Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1275274
Ik voel me zo ontzettend stom... Vandaag is Benthe voor de laatste lange trainingswandeling meegeweest. Eigenlijk zou ze vandaag al niet meer meegaan, omdat we 30 kilometer moesten en ik 25 wel voldoende vond voor haar, maar vanwege oppasproblemen (Arno moest met Beau naar Heiloo, vriendin zit met haar voet omhoog en mijn moeder kan haar zelf niet uitlaten) had ik besloten om het toch maar te proberen. Indien nodig, kon ze na 10 kilometer of na 20 kilometer stoppen en bij mijn zus of bij mijn moeder blijven. Maar het ging harstikke goed met haar, het was natuurlijk ook heerlijk wandelweer. Zelfs na de pauze bij mijn moeder (op 20 kilometer) was ze nog heel fit, en ze stond al bij de achterdeur klaar toen we aanstalten maakten om weer te vertrekken.

Maar de laatste paar kilometer merkte ik, dat ze wat langzamer ging lopen. Ik dacht dat het vermoeidheid was en heb haar uiteraard heel goed in de gaten gehouden, maar ze heeft toch tot thuis doorgestapt. Toen ik thuiskwam, zag ik opeens een paar lichte vlekjes op de voetzooltjes van haar achterpoten, waar het eelt dus helemaal is weggesleten en 1 kussentje is ook een beetje rood, het ziet er uit als een beginnende blaar :-[ Ze geeft geen reactie als ik er voorzichtig op duw, dus de pijn lijkt mee te vallen. Zo dom van mij, ik heb de afgelopen weken regelmatig haar voetzooltjes gecontroleerd tijdens het wandelen, maar vandaag dus helemaal vergeten (ik zat met mijn hoofd heel erg bij Beau vandaag)  :-[

Ik was van plan om de komende dagen vooral op gras te lopen met haar, heeft iemand nog een andere tip?
Door *Natasja*
#1275281
202Spots schreef: Misschien wil ze met schoentjes lopen ?
Er is ook dat spul wat je op de voetzool kan smeren...'n soort wax ,misschien is dat wat?

http://www.gundogsupply.com/mushers-sec ... -200g.html
Die wax is misschien wel wat inderdaad, haar voetzooltjes zijn nu natuurlijk harstikke dun en gevoelig voor blessures. Eens even googlen of ze het in Nederland ook verkopen.

Schoentjes vind ze maar zozo, dus als het ff kan wil ik dat voorkomen. Ze heeft er nu ook niet echt last van als ze loopt, gelukkig maar.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1275306
Honingzalf erop smeren en een paar dagen niet op verharde ondergrond laten lopen. Ze kunnen er wel een aantal dagen erg kreupel van lopen, van zo'n kapot zooltje. Sterkte voor Benthe  :-*.
Door *Natasja*
#1275315
- Judith - schreef: Honingzalf erop smeren en een paar dagen niet op verharde ondergrond laten lopen. Ze kunnen er wel een aantal dagen erg kreupel van lopen, van zo'n kapot zooltje. Sterkte voor Benthe  :-*.
Honingzalf had ik zelf ook aan zitten denken, maar ik dacht dat het daar misschien juist te week van werd/bleef. Maar die ga ik er straks opsmeren, als we een rondje gelopen hebben.

Echt kapot is het gelukkig nét niet.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1275402
Hier werd de kapotte voetzool van Tika erg week met honing zalf.
Ik had hele goede resultaten met Hansaplast pleisterspray. Dai is antibacterieel en legt een beschermend laagje. Je moet dan wel de haartjes tussen de tenen goed kort hebben, anders plakt de hele boel aan elkaar.
Ik liet haar op de rug liggen sprayde het erop en blies het dan goed droog. Daarna mocht ze pas weer op staan van mij.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1275464
paap heeft vroeger ook heel veel kapotte zooltjes gehad..
om een of andere reden was hij daar heel gevoelig voor..
ik vermoed dat dat kwam omdat hij al op jonge leeftijd een keer blaren had gelopen naast de fiets..
maar in principe vond ik dat ook niet normaal..

schoentjes helpen niet om het te genezen.. want t wordt vochtig en gaat smetten..
die wax hielp ook niet.. paap kon echt geen tien minuten op zijn rug blijven liggen om het te laten drogen..  :-X
eigenlijk is het gewoon belangrijk dat je in de tijd erna heel voorzichtig doet.. en dat kan best lang duren..
al haar eelt moet weer terugkomen..
Door *Natasja*
#1275555
spreeuwtje schreef: paap heeft vroeger ook heel veel kapotte zooltjes gehad..
om een of andere reden was hij daar heel gevoelig voor..
ik vermoed dat dat kwam omdat hij al op jonge leeftijd een keer blaren had gelopen naast de fiets..
maar in principe vond ik dat ook niet normaal..

schoentjes helpen niet om het te genezen.. want t wordt vochtig en gaat smetten..
die wax hielp ook niet.. paap kon echt geen tien minuten op zijn rug blijven liggen om het te laten drogen..  :-X
eigenlijk is het gewoon belangrijk dat je in de tijd erna heel voorzichtig doet.. en dat kan best lang duren..
al haar eelt moet weer terugkomen..
Ja, ik vrees dat er niets anders op zit. Verdorie, is Beau eindelijk zover dat hij rondjes polder mee kan lopen, kan Benthe weer niet mee  :-\
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1275773
zorg dan idd dat ze op t gras blijft..
helemaal niet wandelen is ook niet goed.. want dan bouwt ze ook geen nieuw eelt op..
gewoon alles met mate doen.. en goed opletten..
geen heet asfalt enzo..
Door 202Spots
#1275805
spreeuwtje schreef: die wax hielp ook niet.. paap kon echt geen tien minuten op zijn rug blijven liggen om het te laten drogen..  :-X
Wax hoeft niet eerst te drogen...

The wax, although has a very thick consistency, is very easy to get from the tin and you only need to apply a very thin coating on each of your dogs paw for effective protection,
you just simply need to wipe a clean finger over the wax and then smear on the black pads on your dogs paws and you're ready to go.
The product does feel quite greasy, but if used sparingly like it's supposed to, and you avoid getting any on your dogs fur then this should cause no problems whatsoever. The wax is almost odourless and suitable for use on dogs with sensitive skin, and is safe for animals that lick their feet, although licking obviously shouldn't be encouraged straight after application. Aswell as protecting paws and help preventing slipping, the wax will also moisturise and condition the pads of your dogs paws, reducing the risk of uncomfortable cracking.

http://www.dooyoo.co.uk/pets-and-animal ... x/1194999/
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 07 jun 2009, 04:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#1275909
Ze lijkt nergens last van te hebben, vanochtend vroeg rende ze alweer over het grasveld  ::)

Net zijn we een uur wezen wandelen, zoveel mogelijk over gras gelopen, lekker zacht voor de voetjes. Vanmiddag ga ik met haar naar de clubmatch van de dalmaten kijken, dus vandaag kunnen haar voetzooltjes een beetje rusten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door