Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jane Doe
#1275092
Hallo medebarfers

Hier even weer een vraag...
Mijn honden zijn nu 2 a 3 maanden aan het barfen en het kipkarkas gaat er nu zonder moeite in..
Nu wil ik eigenlijk een beetje van het gevolgelte af, aangezien ik 5 keer in de week een beetje veel vind..
Maar welk bot kan ik nu als vervanging gaan geven, zonder dat ze het te moeilijk krijgen met wegkrijgen..
Door *Nicole*
#1275123
hoi, ik was na de kip op eend, parelhoen over gegaan.
later ben ik lamsstaartjes en jonge geitenrib gaan geven. Hier gaat dat allemaal goed zonder problemen. Mijn hond weegt zelf al kg of 70 en kan daardoor ook wat meer grote stukken eten.

gr nicole
Door Too
#1275582
Jane Doe schreef: Parelhoen heeft Herby niet, kan Eendkarkas dan ook?

Zijn de parelhoenkarkassen op???
En ja... Eendkarkas, eendenrug, konijn
Door Jane Doe
#1275892
Dit zou dan mijn nieuwe menu zijn:
Maandag:
Eendenruggen
runderspiervlees

Dinsdag:
Kippenkarkas
orgaanmix
groentemix

Woensdag:
Konijnkarkas
wild spiervlees

Donderdag:
Gemalen Pens mix

Vrijdag:
Eendenkarkas
haas spiervlees

Zaterdag:
Kipkarkas
orgaan mix 
groentemix

Zondag:
zalmmix



organen mix is:
konijnen lever 66 gram
runder hart 33 gram
kippen magen 33 gram
kippen nieren 66 gram




Nog niet gekozen voor parelhoen, omdat ik dan zal moeten hakken, aangezien er 2 in verpakking zit en ik 3 honden heb.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1276041
bestel je toch 3 pakjes.. dan heeft iedere er eentje en kom je goed uit, de ene die je over heb gooi je gewoon de vriezer weer in!
Door Butch
#1276060
Je kan  fazant, haas, Kip,eend, konijn, parelhoen, herteribben, lamsribben, kwartel  geven.
Botten van haas, geit, kalf, lam, kalkoen is harder. Ik test het altijd met een snoeischaar. Kan ik het doorknippen, dan is het goed. Krijg ik het niet door, krijgt mijn hond het niet.

Als de karkassen te groot zijn haal ik er altijd een stuk af met de snoeischaar, gaat prima hoor. Anders moet je altijd verpakkingen nemen die precies groot genoeg zijn, dat wordt lastig. Als je bestelling binnenkomt en je maakt meteen goede porties voor drie honden tegelijk, dan kan je het ontdooien en met de snoeischaar verdelen in drie porties.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door