Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1273651
Ik ben zo langzamerhand toe aan het werken naar 1x per dag voeren. Tot een aantal weken geleden was de situatie als volgt: 's ochtends groentemix (10%), spiervlees (20%) en orgaan (20%), 's avonds vleesbot (50%). Nu heb ik sinds een aantal weken vleesbot dat niet meer de verhouding 50/50 heeft maar wat goed bevleesd vleesbot is, waar geen spiervlees meer extra bijgevoerd hoeft te worden. Daarom heb ik het spiervlees laten vallen, ben in de ochtend groentenmix (10%) en orgaan (20%) blijven voeren, en in de avond vleesbot (70%). Nu wil ik het orgaan ook naar de avond gaan verhuizen zodat ze 1x per dag 90% van hun daghoeveelheid krijgen. De groentemix wil ik in de ochend houden, maar dan op 3 vaste dagen per week, bijvoorbeeld maandag, woensdag en zaterdag, met dan 1x per week een sardientje erbij en dan elke keer (of is dat te vaak) een eitje en wat ontdooivocht om het lekker te maken. Heb ook wel eens wat gelezen over zuivel maar volgens mij zijn de meningen daar wat over verdeeld.

Klinkt dat een beetje ok??
#1273984
Ik denk dat het idee van één maaltijd niet zo gek is. Dat krijgen ze hier ook en bevalt uiteindelijk veel beter als twee keer per dag. Dan de groente hap naar een vaste dag toe, ook geen gek idee, maar ik zou niet in eens zo maar 3 dagen vasten in de week. Eerst eens met een dag proberen, of vasten jouw honden al? Ik denk dat wiskundig bekeken als je altijd bot hebt met ruim 70& vlees eraan je inderdaad het extra spier kunt laten vervallen. Dus volgens mij zit je dan aardig goed. Maar volgens mij barf jij langer als ik, dus ik hoop dat de echte kenners daar ook eens na kijken. Overigens toen kleine beer haar gestolen eend op had heeft ze één dag gevast, daarna was ze op haar manier verhongerd (die vastendag vond ze ook al een slecht idee). Ze had toen op haar steel toch de hoeveelheid eten op van 3 1/2 dag.
#1274080
Nee, ik vast niet met de honden en dat ga ik ook niet doen. Dat schijnt voor een Ier niet zo'n goed idee te zijn dus dan doe ik dat ook niet voor mijn andere honden. Het plan is:

iedere dag in de avond vleesbot en orgaan (en indien nodig spiervlees)
3x per week in de ochtend groentemix met extratjes
#1274406
[quote="Lizzy"]
Ik heb even geen beeld op welke percentages je nu uit komt... Dezelfde?
[/quote]

Ja. Dus in het geval van vleesbot 50/50: 50% vleesbot, 20% spiervlees, 20% orgaan en 10% groentemix

In het geval van zeer goed bevleesd vleesbot: 70% vleesbot, 20% orgaan en 10% groentenmix
#1274529
[quote="Buran en Co"]


Ja. Dus in het geval van vleesbot 50/50: 50% vleesbot, 20% spiervlees, 20% orgaan en 10% groentemix

In het geval van zeer goed bevleesd vleesbot: 70% vleesbot, 20% orgaan en 10% groentenmix
[/quote]

OK, dus je komt uiteindelijk zo ergens rond de 20% kaal bot uit? Lijkt me prima zo!
#1275350
Gisteren hebben ze voor het eerst geen ochtendmaaltijd gehad. Faydor krijgt altijd 2x per dag een pil, meteen voor het eten. Ik heb hem de pil gegeven en allemaal een pensstaafje (als maaltijd  ;D ) en toen pas 's avonds weer. Ging zonder probleem! Morgen weer!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door