Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#127303
ik wilde graag weten van jullie:
wat de laagste waarde was die jullie ooit gehad hebben en op welke dag dat was.
en dan graag ook erbij wat de juiste waarde was om te dekken ivm verschillende testen.

ik heb daar veel interesse in.
en misschien ook wel op welke dag van de loopsheid jullie teef gedekt werd.

ben namelijk bezig om er een aantal dingen over op te schrijven.

dus als jullie het niet erg vinden om dat met mij te delen...
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 15 jul 2004, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#127305
Je hebt helemaal niets aan die informatie. Iedere loopsheid is anders en iedere hond reageert anders. Om een voorbeeld te geven: 1 hond, 2 nesten, eerste nest gedekt op dag 16 van de loopsheid en 2e nest gedekt op dag 9 van de loopsheid. Beide nesten volop pups, respectievelijk 15 en 17.

Kortom, zelfs bij 1 hond kun je niets voorspellen, er is geen algehele regel.
Door danielle1980
#127348
sorry hoor maar jij vind dat ik niets aan die info heb.
ik dus wel,
wil gewoon kijken hoe t bij iedereen is.
niet om zekerheid of zo te hebben,
maar omdat ik dat leuk vind,
als dat al niet meer mag....

maar er zijn toch geen reactie.
Door oebaya
#127364
Nou Daniëlle, ik wil het je wel vertellen, maar ik weet het zelf niet ;D Ik had nl. het begin van de loopsheid gemist, toen maar progesteron laten bepalen, was nog heel laag, een week later (op een woensdag) was het dusdanig, dat er die dag gedekt moest worden. Dat is ook gebeurd en ik heb een reu met een zeer scherpe neus. Meteen daarna had hij nog weinig zin en de zondag was hij al zijn interesse in de teef kwijt.
Mooi nestje gekregen, 5 pups wat voor mijn ras normaal is, er worden er wel eens meer geboren, maar dat is zelden.
Maar welke dag het nu was, als ik het moet schatten zal het 16e/17e dag geweest zijn.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Angelique
#127466
Ik heb maar 2 keer echt prog. laten prikken om de dekdatum te bepalen.
Bij mijn eerste teef zijn we toen op de 14de dag gegaan. De 2de keer ben ik met een andere teef in Sleeuwijk geweest en die is toen op de 12 en 14de dag gedekt.
Later heb ik nog 1 keer bij een andere teef prog laten prikken omdat ik het begin van de loopheid gemist had. Ik schatte dat ze toen circa 1 week loops was en haar waarde stond op 2, ze is toen ruim een week later gedekt, maar het is dus niet met zekerheid te zeggen welke dag dat precies was.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#127473
Over de waarden wanneer te gaan dekken lopen de meningen per DA nogal vaak uiteen.
De één zegt met 7 á 8, de andere stuurt je pas weg als het op 11 of 12 staat. (ligt er natuurlijk ook aan waar je heen moet, maar dat heeft weer weinig met de mening van de DA over dé juiste waarde te maken)
Daar is verder ook weinig zinnigs van te zeggen aangezien ik ook gehoord heb van teven die met een waarde van 16 nog gedekt werden en zwanger waren.
Bij mijn 2 keer prog prikken staat de stand op 1-1 (1 keer drachtig-1 keer leeg) en de keren daarna dat we het zonder prog gedaan hebben is 2-1.
Mede door het twijfelachtige en nog onzeker gedoe rond dit prikken en de prijs ervan tegenwoordig en het feit dat we nu een hele gezonde reu in huis hebben laten wij geen prog. meer prikken om de dekdatum te bepalen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door