Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bennie
#1274254
Ik hoorde laatst dat aangezien ik meer dier/vleessoorten ben gaan voeren, ik minder hoef te voeren? Het zou enigszins kunnen verklaren waarom ik zoveel moeite heb om Kayla slank te houden met de aanbevolen hoeveelheden (terwijl ze erg veel beweging heeft).
Iemand enig idee hoe dit zit en waarom dat zo zou zijn?
Tx!
Door Anthraciet
#1274273
Ten opzichte van brokken geef ik ook veel meer barf nu.
Toen iets van 200-300 gram brokken per hond en nu zitten ze gemiddeld op zo'n 600 gram vlees 8)
Door Bennie
#1274377
Oh ik heb het niet over tov brok, maar tov van met name rund en lam, nu minimaal de helft van het herby assortiment, dat is dan 50% en de andere 50% is CB KVV.
Mocht ik de persoon nog eens spreken die me dit vertelde zal ik daar nog wel even doorvragen :).
Door Happy Tail
#1274379
Hier krijgt de dame maar 500 gram. En eigenlijk zou ze dus 620 moeten hebben voor haar gewicht. dan heb ik het over 2%. Ze krijgen amper tussendoortjes, hooguit een pensstaafje.
Baya is intact en beweegt minimaal een uur (los) wandelen, en enkele keren per dag nog lekker in de boomgaard met Semir rennen en spelen.

Sommige honden zijn gewoon erg efficient. En somige mensen moeten maar blijven voeren om ze op gewicht te krijgen, als dat al lukt

Dus gewoon kijken naar je hond en aanpassingen doen
Door claudiaB
#1274382
Ik merk aan mijn hondjes dat ze s'winters iets meer voer nodig hebben dan s'zomers.
Denk dat ze s'winters iets meer verbranden.
Door Too
#1274620
ik weet niet hoelang je nu vers voert, hier vielen ze in eerste instantie af van vers/barf, na een tijdje [ca 3 maanden ] wat meer voeren was blijkbaar een omslagpunt bereikt en werden ze weer iets boller... nu krijgen ze zelfs minder dan in aanvang
Door Bennie
#1274625
Too schreef: ik weet niet hoelang je nu vers voert, hier vielen ze in eerste instantie af van vers/barf, na een tijdje [ca 3 maanden ] wat meer voeren was blijkbaar een omslagpunt bereikt en werden ze weer iets boller... nu krijgen ze zelfs minder dan in aanvang
Kayla inmiddels anderhalf jaar, de kleine man sinds drie weken nu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door