Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1274508
Ik ga vandaag weer een groentenmixje maken, maar ben erg benieuwd wat ik nou eigenlijk er bij kan 'plukken'. Dus wat er ook door heen mag wat er hier in het bos allemaal groeid.
Brandnetel mag b.v. wel, maar kan ik dat gewoon plukken, pureren en klaar?
Door Lizzy
#1274578
stephany schreef: Ik ga vandaag weer een groentenmixje maken, maar ben erg benieuwd wat ik nou eigenlijk er bij kan 'plukken'. Dus wat er ook door heen mag wat er hier in het bos allemaal groeid.
Brandnetel mag b.v. wel, maar kan ik dat gewoon plukken, pureren en klaar?
Ik zou zelf eigenlijk nooit alleen een mix geven van alleen maar kruiden (of in ieder geval niet teveel). Al die kruiden zoals brandnetel, paardenbloem, weegbree, etc, hebben toch allemaal wel hun werking. Ik zou dus zelf liever bijv. een plukje brandnetel en bijv. paardenbloem door de rest van de groentemix mengen of er in ieder geval niet teveel in 1 keer van geven. Je kunt ze inderdaad plukken, dan moet je ze wassen (er kunnen dieren overheen geplast hebben) en pureren. Ik zou me, als ik jou was, wel verdiepen in welke kruiden je wel en niet kunt geven. Misschien helpt deze site daar wel bij: http://ciosgoes.roczeeland.nl/buitenspo ... lanten.htm
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door