Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sandrath
#1273983
Hoi allen,

Een hygiëne vraagje. Op dit moment eet James altijd binnen in de keuken (we hebben nu geen tuin). We hebben een plaat op de grond en de muur gemaakt op de plaats waar hij altijd eet, maar het blijft toch eigenlijk een vies zootje. Spetters alle kanten op, met name als hij wat grotere botten staat te kraken. Die probeer ik dan braaf met doekjes en bleek schoon te maken, maar het voelt niet altijd lekker. Ook bij het hakken van grote stukken als lamsribben zie je stukjes door de keuken rond vliegen  :P.

Nu is mijn vriend eigenlijk de 'schone' van ons twee, en die kan soms klagend zeggen dat alles maar door een molen moet. Dat weiger ik keihard  >:(, want dan is voor James de lol eraf  ;)!

Nu gaan we binnenkort dus eindelijk verhuizen naar een huis met een fatsoenlijke tuin!!!  :D :D :D :D :D!! Maar ik vraag me nu dus af hoe jullie dat doen? Eten jullie honden binnen of buiten (ook als het regent?)? Of geef je alleen bepaalde botten en pens buiten?? Hoe hou je het buiten schoon? Daar blijven vast ook allerlei restjes achter, trekt dat geen insecten? We zijn al aan het denken of we een kleine stukje zo kunnen inrichten dat James daar standaard kan eten, maar wat we ook enigszins schoon kunnen maken.

Maar ik dacht, ik ga eens even bij jullie checken, want jullie worstelen/hebben geworsteld vast ook hiermee. (Hebben jullie trouwens altijd handschoenen aan bij het bereiden van het vlees??)

Graag dus al jullie ideeën over algemene hygiëne en voeren in de tuin.

Gr. Sandra
Door spickenstef
#1273990
spickel krijgt haar maaltje altijd buiten op de stoep en het karkas gedeelte sleept ze dan mee naar het gras en peuzeld het daar op . ik beodel dan ook altijd sneeuw of regen houd haar niet tegen en in't donker is ook geen probleem
Gebruikersavatar
Door kira
#1274005
Hier eet er één altijd buiten, ook als het hoost en ze gaat echt niet onder het afdak staan. Dan één in de garage op een stuk zeil, maar dat is een nette eter. En nog één op de plavuizen in de hondenbijkeuken, dat is hard nodig dat is een knoeipot en die eet dus afwasbaar bij het schrobputje.
Door danielle1980
#1274010
uh totaal niet hygienisch hier.
ken dr beter niet over doorgaan verder.
maar ze eten dus in benchen, in woonkamer, in hal, in waskamer, gewoon waar plek is en ligt aan hoeveel honden er in huis zijn ;D
Door K&D
#1274017
Het grote geschut eten ze hier altijd buiten. Ze hebben hun eigen plekje op het gras en peuzelen daar op hun dooie akkertje. Weer of geen weer.
Door Too
#1274021
Als je t lastig vindt zou je t eten op een kleed oid kunnen aanleren, kleedje kan de was in en klaar isklaraSandra  ;)

Handschoenen aan vind ik zelf lastig, al zijn  de halfbevroren vingers ook geen pretje, goed handenwassen en vertrouwen in m'n eigen systeem.
Voor stink-vingers heb je van die metalen 'zeepjes' of je kunt de kraan masseren
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1274119
Ik heb alleen handschoenen aan bij pens. Ik vind die lucht op mijn handen vreselijk.

Mijn katten eten op de bar (anders pikken de honden het) en dat maak ik schoon met verdunt bleek of met verdunde dettol dat altijd klaar staat in mijn keukenkastje
Buffy zit in haar bench. Eet ze pens of bot gaat haar kleedje eruit.
Luna eet als het mooi weer is buiten, anders in de hal. Heb nog nooit regen gehad met pens geven. Ik zou nog niet weten hoe ik het zou doen als het regent. Ik denk gewoon in de regen.
Diezl eet in de woonkamer. Hij eet heel netjes gelukkig. Is hij klaar en heeft hij iets op het zeil gelegd dan doe er even een dweil over met bleek of dettol.

Heb het afgelopen pinkster weekend ze alle 3 buiten eten gegeven om te kijken hoe ze het doen samen. Ze zijn niet echt aardig voor elkaar tijdens het eten namelijk. Ik ben erbij gebleven en ging gelukkig goed. Hier blijft er geen enkel stukje liggen maar het viel me wel op dat met dat warme weer er veel vliegen kwamen op de plekken waar het vlees had gelegen op de tegels. Hier heb ik een emmer met bleek over gegooid en de vliegen waren weg. De vlekken van bv pens blijven wel op mijn net gereinigde tegels. Helaas dan maar, mar de vliegen zijn wel weg.
Ik geef nog maar 3 maand barf dus ik ben ook nog van alles aan het uitproberen.
Door *Evie*
#1274156
Alleen met Pens heb ik handschoenen aan , maar halverwege gaan die toch altijd weer stuk,
ben een beetje een suffert met een mes  :-X

kvv binnen , maar met dit weer lekker buiten, barf altijd buiten, liggen kleedjes
waar ze het toch altijd op trekken, als het erg "vliegen" weer is gooi ik er een
emmer sop overheen en hang ik de kleedjes uit. Of natuurlijk gewoon in de wasmachine.
Ligt eraan hoe vies ze zijn.
Gebruikersavatar
Door nova
#1274171
Hier eten ze altijd buiten  onder de carport.
Een hond staat apart, de andere twee hebben hun bak op een standaard staan, ik blijf tussen die 2 staan zolnag er wat ik de bak ligt.
Bij vlees waar veel bloed/vocht uit loopt en bij vis gaat na hun maaltijd  even een emmer water over de klinkers, en de rest vind ik ok.
Overigens draag ik ook vaker handschoenen, want ik vind pen-s en visgeur aan mn handen vreselijk
Door pallas
#1274172
Eén eet buiten op de tegels. Na de maaltijd gaat er een emmer sop over het stukje en is alles weer schoon.

De andere eet binnen op een groot plastic tafelkleed.
Na het eten gaat het in de wasmachien en klaar.

Aan leren om op het kleedje te eten was trouwens heel snel gebuerd hoor, dat hebben ze zo door.
Door Lizzy
#1274189
Mijn honden eten binnen. Ze eten ieder op hun rubber kleedje. Dat kleed likken ze zorgvuldig schoon. Ik vouw het op, leg het in een speciale mand daarvoor en na een paar dagen gaat het de was in en krijgen ze nieuwe kleedjes. Geen vuil, geen niks. Ik gebruik verder nooit handschoenen en was mijn handen gewoon goed. Nou heb ik ook wel pens die niet echt ruikt. Overigens, probeer je pens eens te snijden als het nog behoorlijk bevroren is. Dan stinkt het minder!
Door Peter79
#1274217
Mijn hond eet binnen in de keuken op de plavuizen.
Het is echter een kleine hond en het geeft amperaan rotzooi.
Handschoenen gebruiken we niet, wel een aparte snijplank en messen voor het hondenvlees.
Door calimero_a
#1274226
De dames eten hier in de keuken waar zeil ligt. Gewoon van de vloer (ze slepen het grotere werk toch uit hun bak, van de vloer eten is véél lekkerder). Na die tijd gaat er een dweil overheen, en klaar is klara. Handschoenen draag ik nooit, water en zeep is niet voor niks uitgevonden  ;) (en ik stoor me niet zo aan de geur van pens.... ruikt naar gras en koeien  ;) )

:-*
cali

edit: meestal is alleen de vloer op één plek vuil.... tot nu toe één keer gehad dat Danka haar haas niet dood genoeg vond dus die werd dood geschud...daarna kon ik idd de hele keuken soppen, de spetters zaten tot aan het plafond  ;D :D ;D (en ik kon daar dus wel om lachen, maar ik kan me voorstellen dat als dat vaker gebeurd dat het heel vervelend is  :-\)
Laatst gewijzigd door calimero_a op vr 05 jun 2009, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1274242
Hier eten de honden ook het liefst buiten, onder het afdakje. Ieder aan een eigen kant, en ik blijf er bij tot het op is. Heb ook een langzame eter en een hele snelle!
Als het plenst eten ze binnen, niet omdat ze dat zelf willen, maar omdat ik daarna geen natte honden in mijn huis wil.
Bloed en troep en zo vind ik eigenlijk nooit, ze ruimen zelf alles netjes op en staan zelfs het gras af te likken! 8)

Pens snijd ik ook met handschoenen aan, die geur blijft anders best wel lang aan je handen zitten. En ik heb ook aparte spullen voor de honden, apart mes, en apart plankje. Ik was daarna alles in de bijkeuken af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door