Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1274148
Hier is de samenstelling te lezen..90% Glucosaminesulfaat, Chondroïtinesulfaat ,
de andere 10% is waarschijnlijk in zo'n kleine hoeveelheid dat 't niet specifiek staat vermeld..

http://www.plaza33.com/shop/index.php?m ... s_id=16406

Eigenschappen per ingrediënt: De basis van “Spier support” bevat alle voedingstoffen -in kleine hoeveelheden- om de stofwisseling te optimaliseren en tekorten te voorkomen. Tevens is er ook Glucosamine, Chondroïtine, Calcium, Magnesium en MSM toegevoegd;
~~~
Samenstelling: Glucosaminesulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), MSM, Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Creatine monohydraat, vitaminen B6 (pyridoxine HCl), vitamine C (ascorbinezuur, gebufferd), Feruline zuur, Octacosanol, Gamma oryzanol, A, D, E (d-alpha tocopherylacetaat), B1, B2, B3, B5, B12. Foliumzuur, Paba, Biotine, Choline bitartraat, Inositol, Hesperidine, Bioflavonoiden, , Calciumfosfaat, Kiezelzuur, Fosfor (calcium-), IJzer (gluconaat), Kalium (aminozuur gebonden), Chroom (picolinaat), Selenium (L-Selenomethionine), Zinkcitraat, Mangaan (aminozuur gebonden), Jodium (kelp), Koper (gluconaat), L-Lysine (HCl).
#1274256
dit is idd wat ik ook kon vinden op internet  :)
rest van hoeveelheden vindt ik belangrijker dan die glucosamine/chondroïtine, want dat zal maken dat spieren meer op peil komen.
dus wat ik er dan uitlees is dat die 10% het blijkbaar 'doet'
op meeste verpakkingen van dit soort supplementen staat de preciese hoeveelheid erop, maar hier niet, vindt dat wel vreemd
#1274357
May Linn schreef: dit is idd wat ik ook kon vinden op internet  :)
rest van hoeveelheden vindt ik belangrijker dan die glucosamine/chondroïtine, want dat zal maken dat spieren meer op peil komen.
dus wat ik er dan uitlees is dat die 10% het blijkbaar 'doet'
op meeste verpakkingen van dit soort supplementen staat de preciese hoeveelheid erop, maar hier niet, vindt dat wel vreemd
Dat de preciese receptuur niet op de verpakking staat is niet zo raar. Zo voorkomt een fabrikant dat zijn produkt morgen door een ander gemaakt wordt.

Verder zegt de 90% die bij de Chondroïtinesulfaat vermeld staat iets over de kwaliteit van de Chondroïtinesulfaat en niet over de hoeveelheid ten opzichte van de overige ingrediënten.
#1274471
ws is dat idd de rede waarom ze de preciese hoeveelheden in ingrediënten er niet op zetten, dat dacht ik ook.
maar aan de andere weet je dus eigenlijk niet wat je precies in je hondje stopt en wat dus werkt...of niet werkt.
en ik neem aan dat ze op deze samenstelling octrooi (of hoe noem je dat) hebben, dus dat iemand anders dit ook niet zo mag namaken.

oja lees idd ook dat 90% achter chrondroïtine staat. dus is het dan helemaal de vraag hoeveel van wat er dan wel in zit.
want m'n vraag is dan ook hoeveel glucosamine/chrondroïne/msm erin zit, is het wenselijk er wat bij te geven.
even met vit C.
en verder ben ik erg benieuwd naar de hoeveelheden Octacosanol, Gamma oryzanol en Creatine monohydraat.
#1274481
May Linn schreef: ws is dat idd de rede waarom ze de preciese hoeveelheden in ingrediënten er niet op zetten, dat dacht ik ook.
maar aan de andere weet je dus eigenlijk niet wat je precies in je hondje stopt en wat dus werkt...of niet werkt.
en ik neem aan dat ze op deze samenstelling octrooi (of hoe noem je dat) hebben, dus dat iemand anders dit ook niet zo mag namaken.

oja lees idd ook dat 90% achter chrondroïtine staat. dus is het dan helemaal de vraag hoeveel van wat er dan wel in zit.
want m'n vraag is dan ook hoeveel glucosamine/chrondroïne/msm erin zit, is het wenselijk er wat bij te geven.
even met vit C.
en verder ben ik erg benieuwd naar de hoeveelheden Octacosanol, Gamma oryzanol en Creatine monohydraat.
Neuh, op natuurlijke middelen kun je geen octrooi aanvragen, je hebt het immers niet zelf uitgevonden. Daarbij kost zoiets een godsvermogen en zou zo'n potje helemaal onbetaalbaar worden.

Voor je overige vragen, zoals het bij alle samengestelde dingen gaat kan alleen de fabrikant je antwoord geven.
#1274486
dit vondt ik op internet, is niet van groene os, maar viel me op dat ingrediënten voor een heel groot gedeelte overeenkomen en de werking hetzelfd zou moeten zijn.
hierbij dus wel de analyse


Voor spieren, uithoudingsvermogen en stofwisseling.

PHB Spier Support is een uitgebalanceerd voedingssupplement dat de spierstofwisseling, spiermassa, spierfunctie, celvernieuwing, gewrichtskraakbeen en gewrichtsvloeistof ondersteunt.
Spier Support wordt o.a. gebruikt wanneer men meer toename van de spieropbouw en spiermassa wenst. Daarnaast ondersteunt het de spierstofwisseling en het uithoudingsvermogen. De aanwezigheid van nucleotiden, de bouwstenen van DNA, zijn van groot belang wanneer er sprake is van snelle aanmaak en groei, snelle celdeling, herstel bij weefsel en bij beschadiging en infecties. Spier support bevat alle belangrijke bestandsdelen in de juiste verhoudingen om de stofwisseling te optimaliseren en eventuele tekorten te voorkomen. Ook geeft het een optimale steun aan banden, pezen en gewrichten. Het beste resultaat wordt bereikt in periodes van opbouwende trainingen en werkperiodes.

Het gebruik van Spier Support tijdens dracht - en lactatieperiode in overleg met uw dierenarts/therapeut.


Gebruiksaanwijzing:

Onderhoud 1 maatschepje à 20 gram per dag. Tijdens training en in opbouwende periodes 2 tot 3 maatschepjes per dag.

Samenstelling:

Calcuimfosfaat, chondroïtinesulfaat shark, glucosaminesulfaat2KCI, magnesiumcitraat, mangaancitraat, MSM, vitamine C, vitamine E (DL-a-tocopherolacetaat), biotine, vitamine B12, boswelia serata, seleniumgist, lysine, L-carnitine, biergist, bioflavoïden, hesperidine, bamboeconcentraat, creatine ethyl ester, gamma oryzanol, octasonol, L- glutamine, chlorella sorokiniana, kopergluconaat, ijzergluconaat, zinkcitraat, silisium dioxide.

Analyse per 100 gram:

Vit. A 6047 i.u., B1 0.99mg, B2 1.89mg, B3 23mg, B5 2.9mg, B6 1mg, Biotine 19.2mg, B11 461mg, B12 0.43mg, C 1668mg, E 2500mg, PABA 0,007mg, Inositol 18mg, B-Caroteen 20mg, Choline 22mg, Chlorophyl 227mg, Chondroïtine (shark) 583mg, Glucosaminesulfaat 1250mg, MSM 1667mg, L-Carnitine 8333mg, Nucleotides 2817mg, Bioflavonoiden 300mg, Hesperidine 150 mg, Kiezelzuur 17mg, Creatine 16667mg, Gamma oryzanol 2000mg, Octasonol 33.33mg, Alanine 746mg, Arginine 239mg, Asparginezuur 672mg, Cystine 138mg, Fenylalanine 217mg, Glutaminezuur 2751mg, Glycine 390mg, Histidine 130mg, Isoleucine 260mg, Leucine 347mg, Lysine 12272mg, Methionine 129mg, Ornithine 1,007mg, Proline 174mg, Serine 347mg, Threonine 469mg, Tryptofaan 75mg, Tyrosine 152mg, Valine 282mg, Calcium 458mg, Fosfor 944mg, IJzer 1688mg, Mangaan 21mg, Koper 84mg, Natruim 164mg, Kalium 48mg, Magnesium 796mg, Silicium 22mg, Zink 50mg, Selenium 2.5mg, Jodium<0.28mg, Chroom 0.002mg, Cobalt 0.004mg.

Spier Support is verkrijgbaar in potten van 500 en 1000 gram
#1274488
Angelique schreef: Neuh, op natuurlijke middelen kun je geen octrooi aanvragen, je hebt het immers niet zelf uitgevonden. Daarbij kost zoiets een godsvermogen en zou zo'n potje helemaal onbetaalbaar worden.

Voor je overige vragen, zoals het bij alle samengestelde dingen gaat kan alleen de fabrikant je antwoord geven.
oh ok dat wist ik niet.
dan is het even afwachten of de groene os hier wat meer info over geeft.
op internet is iig nog nergens te vinden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door