Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jasmijn85
#1274077
Hallo allemaal,

Graag wil ik hier even mijn verhaal kwijt.
Vanavond bij de dierenarts geweest. Ons teckeltje had al enige tijd last van hoesten. Zo'n droge hoest.. net of hij een graadje in zijn keel had zitten.
Rontgenfoto gemaakt...... bij zijn longen was een tumor te zien. Lever, nieren en hart waren vergroot.. Waarschijnlijk ook aangetast?
Nu hebben we prednison meegekregen en is het een kwestie van afwachten.

Teckels schijnen echte vechters te zijn........

Hij gedraagt zich nog helemaal normaal.... doet alles goed. Loopt natuurlijk met zijn 13 jaar niet meer zo hard.

Heeft misschien iemand hier ervaringen mee? Zijn er misschien nog andere/betere medicijnen?

Ik ben best bang voor de toekomst.. We weten niet wat ons te wachten staat en hoe lang het gaat duren.. Want hoe lang heeft hij dit al?

Ik kan echt niet zonder hem............
Laatst gewijzigd door Jasmijn85 op do 04 jun 2009, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gytha
#1274445
Mijn hond krijgt elke ochtend een halve tablet codeine tegen het hoesten door hartproblemen en dat helpt nu goed. Door het hoesten voelde zij zich rot en moe.
Veel sterkte met je teckel!!
Gebruikersavatar
Door nova
#1274963
Dat is alles behalve leuk, en wat ik nu ga schrijven is nog minder leuk.
Jouw hondje vecht een verloren strijd  :'(, het enige wat je nog kunt doen is de problemen t.g.v. .. een beetje verlichten met wat medicijnen, maar ook medicijnen zullen op termijn weinig meer uitrichten.
Geniet nog van jouw hondje zolang het kan, knuffel, verwen en geef me lekkers nu het nog kan. Maak fotoos en n filmpje. Of een pootafdruk in gips.
En wanneer zn leven lijden wordt, verzamel dan de moed om dat lijden zo kort mogelijk te houden. Alleen jij als baas kunt weten wanneer het niet meer gaat
Het zal niet meevallen. :'(
Veel sterkte
Door Jasmijn85
#1275070
Dank je wel allemaal voor jullie meelevende berichtjes!

Voor alsnog gedraagt hij zich helemaal normaal! Ik snap er niets van...en kan me niet voorstellen dat hij dit allemaal in zijn lichaampje heeft.....

Pas geleden heeft onze DA bij onze andere hond een verkeerde diagnose gesteld... Leucose i.p.v. Leishmania..

Hoop zo dat hij het mis heeft.. maar het zal wel niet..

Is alleen een rontgenfoto voldoende om dit uit te laten wijzen?  Of is bloedafname ook nodig... of nu overbodig?
Door *loes*
#1275078
Ik zal zeker ergens een second opinion doen .
En er niet zomaar blind op gaan zijn er hier al meerdere waar een verkeerde diagnose gesteld was.
Sterkte ermee.
Door Jasmijn85
#1275428
Dank jullie wel, alweer:)!

Zou er met alleen een rontgenfoto alleen niet uitgewezen kunnen worden of er tumoren aanwezig zijn?
Een echo.. gebeurt dat zonder narcose? Het is namelijk een teckel met een behoorlijk pittig karaktertje:)!

Voor een sec. opinion zou ik dus naar een andere dierenarts moeten gaan. Eerlijk gezegd weet ik niet naar welke.
Kent iemand misschien een goede honden DA in de buurt van Rotterdam? Liefst Hoeksche Waard want daar woon ik zelf:)
Door Nynke
#1275896
Jasmijn85 schreef: Dank jullie wel, alweer:)!

Zou er met alleen een rontgenfoto alleen niet uitgewezen kunnen worden of er tumoren aanwezig zijn?
Een echo.. gebeurt dat zonder narcose? Het is namelijk een teckel met een behoorlijk pittig karaktertje:)!
Voor een sec. opinion zou ik dus naar een andere dierenarts moeten gaan. Eerlijk gezegd weet ik niet naar welke.
Kent iemand misschien een goede honden DA in de buurt van Rotterdam? Liefst Hoeksche Waard want daar woon ik zelf:)
De (hart) echo's die bij mijn Gunnar gemaakt zijn, bij het Dierenziekenhuis Rotterdam aan de PAscalweg, waren niet onder narcose, maar Gunnar is dan ook een extreemrustige hond. Ik denk dat ze anders wel een roesje doen, maar weet het niet zeker.

Zelf ben ik erg te spreken ovr het DZH, kom er al 10 jaar. Ze zijn wel duur, maar wel kundig vind ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door