Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1273884
Hallo,

Pluto heeft sinds een week phenobarbital omdat hij epilepsie heeft. Hij had elke dag meerdere aanvalletjes waardoor ik toch maar met medicijnen ben begonnen. Hij krijgt 2x 25 mg per dag. De dierenarts die weet dat ik barf met de honden gaf als advies om Pluto nu 2x per dag te laten eten ipv 1 x per dag omdat hij "snelle koolhydraten" voor zijn hersenen nodig zou hebben. Nu krijgen ze hier s'morgens wat magere yoghurt gemengd met de ene keer notenmix, dan wat groenten, dan wat hüttenkäse. Dan s'avonds orgaan, spiervlees en vleesbot. De reden dat ik s'avonds al het vlees geef en s'morgens de yoghurt met toevoegingen is omdat Loes, onze andere hond, s'morgens bijna niet eet maar s'avonds wel. Nu krijgt Pluto er op advies van de dierenarts wat appelstroop door zijn yoghurt. Over 3 maanden wordt er opnieuw bloed geprikt en gaan we verlagen met de dosering....

Nu mijn vraag:
Ik word helemaal gek van het gezeur van Pluto om eten...hij lijkt sinds hij met de medicijnen begonnen is nooit voldaan, ik geef hem al extra groenten en yoghurt maar hij komt enorm snel aan in gewicht en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wie heeft er een advies over wat ik hem als extraatje kan geven zonder dat het meteen aanzet?

Alvast bedankt voor het meedenken. Groetjes Joke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1273891
Geen snelle koolhydraat in je menu te vinden. Maakt niet uit, krijgt truuswiebel hier ook niet.

Rot gezegd, ook al stop je 'm helemaal vol, dat hongergevoel blijft :-\. Even doorbijten, dit is een van de bijwerkingen die met een goede 14 dagen weer weg c.q. minder gaat worden.
Door ashley
#1273893
Ok dat wordt dus oordopjes kopen  :D
Hij is nu bijna een week bezig dus nog 1 te gaan dan....maar dat is dus een bijwerking die weer over gaat? Mijn vorige hond, een labrador, had ook phenobarbital maar ja die had altijd honger ook toen ze gezond was dus dat was ik gewend. Normaal gaat Pluto lekker s'avonds na het eten bij ons op de bank liggen verteren....nu niet....hij blijft op en neer rennen naar de keuken en als je zelf iets te eten hebt kijkt hij het je mond uit... ::)

Maar goed nog even volhouden dus
#1274392
Kong verkoopt zelf ook allerlei Stuffin'en koekjes die je erin kan doen.. Ze zijn magnetronbestendig, dus je kan er ook wat kaas in doen en dat smelten in de magnetron. Ook smeerworst, smeerkaas, koekjes, enz. kunnen erin..

Wij gebruiken echter alleen de Stuffin' van Kong zelf.. Is zonder suiker, granen, enz..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1274396
ashley schreef: O ja, volgens de dierenarts valt de appelstroop die hij nu dus s'morgens extra krijgt onder "snelle koolhydraten"

Geen idee eigenlijk of dat zo is.. ???
Zal best door de grote hoeveelheid suiker, alleen valt appelstroop in de regel niet onder de noemer "hondenvoer". Geef dan iets van een volkorenprodukt, dat is dan net iets gezonder.
Door gytha
#1274442
Ik geef mijn hond elke dag een dessertlepeltje acaciahoning van De Traay. Dat is ook snel opneembaar en daar zitten ook koolhydraten in. Mijn hond vind het heerlijk en het geeft ook nog een voldaan gevoel. Verder heeft honing ook een boel goede eigenschappen.
Door ashley
#1274523
Een volkorenproduct als wat....iets van een volkorenpasta?  En honing zou dus wel mogen? Dan zou ik hier naar de natuurwinkel kunnen gaan voor natuurlijke honing...
Door gytha
#1274584
Mijn dierenarts raadde het aan, omdat mijn hond veel hoest. Zij vertelde, dat het heel goed en snel opneembaar is. Acaciahoning is ook geschikt voor diabetici en daarom heb ik deze soort gekozen. Mijn hond had trouwens ook epilepsie met ongeveer 4 keer per week een aanval. Ik ben toen van brok naar vlees overgegaan en heb haar laten steriliseren. Alles bij elkaar heeft dit zo goed geholpen, dat zij geen medicijnen nodig heeft en ook geen aanvallen meer heeft.
Door ashley
#1274621
Pluto en Loes eten nu al een tijdje barf, denk nu ruim een half jaar. Hij heeft sinds een maand of 3 epilepsie dus heeft het denk ik niet te maken met brok of barf. Ik wilde hem geen medicijnen geven maar omdat hij nu meerdere aanvallen per dag heeft en ook al bijna gestikt is in een eendennek omdat hij een aanval kreeg tijdens het eten hebben we toch maar besloten medicijnen te gaan geven. En Pluto komt uit het asiel en was al gecastreerd toen we hem daar haalde dus dat zal er ook niet veel mee te maken hebben.

Maar ik ga morgen naar de natuurwinkel hier in Venray voor de acaciahoning, want dat lijkt me gezonder dan appelstroop
Door kojak
#1274628
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door