Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wenche
#1273341
Ik ontdekte net dat Loki een bult op zijn staart heeft... Hij staat wel toe dat ik er aan zit, mits ik niet te veel druk...
Gister heeft hij ruzie gehad met Dick (onze andere kat) maar of de bult daar van komt... Hij houdt zijn staart ook laag, dus het moet hem wel pijn doen... Ook likt ie er steeds aan, en het ruikt... Ik kan geen wondje of iets dergelijks vinden...

Even afwachten of morgen meenemen naar de dierenarts
Door wenche
#1273372
Een abces zou kunnen... Moet even kijken wat het ok-program voor morgen is, aangezien hij dan wel de hele dag mee moet (woon een half uur rijden vanaf de praktijk) of het probleem voorleggen aan de dierenarts en dan eventueel na mijn werk nog weer even terug met het beestje...
Het ruikt ook en hij likt er aan, dus ik vermoed wel een abces...
Duur katje wordt het zo... eerst verstopt waardoor ie nu gezellig aan het mega dure voer zit... (want meneer blieft niks, maar dan ook niks wat ook maar lijkt op vlees, eet ook geen blikvoer...)

Volgende keer maar weer een asielkat... Die hebben vaak meer weerstand en minder probleem (mijn ervaring dus)
Door wenche
#1273401
Ik ben er achter... Het is een abces... Net nog even gevoeld en voelde ineens een korstje... Heb het korstje er af gekrabd en zo ver als het ging de troep eruit geknepen... Ook heb ik met een spuitje (die ik nog heb thuis) verdunde betadineoplossing gespoeld... (doet de da ook...exact op dezelfde manier..) Morgen van mijn werk dan maar even een kuurtje antibioticum meenemen...
Door wenche
#1273806
Ik krab elke keer het korstje eraf... heb ook al gespoeld met Betadine oplossing en ik heb van mijn werk een shotje langwerkend AB meegenomen... (meneer had de spuit niet eens in de gaten ;), al is ie nu wel boos) straks nog een keer het korstje openen en doorspoelen met betadine oplossing... en dan moet het weer helemaal goed komen
Door Too
#1273988
Gelukkig 'alleen maar' een abces, mijn ervaring is idd dat als je t een dag of 2 open kunt houden de prut eruit is, t in no time onder controle is

Succes nog even!
Door Furious_Olive
#1274395
Onze kat heeft het nu toevallig ook, ook door het vechten. Zijn naar de dierenarts geweest omdat hij ook niks meer at en echt was afgevallen. Had dus koorts. Pijnstiller en Antibiotica gekregen..

De DA kon het niet schoonmaken van binnen, omdat de botten van de staart alleen beschermd worden door de huid en vacht. Zitten geen spieren, of vet omheen. Als hij er dan met een spuit in zou gaan om het schoon te maken, is de kans aanwezig dat je direct in het bot en dus in het merg spuit. Dan ben je nog verder van huis..

Het wondje gewoon dagelijks schoonwrijven met afgekoelt gekookt water.. En opletten dat hij geen koorts krijgt en goed blijft eten..

Succes!! :)
Door wenche
#1274402
Furious_Olive schreef: Onze kat heeft het nu toevallig ook, ook door het vechten. Zijn naar de dierenarts geweest omdat hij ook niks meer at en echt was afgevallen. Had dus koorts. Pijnstiller en Antibiotica gekregen..

De DA kon het niet schoonmaken van binnen, omdat de botten van de staart alleen beschermd worden door de huid en vacht. Zitten geen spieren, of vet omheen. Als hij er dan met een spuit in zou gaan om het schoon te maken, is de kans aanwezig dat je direct in het bot en dus in het merg spuit. Dan ben je nog verder van huis..

Het wondje gewoon dagelijks schoonwrijven met afgekoelt gekookt water.. En opletten dat hij geen koorts krijgt en goed blijft eten..

Succes!! :)

Bij Loki zit de bult meer op de overgang van staart naar rug, dus daar kun je wel vrijmakkelijk schoolmaken...
Op mijn werk heb ik ook regelmatig abcessen moeten doorspoelen...
De bult is nu helemaal leeg (en ruikt niet meer vies) en kheb hem een shot AB gegeven (convenia, langwerkend AB)

Hij heeft geen moment koorts gehad, at gewoon door etc... Dus ik denk dat ik er goed op tijd bij was.... Elk klein bultje ed bemerk ik al op doordat ik de beesten iedere dag een uitgebreide inspectie geef... (en daarna lekker kroelen)
Door Furious_Olive
#1274433
Nou, fijn dat je er op tijd bij was.. Wij waren dus iets te laat, omdat Sjonnie een echte buitenkater is en hem soms dagen niet zien :P
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door