Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Joss
#127311
Hoi,

Nou onze nieuwe aanwinst wenst niet uit de bak te eten... Ik werd er al door haar verzorgers op gewezen, maar ik wil hier uiteraard niet aan mee doen, zeker met het verse vlees is dat geen doen.

Ik heb haar gisteren wel wat uit de hand gegeven omdat ik zeker wilde weten of ze het wel lustte, nou ze lust de Bibi graag maar niet graag genoeg dat ze het uit haar bak eet... Hoe pak ik dat nu aan, want Tibor eet het namelijk graag voor haar op ;D
Gebruikersavatar
Door chooky
#127317
Wat doet ze ermee?
Blijft ze ervoorstaan of liggen, maar eetze het niet, of kijkt ze ernaar, ziet dat het in een bak zit en gaat ze erbij weg.
Als ze erbij weg loopt zou ik gelijk als ze dat doet de bak wegpakken, in de koelkast zetten en volgende maaltijd weer geven.
Als ze erbij blijft zou ik haar een bepaalde tijd geven (of totdat Tibor klaar is ;D) en dan de bak weghalen. Laat haar maar echte honger krijgen (kan soms even duren hoor ;)) Ook tussendoor niets geven.
Wat voor bak is het trouwens? Ik had geloof ik ergens gelezen dat sommige honden absoluut niet van metalen bakken houden en plastic schijnt ook een raar luchtje/smaakje te hebben. Daar zou het misschien ook nog aan kunnen liggen. Je zou (als je die nog niet hebt) ook een stenen (aardewerk) bak kunnen proberen.
Door Lupa
#127323
hebje haar eigen bak mee genomen? dan doe je die zoizo weg en begin met een boord, dan weetje als ze tegen aardewerk kan, langzaam bouwje dat op bv een grote soepkom,als ze daar uit eet kun je een aardewerkbak voor haar kopen.
Gebruikersavatar
Door Joss
#127328
Ze heeft inderdaad een (eigen) stalen bak, Volgens mijn oma at ze daar ook wel uit toen ze nog bij haar oude baas was, maar bij de verzorgers waar ze daarna kwam wilde ze het niet meer en helaas hebben ze er aan toegegeven. Ze gaat nu dus gewoon bij de bak liggen. Als ik de bak voor haar neus houdt draait ze haar hoofd weg en gaat ze een eindje verderop liggen.

Toen ze gisteren net bij ons was heeft ze wel 2 hapjes uit de bak genomen, dus misschien een aandachtsprobleem?
Laatst gewijzigd door Joss op do 15 jul 2004, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
#127329
Ik heb al eens ergens gelezen dat honden met slipkettingen soms niet meer uit een stalen bak durven eten.

Het gerammel van de ketting tegen de bak brengen ze in relatie met de correctie die ze met de slipketting hebben gekregen of nog krijgen. Ze denken dus gecorrigeerd te worden terwijl ze eten. Ook als je de slipketting daarna niet meer aandoet in huis.
Kan een gevoel zijn van jaren geleden.

Misschien kun je ze van een bord laten eten en na verloop van tijd het bord op de bak zetten. Daarna een kleiner bord halverwege de bak enz.

Ik heb hier ook een hond met een eetprobleem. Is niet leuk !

Succes!
Laatst gewijzigd door Ineke op do 15 jul 2004, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#127330
Mijn kat at haar eten niet op uit een metalen bak (met vrij hoge rand). Ik dacht dat het aan het eten lag. Nu heb ik een aardewerk bak met een heel laag randje en nu eet zij haar voer met smaak. Ik zou zelf dus voor een aardewerk bak met lage rand gaan shoppen (die niet glijdt - desnoods op een rubber matje zetten).

Ik zou het eten erin doen en inderdaad haar eventuele slipketting af doen, haar apart zetten (bijv. in de gang) waar jouw andere hondje er niet bij kan en ik zou haar daar gewoon laten zitten voor een minuut of 10. Niet gegeten? Weghalen die handel en bij de volgende maaltijd weer aanbieden. En dan eens kijken hoe het gaat.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 15 jul 2004, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Joss
#127846
Nou Ineke, je hebt gelijk hoor. Ik heb haar even goed geobserveerd en inderdaad, de slipketting raakte de bak en het was einde eetfestijn... Hoe graag ze ook het verse vlees wilde, ze kwam er niet meer bij :-\....

Nu dus zaaks haar vertrouwen weer zien te winnen.
Door Ineke
#127857
Hoi Josee,

Zielig hè. :( Wel lekker willen eten, maar bang voor de correctie. Kun je zien wat een inpact zo'n geluid heeft.

Mijn honden lopen in huis en in de tuin zonder halsband.
Misschien is dat een optie of anders en andere halsband (in huis)?

Nu je weet wat de oorzaak is, kun je er in ieder geval wat aan gaan doen.
Let er wel op dat een slipketting ook geluid maakt tegen een bord of een plastic bak.

Succes ermee ;)
Door Audrina
#127873
En let ook op dat de voerbak en de waterbak niet te dicht bij elkaar staan. Dat was hier namelijk het probleem. Daisy at altijd uit een metalen bak, nooit problemen mee. Maar ze is nogal een schuiver met haar voerbak, dus knalde de metalen voerbak een keer tegen de metalen waterbak die er vlakbij stond. Daisy schrok zich een hoedje en wilde dus niet meer eten.
Ik dacht dat ze gewoon een pietlut was en me aan het uitproberen was. Tot ik de waterbak een keer weghaalde terwijl haar bak eten (wat ze eerst dus niet wilde) er naast stond, toen wilde ze ineens wel eten. Toen viel bij mij het kwartje en voortaan staat de waterbak op een plek waar Dais er niet meer met haar voerbak tegenaan kan knallen. En dat helpt. ;D
Door Doeska
#127998
Doeska heeft ook weleens deze kuren,niet willen eten en dan een meter van de bak af op de grond gaan liggen.Maar door onze poes te roepen en dan haar bij het eten te betrekken,wil dit weleens een stimulans zijn voor de hond om te gaan eten.
Groetjes en succes.
Door Petra de Jong
#134175
Ik heb één hond die niet zo eterig is, maar het hebben van twee honden heeft zo zijn voordelen. Als mevrouw het niet opeet, wil de andere hond het pikken en d1at wil ze toch echt voorkomen. Dan eet ze het dus toch op, soms met lange tanden. ;D
Door diana
#134469
'mijn honden hebben in huis nooit een halsband om .
eigenlijk alleen maar op weg naar het bos of de honden wc .
ze hebben wel allebij een slibketting , omdat ik ze anders niet houd wanneer het druk is met katten
ik geloof idd dat ze het geluid tegen de bak kunnen associeren met een correctie .
, maar hebben er hier geen last van .
zelfs niet van de enkele correcties die wel eens nodig zijn .
Gebruikersavatar
Door Binno
#134667
[quote="Ineke"]
Mijn honden lopen in huis en in de tuin zonder halsband.
Misschien is dat een optie of anders en andere halsband (in huis)?
[/quote]

Ik doe sowieso mijn honden in huis geen halsband meer om, niet alleen om deze reden maar voor de veiligheid dan...
Als pup is één van hen er vroeger een keertje ergens mee blijven achterhangen en had zich zo bijna 'opgehangen' :o En later is het ook nog een keertje voorgevallen met een andere, volwassen hond!
Gelukkig was ik in beide gevallen wel thuis! :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door