Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ine
#1272113
Mormel hebben we in september buiten teruggevonden, vermoedelijk vergiftigd. Zij is met veel zorg weer wat opgeknapt, maar nooit de oude geworden.
Ze trok zichzelf steeds meer terug en lag de afgelopen weken alleen nog in een doos op zolder. Voor de poep en plas en voor eten en drinken, kwam ze nog naar beneden.
Afgelopen weekend tilde ik haar op en voelde alleen nog ribbetjes en een nare vacht.
Haar koppie hing al scheef, maar ze keek nu ook scheel.
Helaas is mijn da op vakantie, dus maar naar vervangster.
Zij heeft Mormel even onderzocht, ze snottert nu ook nog eens gele snot. :-\
Ik heb haar gevraagd om urine en bloed na te kijken, om alles na te kijken.
Zo als ze nu is, is niet echt poeswaardig.
Ze was vroeger hele dagen buiten en kwam regelmatig een kroel halen.
Nu ligt ze hele dagen in een doos op zolder. Komt niet even kroelen, helemaal niets.

Iemand nog een idee, wat ik nog kan doen?
Door Too
#1272259
Wat een verdrietige toestand, ook ik heb geen echt advies.. de onderzoeksresultaten afwachten en dan heel hard en goed nadenken..

:bigarmhug: :bigarmhug: en wijsheid van deze kant!!
Door Mevroi Kruim
#1272401
Achossie  :-* :-* arme Mormel.
Het klinkt alsof het een aflopende zaak is zo eerlijk gezegd. Zo verder is idd niet poeswaardig dus maar hopen dat de da nog met iets zinnigs op de proppen komt. Maar mijn ervaring is wel dat als katten het genoeg vinden, jij als eigenar op je kop kunt gaan staan maar dan stoppen ze ermee  :'(
Sterkte!
Door Ine
#1272461
Kruimel schreef: Achossie  :-* :-* arme Mormel.
Het klinkt alsof het een aflopende zaak is zo eerlijk gezegd. Zo verder is idd niet poeswaardig dus maar hopen dat de da nog met iets zinnigs op de proppen komt. Maar mijn ervaring is wel dat als katten het genoeg vinden, jij als eigenar op je kop kunt gaan staan maar dan stoppen ze ermee  :'(
Sterkte!
Hier was ik ook al bang voor. :-\
Vanavond hebben ze hier thuis het telefoontje gemist van de da. Ik was zelf training geven.
Morgen ben ik dus op tijd daar om verder te praten.

Hoe oud ze is, weten we niet precies. Toen ik haar van Carlo kreeg, was het vermoeden 3 jaar. Ze is sinds 2002 hier.
Dus vermoedelijk pas 10 jaar.
Door Anthraciet
#1272531
Het klinkt zeker niet goed, het arme moppie :'(
Ik hoop dat de dierenarts nog iets voor haar weet, want het klinkt zo niet alsof ze nog veel lol in haar leven heeft op deze manier :'(

Heel veel sterkte bij de dierenarts! :bigarrmhug:
Door Ine
#1272629
Mormel eet goed, drinkt goed. Heeft ontlasting gehad, die onderzocht wordt. Er zat wel zichtbaar veel haar in.
Haar ene oogje hangt dus scheef, maar ze oogt niet, alsof ze het op wil geven.
Ze krijgt AB voor het snotteren en haar huid.
Omdat ikzelf nu naar Utrecht moet, blijft Mormel nog een nachtje bij de da.
Het lijkt allemaal redelijk mee te vallen.
Deze da vermoedt toch, dat ze in september een hersenbloedinkje heeft gehad, waardoor haar gedrag ook is veranderd.
Morgen komt ze dus weer thuis en gaan we kijken, of we haar van de zolder kunnen weren en haar meer bij het gezin kunnen halen.
Door Ulrike
#1272782
Je laatste berichtje klinkt gelukkig een stuk beter dan de eerste. Ik hoop dat Mormel snel opknapt! Wel vraag ik me af of het verstandig is om haar te forceren weer meer beneden te zijn. Als ze zich terug trekt heeft ze die rust misschien hard nodig om op te knappen?
Door brie
#1272924
jullie da is wel heel wat positiever dan dat je zelf was..
mormel blijkt toch een vechtertje!! 10 jaar is ook nog wel erg jong om heen te gaan.
sterkte voor je mormel!!
Door Ine
#1273071
Mormel is intussen thuis. Er is nog bloed geprikt T4? en opgestuurd voor de schildklier.
Morgen beginnen met de ab, tot nu kreeg ze die met een spuitje.
Ze wilde absoluut niet in de kamer blijven, dus is ze toch weer naar boven. Straks haal ik haar weer hier om lekker samen tv te kijken.
Gelukkig zijn da's wat positiever en hebben meer kennis.  ;) Soms ben ik ook erg snel met negatieve gedachten, bang om ze te moeten verliezen.  :-[  Sorry daarvoor, maar het was echt, zoals ik het schreef.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door