Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1271648
11 juni gaan kiek en ik op vakantie.. naar.. jawel.. utrecht!!  :D

we gaan 4 dagen wandelen.. zon 20 km per dag..
lekker in een tentje slapen.. en met een hele groep mensen en honden van camping naar camping baggeren..
nu staat er wel in de brieven van die organisatie.. dat de hond ingeent moet zijn.. en ook voor kennelhoest..
vorig jaar heeft kiek haar laatste entingen gehad in april..
ze is nu 4 jaar.. goed gezond.. en heeft steeds haar entingen gehad.. ook van haar vorige bazin..
dit jaar wil ik dat dus niet doen.. want ik lees her en der dat t niet nodig is.. ieder jaar..

maar die kennelhoest enting?
wel of niet voor die 4 dagen?
Door Suzanne
#1271661
Hm... als het er zo specifiek bijstaat zou ik enten.

Maar, omgekeerd; ik zou niet gegaan zijn waarschijnlijk, juist omdat ik (en die mening komt voor mijn rekenng, is persoonlijk dus) vind dat de kennelhoestenting een nutteloze is. Ik laat 'm niet geven en kan dus ook aan veel dingen niet meedoen; mijn honden mogen niet in een pension (of ik dat zou willen..) en sommige hondenscholen vallen voor mij ook af helaas.

Er bestaat voor/tegen kennelhoest zowel een neus-enting als een prik-enting. Een van de twee werkt kortdurend en zal wel minder belastend zijn voor de hond.

Het is nu denk ik vrij simpel... als je je aan de regels wilt houden laat je enten, anders neem je de gok op controle en mogelijk verwijderd worden of niet toegelaten...

Kennelhoest-enting moet zowiezo vaker herhaald worden dan "de rest", maar afhankelijk met welke entstof geent wordt is de geldighied 1 of 3 jaar. Wil je dus ook hier goed en veilig zitten zul je ook DIE entingen nu moeten herhalen. Kies dan voor het schema van Nobivac / Intervet, dat heeft een 3-jaars geldigheid.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1271664
ik heb vaker met hun gewandeld.. en ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ze ooit om een entingsboekje hebben gevraagd..
nu staat er ook niks van in de papieren.. alleen moet de hond ingeent worden tegen kennelhoest..  :-X
zowel paap als kiek hebben ooit eens een lichte vorm van kennelhoest gehad die ook vanzelf weer overging..
dus ik maak me er niet zo heel druk om..
maar ja.. wie ben ik..  :o
Door Lizzy
#1271740
[quote="spreeuwtje"]
11 juni gaan kiek en ik op vakantie.. naar.. jawel.. utrecht!!  :D

we gaan 4 dagen wandelen.. zon 20 km per dag..
lekker in een tentje slapen.. en met een hele groep mensen en honden van camping naar camping baggeren..
nu staat er wel in de brieven van die organisatie.. dat de hond ingeent moet zijn.. en ook voor kennelhoest..
vorig jaar heeft kiek haar laatste entingen gehad in april..
ze is nu 4 jaar.. goed gezond.. en heeft steeds haar entingen gehad.. ook van haar vorige bazin..
dit jaar wil ik dat dus niet doen.. want ik lees her en der dat t niet nodig is.. ieder jaar..

maar die kennelhoest enting?
wel of niet voor die 4 dagen?

[/quote]

Kennelhoest is sowieso een flauwekul enting dus ik zou niet vaccineren. Je vaccinatie boekje gewoon thuis laten. De kans dat ze er om vragen is al nihil en als ze er al om vragen zeg je "vergeten, oeps".
Door K&D
#1272844
Ik ben in dat soort gevallen nooit helemaal zeker van de entdatum, het is nooit zo heel lang geleden... :P en voor de zekerheid vergeet ik het boekje....Afbeelding

Wandel ze. :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1272895
nou.. update..  :-X
de vriendin waarmee ik op vakantie ga heeft nu dus 2 keffers waarvan er 1 meegaat.. met kennelhoest..
diegene die mee gaat begon ermee.. en de ander heeft t nu ook..
kiek zou vrijdagnacht en zaterdag de hele dag bij haar zijn ivm een dagje Sea Life van ons..
maar dat doen we dus maar niet..
ik hoop dat haar hondje op tijd beter is..
want een hond met kennelhoest kun je denk ik niet meebrengen op zon vakantie..  :-[
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op wo 03 jun 2009, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1273086
ìk ga met edogaction&sports..
daar ben ik in de tijd dat paapie nog leefde zon keer of 9 ofzo mee weggeweest..
en dat beviel me goed..
de stukken die je loopt zijn wisselend tussen de 13,5 en de 25 km..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1273692
jawel.. als hij nog op en top kennelhoest heeft ga je natuurlijk niet mee..
zou ook niet mogen..
maar de hond heeft het nu 2 weken geleden opgepikt.. en het is nog geen 11 juni..
dus ik neem aan dat het tegen die tijd wel kan..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door