Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1272771
Elke avond bij het laatste rondje met het hondje, komen wij langs een hek, met daarachter een boom, waar altijd een kat onder ligt.
Nu heb ik de situatie eens aan nadere inspectie onderworpen, nadat ik poeslief overdag zag lopen en dacht; "wat ziet dat beest eruit zeg".

Gisteravond dus met brokjes die kant opgetogen. Poeskie kwam al snel op de brokjes af en begon te schrokken. Maar aan alle kanten klonk gepruttel....en slijm kwam uit haar neusje, dus het lijkt op een gevalletje van niesziekte. Daarbij is ze erg mager en heeft een ongelooflijke slechte, stugge vacht.
Wel draagt ze een vlooienbandje.

Wat moet ik hier nu mee??? Eigenaar opsporen?? Iemand tips daartoe???
Vind het eigenlijk best zielig en toch wel een geval van verwaarlozing... :(
Gebruikersavatar
Door koekje
#1272778
ik zou haar naar asiel oid brengen. briefjes bij supermarkt etc hangen dat er een kat is gevonden (beschrijving erbij doen) en dat deze naar asiel/DA is gebracht.
mensen hebben het vlooienbandje omgedaan, dus ze is wel degelijk van iemand geweest. mss is ze ontsnapt of verdwaald oid en zijn de baasjes erg ongerust.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1272806
koekje schreef: ik zou haar naar asiel oid brengen. briefjes bij supermarkt etc hangen dat er een kat is gevonden (beschrijving erbij doen) en dat deze naar asiel/DA is gebracht.
mensen hebben het vlooienbandje omgedaan, dus ze is wel degelijk van iemand geweest. mss is ze ontsnapt of verdwaald oid en zijn de baasjes erg ongerust.
Ik ben er een beetje huiverig voor om met een zieke (en besmettelijke) kat te gaan slepen...zolang ie nog eet, denk ik dat ie misschien in zijn eigen omgeving beter af is. Wil em nu geen stress bezorgen..
denk dat ik eerst maar eens ga zoeken naar een eigenaar...en anders maar zelf naar de da ga met hem (haar, denk ik eigenlijk)
Door Henkje
#1272818
Je kunt de dierenambu bellen, ze nemen zwerfkatten mee en die gaan naar de Mere (niet dat je dan blij bent, maar hij wordt verzorgd)
Of hem naar een dierenarts brengen, kijken of er een chip in zit, eigenaar dus achterhalen
Of hem laten zitten
Gebruikersavatar
Door koekje
#1272821
yuki13 schreef: Ik ben er een beetje huiverig voor om met een zieke (en besmettelijke) kat te gaan slepen...zolang ie nog eet, denk ik dat ie misschien in zijn eigen omgeving beter af is. Wil em nu geen stress bezorgen..
denk dat ik eerst maar eens ga zoeken naar een eigenaar...en anders maar zelf naar de da ga met hem (haar, denk ik eigenlijk)
snap ik heel goed. maar ik denk dat jouw eigen katten wel iets kunnen hebben. als ze buiten komen, komen ze daar ook in aanraking met vreemde katten en allerlei ziektekiemen. dat je de kat stress wilt besparen, snap ik ook.
maar als tie heel ziek is, is tie heel ziek en heeft hij snel veterinaire hulp nodig. alleen jij kan bepalen hoe ziek hij is, want jij hebt hem gezien.

eigenaar achterhalen lijkt me sowieso erg handig. je kan deze er dan op attenderen de kat naar de dokter te brengen voor behandeling. doen ze dat absoluut niet of staan ze er te willekeurig tegenover, kan je altijd nog DB of dierenambu inschakelen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1272840
ownee, zeker niet binnen bij jouw eigen katten zetten. das de kat op het spek binden, ook al ze zelf aardig wat weerstand hebben.

mocht je hem toch willen vangen oid, dan in een plastic carrier meenemen (of ijzeren) en deze naderhand gelijk ontsmetten. handen ook en eventueel schoenen. je kleren gelijk in de was doen en goed uitwassen.
dan pas je eigen katten weer aaien.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1272847
Mijn katten lopen het rondje s avonds altijd mee, dus komen zeker wel in de buurt van deze kat. Maar haar bij mij binnen zetten, zal ik inderdaad niet doen nee.

Zolang ze eet, laat ik het even zo en ga op zoek naar de eigenaar. De brokjes die ik haar geeft, zijn doordrenkt met zilverwater  :D, zodat ze dus ook wat natuurlijke ab binnenkrijgt. Misschien helpt dat haar er doorheen. Mocht het verslechteren dan zit ik zo met dit poeske bij de da hoor....geen problemos.  :D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1273039
Arme poes moet eerst maar wat aansterken en ondertussen ga ik op zoek naar een eigenaar. Vind ik die niet, dan laat ik haar onderzoeken door een dierenarts en mag ze, als ze zou willen, bij mij komen wonen....maar voorlopig woont ze s nachts in de speeltuin en overdag...geen idee.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door