Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#125891
Nee ik heb daar geen ervaring mee helaas, maar ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen straks (of die van iemand anders natuurlijk). Dus wil je dat hier nog vertellen?
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 12 jul 2004, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elvira
#125981
Ik ben er eens geweest voor info over cursussen, maar die waren op vrijdag en zaterdag en ik werkte vrijdags. Dit is al een aantal jaren geleden. Ga je er voor een cursus naartoe ?
Door Wendy Scott en Gwyneth
#126138
Ik houd jullie zeker op de hoogte.
Ik ga er niet heen voor een cursus, was het maar waar. Op advies van mijn gedragstherapeuten ben ik naar hen doorverwezen. Zij heeft ervaring in het behandelen van autisme bij honden.
Ik hoop dat zij mij kunnen helpen een vinger op het probleem van mijn reu te leggen. Zij zijn mijn laatste hoop zo ongeveer.

Wendy
Door gonny
#126146
Autisme bij een hond, jemig daar heb ik nog nooit van gehoord!! hoe oud is de hond?
Door Wendy Scott en Gwyneth
#126166
22 maanden, ik heb ooit het hele Scott verhaal tot dan toe hier opgeschreven.
Maanden later nog geen bevredigiend resultaat, vandaar Silverlinde

Wendy ::)
Door gonny
#126226
oke nou dan wens ik jullie heel veel succes!!
ik zal duimen!! ;)
Door tieneke
#126273
De Silverlinde is bekend om zijn natuurzuivere olien.
Alle olien worden onverdund aangevoerd en gebruikt!
Ik heb er jaren terug een groene leem kuur met olien voor mijn paarden besteld.
Dit reinigt en zorgt ervoor dat alle overtollige en vaak giftige stoffen het lichaam verlaten.
Met honden is dit precies hetzelfde verhaal.
Mijn vriendin die fysio en osteopatie bij honden, paarden en mensen doet gebruikt ook heel veel olien bij haar behandelingen.
Geef je over zou ik zeggen ;)
Veel sucses met de behandeling :D
Door Wendy Scott en Gwyneth
#127094
We zijn terug!!

Nou heel verhelderend. Bij alles had ik zoiets van, dat heb ik altijd wel zo gevoeld maar niet kunnen verwoorden. Was dus veel oja en erg bevestigend.

Binnen een tiental minuten sloeg zij spijkers met koppen. Hieronder een korte samenvatting.

Scott is een heel gevoelige hond, zowel lichamelijk (medicijnen, lievre niet aangeraakt worden) en geestelijk (heeft meerdere sensoren).
Bij dit soort honden kan het moelijk zijn dat ze in balans blijven. Scott neemt alles in zijn omgeving op en laat zich door alles prikkelen en wil niets missen. Hij heeft helaas niet het vermogen om die prikkels ook te kunnen filteren en daarna de nodige prikkels te verwerken. Dit vind hij moelijk en hij moet hierin geholpen worden. Hoe ouder dit soort honden worden des te stabieler worden zij. Wanneer Scott teveel prikkels krijgt loopt hij over en ssluit zich af. Dit lijkt op autisme; een autistisch symptoom zeg maar. Een autistische hond heeft zich bij voorbaat afgelsoten en Scott sluit zich af als het teveel voor hem word. Hij kan dan ook niet meer normaal reageren.
Hij is absoluut niet agressief maar wel een heleboel onzeker. We gaan hem nu leren om te filteren mbv aroma therapie en Bach Bloesem. Daarna gaan we aan zijn zelfvertrouwen werken. Over ongeveer 3 maanden gaan we dan met hem trainen in zijn gedrag naar andere honden. Tot die tijd, Rust, Reinheid en Regelmaat.

Zij sloeg echt de spijker op zijn kopm, continu. Ik hoop dat dit gaat werken, dan hoeven we hem nogneit af te geven. Hij is erg erg bijzonder blijkbaar en heeft vele zintuigen.

Mijn geweldige mannetje, nu weet ik zeker dat ik voor hem door het vuur blijf gaan!!
Door gonny
#127137
ik hoop echt voor jullie dat t allemaal gaat lukken!!!
Zet em op!!!!! ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#127265
Wat fijn Wendy, dat je zo goed geholpen bent, en dat je er zo'n goed gevoel bij had :D. Ik hoop voor je dat het je gaat lukken met Scott, veel succes met de training!
Door Lizzy
#127335
Jeetje Wendy, eindelijk. Eindelijk heb je iemand gevonden die onmiddellijk aanvoelt wat er mis is met jouw hond en NOG beter, wat je eraan moet doen! Super. Ik hoop dat hij met deze therapieen zich beter gaat voelen!
Groetjes, Lizzy
Door Wendy Scott en Gwyneth
#127373
Ja super he. Ik ben ook erg gelukkig en kan hem nu in elk geval begrijpen. Nu maar hopen dat we hem weer in maatschappelijk aanvaardbaar gedrag kunnen krijgen. In oktober starten we weer met de gedragstherapie. Hij heeft nu 3 maanden een rust vakantie. Kunnen we lekker veel tijd in ons puppemeisje (10 maanden) steken. Heeft ze wel verdiend. Ze wandelt overal zo makkelijk doorheen en krijgt af en toe echt te weinig. Fijn even zo'n rustmoment, want na 8 maanden zeer intensief met Scott bezig zijn kunnen ook wij weer even adem halen.
Nu maar hopen dat we hem in oktober goed gedrag kunnen leren. Ik houd iedereen graag op de hoogte, maar tot nu toe is het bezoek aan Silverlinde zeer verhelderend geweest. Eeen bijzondere ervaring!! Enne ..... nu maar hopen dat de aromatherapie en de Bach Bloesem werkt. Iemand positieve ervaringen met een van deze???
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door