Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1230696
Deze week is Boy definitief helemaal over op KVV. De vriezer is binnen gekomen, dus het feest kan beginnen voor hem. Boy is een kruising doberman / herder en komt uit het asiel. Hij dronk altijd enorm veel en had last van huiduitslag in zijn liezen. Nu bij de laatste controle bij de DA geen afwijkingen in zijn bloed zaten, heb ik de keuze gemaakt om hem over te zetten. Inmiddels is Boy een enthousiaste eter, iets wat hij met brokken maar matig was. Alles is nu zo op en hij staat te springen bij zn bak! Nu hoop ik, dat ik in de toekomst ook qua zijn huidprobleem verandering kan gaan waarnemen!  :)

Minka ( een echte her-en-der- herder ;) ) is nog in de gewenningsfase, die vindt het allemaal maar gek. Pens compleet, dat gaat er inmiddels in als koek!!! Maar vlees is nog lastig. ze krijgt steeds een beetje om er aan te wennen, maar staat nog voor het grote deel op brok. Ik hoop, dat zij straks net zo zal gaan smullen van vers als Boy nu al doet!
Laatst gewijzigd door boyenminka op ma 28 dec 2009, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suri&Bohdi
#1230820
als je penscompleet geeft en dat lust ze..hoef je echt geen brokken meer erbij te
voeren, de compleet versies zijn compleet en dat kan ze gerust iedere dag eten,
het vlees zou ik gewoon met en met onder de pens mengen..hier hadden
ze in het begin ook niet zo graag vlees of de vleescompleet...dat zal wel niet erg genoeg stinken ;D
Nu doen ze er een moord voor..
Veel succes ermee..en hoop dat de huid van Boy snel beter wordt..
Door boyenminka
#1232982
Nou , Minka is sinds vandaag ook over op vers. Het zit niet zo zeer in het pens eten en compleet, maar meer in haar gevoeligheid van : he dit is anders dan anders, dus eet ik nu niet. maar vanmorgen heeft ze ook vers gegeten, dus ga ik het elke dag geven aan haar!!! Ze kan het dus wel, hihihi.  ;D
Gelijk bestelling bij de supermarkt geplaatst en ben me nu aan het inlezen over ontgiften.
Boy is erg aan het ontgiften en nu ik net het stukje in de bibliotheek heb gelezen, weet ik zeker dat hij daar mee bezig is! De slijmlaag, verergerde huidprobleem en troepjes uit zn oog! Kan er alleen maar blij mee zijn.

Wij zijn van de brokken af!!!!  ;) :D :)
Door Suri&Bohdi
#1233530
van harte gefeliciteerd met je eerste vers succes,,ze zal het
iedere dag meer gaan waarderen hoor ;D ;D

dat ontgiften hebben ze hier ook gehad..maar bleef gelukkig alleen bij wat troep
uit de ogen duurde ongeveer 4 weekjes...verder hebben ze er niet zoveel last van gehad gelukkig..
Door boyenminka
#1233543
Thxxx  :D ;D Ja, morgen krijgt ze weer, dan met een beetje yoghurt er over heen!!! Smullen!!! hahahaha!!! boy eet het wel, die is er gek op!!!!
Alleen wel heel sneu nu met zn huiduitslag. De warmte zal zeker niet in zijn voordeel werken wat dat betreft... Maar goed, het weekend ga ik even speuren hoe ik hem het beste er door heen kan helpen, het te verlichten. Ik ben blij, dat ik weet waardoor het komt!
Door stephany
#1233554
Hey Wendy!!

top dat je Boy en Minka nu op vers hebt staan!! Hoop dat je aan Boy snel verschil ziet met zijn huid.
En heel veel 'vers vlees plezier' voortaan! :D ;D

Knuff voor de hondjes!
Door boyenminka
#1233563
Heeeeeeeeeee Stephany!!!! Leuk, dat je hier ook bent!!!! Ja, ook Minka is over... lijkt het... hahahaha. Boy heeft het wel moeilijk nu hoor met het ongiften en dus zijn jeuk... Nou ja, morgen en overmorgen is hij weer op de opvang, dus heeft hij ook weer even afleiding en zaterdag hoop ik dan wat te hebben gevonden voor hem!
Ook nog even zien welk kipje ik ga nekken.... hahahahahah!
Door stephany
#1233575
ja sneu is dat he, ontgiften. heb ik bij Chendo gelukkig bijna geen last van gehad omdat die niet zo lang op brok heeft gestaan. Maar vindt de verhalen ook wel heftig altijd van ontgiften. Bizar he als je op die manier ziet wat brokken met je hond doen/ deden!!
Door boyenminka
#1233594
Zo, echt wel, wat een troep!!! Ik ben benieuwd of Minka er nog reageert... Denk zelf van niet, misschien moet ze feven flink wennen aan de zuurgraad... That`s all. Maar Boytje heeft het even pittig nu. Maar goed, daar gaan we door heen en dan hopenlijk er voor goed vanaf..!
Door boyenminka
#1271905
HOERAAAAAAAAAAAAaa het lijkt alsof Boy klaar is met ontgiften! Nu erg duimen, dat zijn huid in deliezen mooi roze gaan worden en de zwarte spikkels gaan verdwijen. Het is in ieder geval niet meer rood en warm. Ik hoop zo, dat het nu echt klaar is voor hem en het noooooooit meer terug komt. Als ik zie hoe blij hij nu is zonder jeuk, veel minder gefrustreerd, happy en lekker speels en vol energie. Ooww please laat het wegblijven!!!  :please:
Hij krijgt nu helemaal geen granen meer en het lijkt te werken! :worthy:

Heerlijk om een hond zo te zien opknappen!!!  :mbounce:
Door belin
#1274483
Senna hier is ook aan ontgiften. Ik wist niet dat dit zo erg kon zijn. Hij had aldoor al jeuk maar nu jankt ie er zelfs bij. Heb in het topic ontgiften al gezien welke middeltjes je kunt gebruiken om hem te ontlasten..denk dat ik maar eens aan de aloe vera moet gaan. Hier in het dorp zit een reform winkeltje die dat vast wel heeft.
Sen stinkt ook als een ouwe sok :ras: maar ik weet dat het alleen maar beter word. Is het ook normaal dan dat de glans van de vacht verdwijnt en dat ie bruinig opkleurt??Hij is normaal zwart.
De enige brok die zo nog af en toe krijgen is farmfood. Maar voor de rest alleen maar vers. Of van smuldier of farmfoodfresh.

Nu ik dit lees over prut ogen...Odin onze OEB heeft sinds een dag of twee idd troep in zijn ogen groen/gelig net of ze ontstoken zijn??? Klopt dat???
Door mrloes
#1274624
Boy ziet er wel erg leuk uit joh, zo'n kruising!!
Onze Boef is een kruising Doberman/Rottweiler ook uit t asiel, al 6 jaar bij ons.
Sinds een jaar had ie ook jeuk/huidklachten maar wist ik veel dat t aan zijn voeding kon liggen.
Na t geven van andere brokken (Denkadog Micro Protein) dacht ik dat t voorbij was maar helaas ...
Dus naar de d'arts en die schreef rijst met (gekookt) struisvogelvlees voor als eliminatiedieet.
Ben toen v alles gaan lezen over Barf en KVV en ben hier op t forum echt heel goed geholpen.
Ook Boef ging ontgiften tijdens t dieet en das niet leuk maar dankzij t forum weet je dan wat er aan
de hand is en dat t zeer wrschlk gewoon goed komt.

De klachten zijn zo goed als voorbij en ik ga nu stilaan andere diersoorten introduceren, ook weer op
advies van t forum. Meneer krijgt nu Haaksbarf Eend bij t rauwe struisvlees en vanmorgen heeft ie z'n
1e (plat geslagen) eendennek gehad. Ik heb goede hoop dat de klachten weg gaan blijven nu hij een
totaal andere voeding krijgt.
Mochten de klachten terug komen dan laat ik z'n bloed onderzoeken maar terug naar brokken ga ik niet meer.
Vanaf nu alleen KVV en wie weet uiteindelijk 100% Barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door