Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Charlotte
#12719
Twee maanden geleden zag ik dat Yildah aan de binnen kant van haar dijbeen een blauw plekje had. Op zich niet erg dacht ik en heb er geen aandacht meer aan besteed. Echter een paar weken later zag ik dat de plek toch wel groot werd en van kleur begon te veranderen. Heb de DA gebeld en die zei dat ik het nog even moest aankijken. Het kon een blauwe plek zijn en de inwendige bloeding kon 'uitgelopen"zijn. Op zich niet erg en dat gaat meestal vanzelf over.
Maar nu is de plek nog groter en bijna zwart van kleur, op haar andere dijbeen zit nu ook een klein plekje.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?? Iemand vertelde mij dat dit ook een "likplek" kon zijn. Alleen zie ik Yildah daar nooit likken. Het kan natuurlijk zijn dat ze alleen likt als ik er niet bij ben  :-/
Ik ga zowiezo morgen de DA bellen maar ben ook erg benieuwd of hier iemand iets weet.
Door ducktails
#12720
Kan het niet een pigmentvlek zijn?
Ik weet niet hoe oud je hond is , maar mijn Blanca van 5 maanden krijgt er ook nog zwarte vlekken erbij.
Anders is het inderdaad een irritatie plek.
Als Famke haar pups voedt , is haar buik naar 5 weken helemaal zwart.
Al die puppies met hun pootjes tegen haar buik zorgt voor irritatie.
Smeer er een vette zalf of iets dergelijks op.
Ria
Door tieneke
#12721
Hoi Charlotte bij onze hond begon het ook met een paar plekjes op zijn buik en later achterpoten.
Opeens kreeg hij er ook pukkeltjes bij en zat zijn hele buik onder,dit werd na een paar weken steeds donkerder,de binnenkant van zijn dijen,zijn staart alles werd zwart met als resultaat een olifantshuid!
Ondertussen was ik hem aan het wassen,middeltjes smeren etc.Na begonnen te zijn met versvlees stak het de kop na een tijdje jammergenoeg weer op.
Dit kwam waarschijnlijk van het ontgiften.
Nu een paar maanden later moet ik sommige lichte vlekken nog goed in de gaten houden.Zijn olifantshuid is weg en genezen en hij heeft weer een zacht baby-huidje :)
Door Charlotte
#12722
Bedankt voor de reacties.

Ik betwijfel zelf of het een irritatie plek is....het ziet er niet geirriteerd uit en Yildah likt er nooit aan.
De plek is ook niet overdreven warm en er zitten (nog) geen pukkeltjes op.
Ik schreef dat het aan de binnenkant van haar dijbeen zat maar ik bedenkt me net dat het op haar lies zit.
De plek is ongeveer zo groot als....hhmm....het bedekt haar hele lies.

Kan het zijn dat ze misschien bepaalde tekorten heeft in haar voeding?
Door Charlotte
#12723
Hoi Tieneke,

Heeft jullie hond (weet zijn naam niet  :-/) veel jeuk gehad aan die plekken?
Door sylvia
#12724
het kan inderdaad heel goed een pigment vlek zijn hoor,maar dan moet het in de huid zitten en niet door de huid heenschijnen (als je snapt wat ik bedoel,net als met een beurse plek die komt van onder de huid doorschijnen dat groenige kleurtje)
begint de verkleuring korrelig??? zo ja dan is het waarschijnlijk een pigment vlek.als de huid gewoon normaal aanvoelt is het geen olifantshuid want dan verhard de huid erbij.zwart verkleuring van de buik komt ook voor bij schildklierproblemen maar dan zit het op de buik en niet in de liezen.

Bedankt voor de reacties.

Ik betwijfel zelf of het een irritatie plek is....het ziet er niet geirriteerd uit en Yildah likt er nooit aan.
De plek is ook niet overdreven warm en er zitten (nog) geen pukkeltjes op.
Ik schreef dat het aan de binnenkant van haar dijbeen zat maar ik bedenkt me net dat het op haar lies zit.
De plek is ongeveer zo groot als....hhmm....het bedekt haar hele lies.

Kan het zijn dat ze misschien bepaalde tekorten heeft in haar voeding?
Door tieneke
#12725
Hoi Charlotte onze hond heeft er niet heel veel jeuk van gehad, maar likte er soms aan en de plekken stonken dan ook verschrikkelijk!
Je zag het zich ook gestaag uitbreiden naar andere delen van zijn lichaam.
Dus kan het goed mogelijk zijn dat het gewoon pigmentvlekken zijn  :-/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door