Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#1270844
Ik ga volgende week helemaal over op barf met Max en nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat ze na vis niet direct mogen drinken omdat dan de graten doorspoelen direct de darmen in, klopt dit?
En geld dat dan ook voor vleesbotten?
Had er trouwens vandaag helemaal niet aan gedacht. Hij heeft eendenvleugels gehad en daarna ook gewoon gedronken. Ging wel goed maar vraag het voor de zekerheid toch maar. Komende zondag krijgt hij voor het eerst vis, dus dan is het zowieso wel handig om te weten.
Lekker groene vraag natuurlijk, hoop dat jullie me kunnen helpen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1270879
heb ik nog nooit van gehoord, maar dat zegt niks hoor ;)
ik laat ze zowiezo niet veel drinken na het eten, sterker nog, ze drinken nu zelden na het eten..
zeker na een flinke maaltijd laat ik ze eerst goed uitbuiken, hier gingen ze snel aan de kots als ze flink dronken na een maaltijd
Door kojak
#1270955
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1270963
Boomer drinkt ook regelmatig na het eten. Niet veel. Het vele drinken doet ze na de laatste ronde voor ze gaat slapen. Dan slaat ze in  ::) ::)En die bak staat gewoon in de kamer waar ze ook slaapt dus ze heeft er de hele nacht toegang tot  ::)
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1271410
Ik laat mijn honden altijd drinken na hun eten als ze dat willen. De ene drinkt eigenlijk nooit, de andere wel. Dat geeft nooit een probleem. Ik heb trouwens ooit ergens gelezen dat het een fabeltje is dat er bij het drinken voedsel direct meegaat in de darm.
Door Ziviaantje
#1271415
Ik dacht meer dat het was dat als een hond veel drinkt na een botmaaltijd de zuurtegraad in de maag te veel verandert waardoor de botten niet goed verteerd werden ? Maar ik let er weinig op, maar ze krijgen hier ook heel weinig bot, alleen kippenbouten enz. Verder KVV.
Door kojak
#1271431
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1271486
Ik weet dat het een poosje geleden altijd geadviseerd werd om ze niet te laten drinken na het eten van botten. Hier drinken ze altijd een beetje na het eten en dat heb ik altijd maar zo gelaten.
Gebruikersavatar
Door kira
#1271627
Bij mij drinken ze allemaal water na het eten, niet extreem veel, maar wel wat. Het geeft geen problemen, althans ze spugen niet, ontlasten goed. Er wordt alleen gespugd door theemuts als het eten te koud is. Grote beer en Kleine beer hebben ook geen probleem met volkomen bevroren eten (niet dat het de bedoeling is dat ze dat krijgen, maar mn grote beer heeft regelmatig kans gezien bevroren eten te "stelen").
Door suzanne 1
#1271843
In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Dan hoef ik me daar niet zo'n zorgen over te maken. Hij is natuurlijk gewend om na de brokken water te drinken, maar als hij wat langer barf krijgt dan moet dat goedkomen. En ik heb er ook niks van gemerkt hoor, dat hij er last van had. Wou het gewoon even zeker weten.
Hij had trouwens wel ieniemienie drolletjes zeg :D net of er een chihuahua had gepoept i.p.v. een herder (wel handig met die opruimplicht hire ;D )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door