Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1271583
Sinds kort krijgt Milik bij zijn orgaanmaaltijd biologische runderlever. Hij is er niet dol op: ik overgiet het met warm water en voer het uit de hand, anders eet hij het niet.
Nu heeft hij al 2 x kort na het eten hiervan, overgegeven. Eet de rest weer met smaak op maar zoekt de lever er tussenuit en laat dat liggen, vrij bijzonder voor een vuilnisvat  als hij!

Lever van andere diersoorten is geen probleem, zou het kunnen zijn dat hij  allergisch voor  runderlever is?
Wat zouden jullie doen: blijven aanbieden zodat hij er misschien aan went of toch maar niet meer geven?
Gebruikersavatar
Door nova
#1271679
Als  hier een hond blijft  overgeven dan zou ik zelf stoppen met geven van die vleessoort of orgaansoort.
Hier moet ik het mes eerst een paar keer door een penslap halen, anders blijft het terugkomen  :puke:
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1271690
ik zou een poosje lever van een ander diersoort nemen.  Of de runderlever mixen met bijv. lever van lam en kijken wat hij dan doet ;)
Door Lizzy
#1271727
Mijn honden braken niet-biologische runderlever direct weer uit. Maar biologische kunnen ze goed verdragen. Dus vreemd, dat jouw hond hier niet tegen kan! Het is zeker dat het biologisch is, deze lever? Hoe groot zijn de hoeveelheden die je geeft? Misschien moet je wat kleinere porties geven. En dan fijn snijden en mengen met pens.
Door millyckk
#1271891
Ja, het is 100% zeker, biologische lever. Hij krijgt 100 gram per keer en ik had het in stukjes van zo'n  5 x 5 cm gesneden.
Mixen, zoals ook Monique al aangeeft, kan ik nog eens proberen, had het nu samen met konijnenhart en nier gegeven en dat heeft hij na het overgeven wel weer opgegeten evenals de eendennekken.

Ik zal vanavond eens proberen om een heel klein stukje door zijn vleesmaaltijd te geven, kijken wat er dan gebeurt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door