Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#1270579
Ik wil binnekort groenteprutjes maken, omdat ik vind dat de kvv die ik nu voer vrij weinig groente bevat. Welke groente gebruiken jullie allemaal ?
Ik zit te denken aan spercibonen-wortel-andijvie-bloemkool-broccoli
Iemand nog een andere optie ? En doen jullie er ook fruit bij ? Ziva eet regelmatig een appeltje, maar Indy moet het niet. Ik kan het er gewoon doorheen mengen.
Appel-peer-banaan-sinasappel ? Is dat wat ? Ik maak hier altijd mijn eigen fruitdrankjes van, dus heb dat meestal wel in huis  ;)
Ik geef verder 90 % KVV en 10 % kleine barfdingen zoals lamvlees, vis en kip ( vooral spiervlees ).
Door Lizzy
#1270636
Ik doe door de groentemix eigenlijk nooit fruit. Ja, af en toe appel. Maar als ik echt fruit erdoor doe en ik meng dat met vlees, gaan ze stinkwindjes laten :D

Ik gebruik de volgende groentes (en neem er altijd stuk of 15 voor een groentemix van een week of 3 a 4):

Pompoen, bataat, sperzieboontjes, snijboontjes, courgette, komkommer, broccoli, alfalfa-spruiten, witlof, waterkers, paksoi, andijvie, peterselie, wortel, bietjes, snijbiet, knoflook (paar tenen), bleekselderij, peultjes, rucola-sla, (winter)postelijn, plukje spinazie (niet teveel), stukje bloemkool of witte kool of rode kool of spruitjes.

Eigenlijk alles, behalve prei en ui. En ik doe nooit teveel kool in 1 mix.
Door Ziviaantje
#1270988
Bataat is toch zoete aardappel ? Is dat rauw niet slecht dan  :-\ Bedankt voor de tips, in ieder geval genoeg soorten dus  :D Ik ga van de week eens langs de Lidl om in te slaan  ;)
Door Antonia
#1271390
[quote="aussie"]
Bataat is toch zoete aardappel ? Is dat rauw niet slecht dan  :-\ Bedankt voor de tips, in ieder geval genoeg soorten dus  :D Ik ga van de week eens langs de Lidl om in te slaan  ;)
[/quote]

De pompoen, bataat en sperziebonen kook ik eerst voordat ik ze door de groentenmix verwerk. De rest van de groenten is bij mij rauw.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door