Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wieke
#12698
Hallo allemaal, ik ben net terug van het zoveelste bezoek aan de dierenarts.
Er zit nog steeds een stukje bot vast, en Willem heeft nog pijn.
Er is al wat uitgekomen, maar het is nog niet zoals het hoort.

Door al dit gedoe heb ik besloten om te stoppen met Barf, hoe leuk ik het ook vond.
Ik ga dit forum verlaten, en wens jullie allemaal veel succes met je hondjes en Barf.
Ik hoop dat iedere beginnende Barfer goed oplet met de botten, en mensen, kijk alsjeblieft uit met je puppen, Willem heeft mazzel dat hij er nog is!!

Ik wil de mensen niet bang maken, maar dit is dus de andere kant van het Barfverhaal.

Voorlopig gaat WIllem op brokjes, wat de toekomst ons brengt zie ik wel, ik ga eerst eens zonder zorg genieten van Willem.

De rede dat ik niet met vers vlees verder ga, is dat ik bang ben geworden dat hij iets te kort zou komen.

Succes verder met dit forum, het ga jullie goed!!

Dikke knuffel van WIllem,
Door Ink
#12699
Hoi Wieke,
Allereerst: ik respecteer je besluit. Wel vind ik het jammer dat je echt helemaal weggaat. De kroeg zal nooit meer hetzelfde zijn  ;).
Ik hoop dan ook dat je weer komt als je van de eerste schrik bekomen bent. En ik kan me HEEL goed indenken DAT je je het lazerius geschrokken bent.

Je waarschuwing om op te passen met botten is correct. Maar, zeker pups, eten meer dingen waar je niet echt op zit te wachten. Zo heb ik van Sam eens foto's laten maken omdat hij een balletje ingeslikt had. En wat hij in die tijd NIET heeft opgevreten ... Al die dingen hadden klem kunnen blijven zitten met als gevolg een operatie en misschien zelfs de dood.

Als je Willem een goed compleet vleesvoer geeft (en in mijn ogen is dat op dit moment Carnibest) komt hij niets tekort. Al die andere flauwekulletjes die erbij gegeven worden zijn vaak voor de leuk. Lekker een beetje Biogarde. Effe lachen met een ei. Het HOEFT niet.

Ga asjeblieft nog wat verder zoeken over brokken. Neem in ieder geval een merk met de minste chemische troep erin. En probeer eraan te denken dat 'het binnenwerk' van een pup gevormd wordt tot ongeveer z'n 13e week.

Ik wens jou en Willem alle goeds!

Groetjes van Ink
Door ine
#12700
hoi wieke,
ook ik schrik van je afscheid! dat is toch nergens voor nodig, ook al zou je brokken gaan voeren, dan ben je hier toch altijd welkom!!
verder sta ik volledig achter wat ink geschreven heeft!!
wieke, blijf gewoon meelezen en praten!!
heel veel sterkte met willem en laat ons horen hoe het verder gaat!!
knuffel voor jou en voor willem!!
tot gauw
Door Lizzy
#12701
Hoi Wieke, wat een ongelofelijke ellende.. We dachten allemaal echt dat je het ergste achter de rug had met Willem. Niet dus.  :'(

Wieke, ik vind het echt enorm waardeloos voor jou en Willem. En, ik respecteer jouw besluit om niet meer te gaan barfen. Ik respecteer natuurlijk ook jouw besluit om brokjes te gaan voeren, hoewel ik dat (net als Ink) ook wel een beetje jammer vind daar er echt wel goede versvlees voedingen zijn.... Maar goed, misschien dat je ooit een versvlees-dagje tussendoor gaat geven. Ooit. In de toekomst, als deze hele nare geschiedenis achter de rug is...

Ik respecteer het ook dat je geen lid meer wilt zijn van barfplaats. Ik kan me enorm goed voorstellen dat je het HELEMAAL hebt gehad. We zullen jou wel erg missen... En, mocht je in de toekomst ooit nog vragen hebben over versvlees (of andere vragen): dan ben je hier natuurlijk van harte welkom.

Hoewel ik het ook wel met Ink eens bent, jouw waarschuwing voor botten zullen we 100% ter harte nemen. Dit is zeker de andere kant van het barf-verhaal...

Ik wens jou en Willem het allerbeste. En, ik wil jou veel sterkte wensen en ik hoop dat Willem, na dit bezoek bij de dierenarts, weer snel opknapt. Houd je haaks...

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 01 mei 2003, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#12702
Hoi Wieke,
jammer dat je besluit weg te gaan is toch niet nodig  ???
Als je brokken wilt gaan voeren....hele volkstammen honden doen het daarop,maar als je een goed merk versvlees voert geef je echt niets tekort,al mijn honden zijn op de rodi groot geworden,en ik zie nooit de dierenarts,en ik heb nooit iets bijgegeven,dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Maar ongeacht wat je gaat voeren ,je kunt toch gewoon op het forum blijven komen ;D ;D ;D
hopelijk bedenk je je met dit afscheid hoor ,ik wil nog wel meer willem verhalen horen en dan natuurlijk vooral de leuke puppy capriolen die je nog te wachten staan
Door wieke
#12703
Hi,

Eerst allemaal ernorm bedankt voor de lieve woorden.
Gelukkig knapt Willem met de minuut op(gelukkig ???)HIj is zo gek als een karat!
hij is eindelijk de pup die hij had moeten zijn, en ik kan al weer wat lachen over de toestand hier.

Achteraf, je had me moeten zien gaan, met 4!!kinderen in de auto, hup hup, riemen hoeven niet vast, snel en niet zeuren.(tja, vakantie tijd en wat vriendjes erbij)  in paniek naar dichtsbijzijnde dierenarts, wat een vertoning.

De rekening van afgelopen dagen is nog niet binnen, dat wordt een krantenwijk!

Maar goed, zoals ik al tegen Lizzy zei, dan wordt hij op brokken iets minder oud, hij is er nog.
Ik heb Carnibest in de vriezer liggen, en ik denk als de hele toestand achter de rug is, ik best heel voorzichtig wat van dat spul ga geven.(gemalen en gezeefd).

Ik mag toch nog wat koken voor hem, hij krijgt op het moment rijst met kipfilet gekookt met warm water en , jawel, een handje brokjes.
(ik kon niet laten om er toch maar wat zalmolie bij te doen, voor de poeperijen) de D.A. gaf wat lactulose mee, maar dat kan ik zelf nog wel oplossen, heb ik toch geleerd van dat Barfen ;D

Ik heb alleen de kippen en lammeren weggedaan :-[(sorry jongens, hoorde bij het proces), maar alle capsules en poedertjes staan er nog.

Ik ga straks nog maar even kijken of de kroeg open is, en dan ga ik maar verder in de topic vers vlees ;)

Nogmaals, allemaal bedankt voor de steun, ik ga er weer voor!
Door Lizzy
#12704
Heeee Wieke, ik heb je net een PB'tje gestuurd!

Wat lief dat je ons even op de hoogte stelt van hoe het gaat met Willem! Ik kan wel een gat in de lucht springen bij het lezen dat het wat beter met hem gaat!

Ga jij maar lekker een stevige neut nemen in de bar hoor. Dat heb je wel verdient!!!

En, zoals ik ook in mijn PB'tje schreef: jij blijft hier altijd van harte welkom op barfplaats! Wat je ook voert aan Willem!

Groetjes, Lizzy en p.s.: de Carnibest is ZO fijn gemalen dat je je echt geen zorgen hoeft te maken om stukjes bot. Dat zul je vanzelf zien als je een pakje open maakt :D
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 01 mei 2003, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#12705
inderdaad, het is een stuk fijner gemalen, dan bv. bibi. het is zelfs fijner, dan de gehakt, die je voor jezelf koopt in de winkel!!
mijn pups hebben beiden gegeten. het is kompleet, dus je hoeft er niets aan toe te voegen! ook de verhouding calsium/fosfor is ok!!
wieke doe wat je hart je nu vertelt en ga over een tijdje gewoon weer eens rondkijken!!
geef jou willem maar een stevige knuffel van me!!
en jij ook!
groetjes
Door sylvia
#12706
Hoera wieke blijft  ;D  ;D  ;D  ;D
Gelukkig heb je je bedacht ,maar kan je eerste reactie wel begrijpen hoor zou ik denk ik ook hebben na zo'n ervaring  :-/ Neem een goeie neut van mij in de bar....proost
Door tieneke
#12707
Hoi Wieke wat zal je geschrokken zijn!
Gelukkig komt het allemaal goed met Willem ;D
Als je van de schrik bent bekomen kan je op je gemak gaan kijken wat je verder gaat voeren.
Zorg eerst maar dat hij weer helemaal de oude wordt!
Veel beterschap voor Willem :-*
Door tieneke
#12709
Ahh Willem is ook een echte lekkere scheet!!
Wat een leuke foto :D
Hoe gaat het nu met Willem?
Door wieke
#12710
Ahh Willem is ook een echte lekkere scheet!!
Wat een leuke foto :D
Hoe gaat het nu met Willem?
Super goed hoor! ik zou bijna zeggen TE goed  :P
Hij is zo`n lieverd, echt een voorbeeldige pup, die maar weinig sturing nodig heeft(wel consequent blijven hoor!)
Hij is echt slim.
Door Paul_Barte
#12711
Wieke,

Begin maar vast te trainen met je Willem want vanaf mei zijn er al zomertruffels LOL.
Aangezien de slechte soort zomertruffel toch nog zo'n 500 euro de kilo moet opbrengen heb je de kosten van Willem en zijn onverwachte bezoekjes bij de DA er zo weer uit LOL.

Heb je al geoefend met champignons???

Maar het is en scheetje Wieke (waar zitten de batterijen??)
Door wieke
#12712
Wieke,

Begin maar vast te trainen met je Willem want vanaf mei zijn er al zomertruffels LOL.
Aangezien de slechte soort zomertruffel toch nog zo'n 500 euro de kilo moet opbrengen heb je de kosten van Willem en zijn onverwachte bezoekjes bij de DA er zo weer uit LOL.

Heb je al geoefend met champignons???

Maar het is en scheetje Wieke (waar zitten de batterijen??)
En je hebt meteen een lekker reisje naar Italie, of ik moet mezelf tevreden stellen met de plaatselijke champignonkwekers in Kerkdriel?

Enne, die batterijen, was het maar waar, dan trok ik ze er nu uit, die joekel is opstandig omdat hij niet naar buiten wil(maar ik weet zeker dat IK win,hahahaha)

Groet Wieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door