Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
345
68%
Gebruikersavatar
Door Loti
#126045
evelyn02 schreef:


Ik ben ontzettend benieuwd naar je bevindingen met dit middel. Ik zou zo ontzettend graag iets vinden wat het poepeten doet verminderen, maar ze vinden het volgens mij gewoon lekker!
Evelyn
Ik houd je op de hoogte ;)
Door jack
#126150
Even een overzicht van onze honden:
Floor, 12 jr.duitse staande, nooit poep gegeten
Steffi, 3 jr.duitse staande. Toen ze brokken at heeft ze heel veel poep gegeten. Sinds ze op vers staat eet ze geen poep meer. Een enkele keer nog een brokkendrol.
Bo, 8 jr.ruwhaar teckel, nooit poep gegeten
Jody. 8 jr. ruwhaar teckel, toen ze brokken kreeg soms poep gegeten.
Noortje 8 jr. ruwhaar teckel, heeft nooit poep gegeten.
Marieke, 5jr, ruwhaar teckel. At altijd haar eigen poep op. Geleerd bij haar vorige baas. Sinds ze op vers staat is dit over.
Pien, 4jr. ruwhaar teckel, heeft nooit poep gegeten.
Anne, 3jr. ruwhaar teckel, eet nog brokken, heeft geen poep gegeten.
Saartje 3jr. ruwhaar teckel, heeft veel poep gegeten. Sinds ze op vers staat is dit over.
Ute, 3jr. ruwhaar teckel, heeft veel poep gegeten.Sinds ze op vers staat is dit over.
Bram, 2jr. ruwhaar teckel, heeft heel heel heel veel poep gegeten. Sinds hij op vers staat is dit bijna over. Een enkele keer "snoept"hij nog een brokkendrol.
Daantje 1jr.ruwhaar teckel. Heeft heel veel poep gegeten. Sinds ze op vers staat is het bijna over.
Julius, 4 mnd. ruwhaar teckel. Heeft nooit poep gegeten.

Het is een heel overzicht geworden. Conclusie : sinds we zijn overgegaan op vers is het poep eten bijna over op 2 honden na die het een enkele keer nog doen.
#126254
De kleine nollebakmonstertjes eten gelukkig geen poep!
Niet van elkaar en ook niet van vreemde hondenpoep in de polder :-X
Kobus daarintegen vrat zelfs zijn eigen poep op als puppie,heel raar zijn eigen uitwerpselen consumeren ::)
Hij stond dan ook alleen op brokjes vanaf de fokster.
Kreeg daar wel Rodi-kompleet als bijvoeding en Brinta met karnemelk.
Door oebaya
#126266
In alle jaren dat ik honden heb, nog nooit een hond gehad die poep at. In de voor-brokken tijd voerde ik brood met pens of kopvlees, toen brokken en nu geef ik 's morgens brokken en 's avonds vers en op sommige dagen eenmaaltijd vers en dan 's avonds pens of zelf samengesteld en ze eten nog steeds geen poep. Tot vanmiddag: de pup van 12 weken komt aanzetten uit de tuin met iets in zijn bek. Ik er heen en ja hoor: poep.
Poep eten is een gedragsprobleem, maar niemand weet nog de diepere oorzaak. Voedsel kan er mee te maken hebben, maar het is vaak ook de laagste in de roedel die het doet (klopt dus he met de pup), of het gedrag is afgekeken van de moederhond (kan hier ook, want de pup trekt nog steeds veel met zijn moeder op en moeder heeft lang de poep van de pup opgeruimd).
Er is een verklaring, dat honden graag rotte dingen eten en daarom, bij gebrek aan het eten van b.v. half vergane prooidieren, zich op de poep storten. In die gevallen zou vaker pens voeren een optie zijn.
Er bestaan lijstjes van oorzaken van poep eten, die wel 12 onderwerpen lang zijn en nog steeds heeft niemand de ware reden gevonden voor het poep eten, evenmin als een remedie om het tegen te gaan.
gr.
Nicolette
#126316
Ik heb twee labradors, reuen. Ze hebben nog nooit hondenpoep gegeten. Toen ze pup waren vonden ze paardendrollen wel heel erg interessant. Ik heb hier vorig jaar een zwerver in de bossen gehad en elke ochtend was ik één van de honden kwijt die dan, naar achteraf bleek, een mensendrol naar binnen stond te werken :-X :-X brrrrrrrrrrrr zoooooooo vies!!!!! Gelukkig heeft de zwerver inmiddels een ander bosje uitgezocht :)
#126486
Hoi,

Ik heb de pol niet ingevuld;
a. omdat ik een Duitse herder had die al hondepoep at toen op ruim 5-jarige leeftijd bij ons kwam. Later toen ze op rauw overging bleef ze gewoon hiermee doorgaan. Ze vond het denk ik gewoon errug lekker ::)
b. mijn jongste hond, Alex, ook Duitse herder, heeft het van haar afgekeken en doet het nu soms nog steeds. hij heeft altijd op rauw gestaan. wel zie ik dat hij gfx-poepjes prefereert boven rmb-droppels ;D En vervolgens komt hij bij jou voor een 'kuddel' :o

MVG, Nienke
Door essie
#127117
Heb nee gestemd

Ik heb een kruising herder en een Bobtail die geen poep eten, ook niet toen ze nog brokken aten (wel vinden ze beiden kattestront heerlijk).

Ook heb ik een Koningspoedel van 3 maanden en die heb ik nog geen hondenpoep zien eten. Zij eet vanaf 7 weken rauw.
Door Elise
#127357
Twee dalmatiers en allebei geen poepeters. Spike heeft ook nooit poep gegeten toen hij op brokken stond, Phoebe heeft nog nooit een brokje gezien, maar eet dus ook geen poep.

groetjes
Elise
Door Lia
#127537
2 ruwharige teckels, eten alle soorten poep, vinden het vooral héérlijk als het wat gevroren heeft en de drollen lekker knapperig zijn! Ze aten het toen ze brokken kregen en nu, na 3 jaar vers doen ze het nog steeds, het zijn gewoon dikke viezerikken!
#127619
Galgo, teef, 8, eet geen poep van honden en katten, maar wel van paarden, mensen en konijnen.

Galgo, reu, 3, heb ik nog te kort, maar ik heb hem nog geen poep zien eten.

Kruising dalmatiër, teef, 12, eet geen poep van honden en katten, maar wel van paarden. Konijnen en mensen heb ik haar ook niet zien eten.

Met paardenpoep trouwens goed opletten dat het paard niet net ontwormd is, want ontwormingsmiddelen voor paarden kunnen dodelijk zijn voor je hond. :-[
Gebruikersavatar
Door Elly
#127737
Onze vorige hond ( een berner sennen met een chronische darmontsteking) at altijd poep (en alles wat hij tegenkwam wat hij lekker vond ruiken). Onze huidige hond, een border collie, eet geen hondenpoep, nooit gedaan ook.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door