Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ibbi
#1271034
vandaag was 't gras gemaaid in de tuin en vanavond mochten de katten weer buiten,
na een tijdje van kwam Borre binnen, overal krabbend en bijtend, hijgen, op een gegeven moment zo erg van slag blijkbaar dat hij ook oververhit raakte met z'n dikke vacht.
tong uit z'n bekkie, snelle hartslag.
ik heb m'n zoon gebeld,  ( werkt op de dierenambu ) die zei me hem te koelen,
dus Bor in de badcel, natte handdoeken op de grond en over hem heen, met natte handen door z'n vacht heen, na een tijdje ging 't wel een stuk beter met hem.
nu, een aantal uur later, nog jeuk maar niet meer zo erg.  heeft gedronken en gegeten.  slaapt nu.

wat is er nu eigenlijk gebeurt? soort hooikoortsaanval?  of ergens door gebeten? we hebben z'n hele vacht gechecked maar kunnen niks vinden, geen vlooien of iets dergelijks terwijl hij doet of er mieren over hem heen lopen.
als 't morgen nog is maar even naar de DA met hem? iets tegen de jeuk halen of zo.

vind t maar eng zulke dingen, bah, hou er helemaal niet van. de jonge kat van m'n zoon - zelfde leeftijd als Bor, had vorige week een epileptische aanval, vreselijk eng. kan er slecht tegen als er iets met de babies is...

wie heeft dit weleens meegemaakt of heeft een idee wat er nu gebeurt is?
Door ibbi
#1271124
wat is apis? en waar kan ik dat kopen?

alles is gelukkig weer ok. ik heb alleen de deur naar de tuin nog dicht, ik durf ze nu niet buiten te laten ...
straks begint dat gedonder weer opnieuw.
een boze Bor dus nu hier want die wil niks liever dan de hele dag buiten spelen
:-[
misschien als t van de week flink geregend heeft, dan mogen ze daarna weer buiten.

bedankt voor je antwoord!
Door ibbi
#1271153
ik zat 't ondertussen op te zoeken op google, kan alleen niet vinden hoe ik dat dan moet gebruiken,
ben niet zo op de hoogte met 't gebruik van homeopatische middelen.
heb wel eens bach-bloesems gebruikt, dat moest ik verdunnen. is dat met apis ook zo?
hoe veel zou je dan aan een kat geven?
#1271165
nee ,niet verdunnen, ik weet niet precies hoe het met katten is maar met honden is het de kinderdosering aanhouden...
ik heb het via de homeopaath en moest onze pup toen een half pipetje geven..
misschien kan je het ook via een site bestellen, misschien bij plazza 33?
geen idee hoor, maar je zou effies kunnen kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door