Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door appart
#1270408
De dames hebben vandaag hier een beetje ruzie gekregen.
Nou heeft Isa een wondje op gelopen aan de binnen kant van haar wang.
Nou vroeg ik me af als ik nu wel gewoon kon doorgaan met BARF.
Zo dat er geen bacteriën in het wondje/gaatje komen.
En het verder geen kwaad kan.

Hoop dat het geen gekke vraag is.
#1270424
[quote="kira"]
Oh oh, dat vrouwvolk ook. Gezien de wond in haar mond waarmee grote beer nu eet, lijkt het mij moeten kunnen. Misschien vandaag even alleen orgaan/vlees geven en geen bot?
[/quote]


haha het is toch altijd wat.
Hebben trouwens meer mensen hier 2 teven en hebben die ook wel eens ruzie gehad?
Oke dus zelfs geen kippen nekjes want die kwam ik net toevallig weer tegen ;).
#1270430
Hebben trouwens meer mensen hier 2 teven en hebben die ook wel eens ruzie gehad?
ja hoor, tot DA en hechtingen aan toe  ;D

ligt eraan wat voor wondje het is, maar als het niet heel erg bloed geef ik ze "gewoon" te eten. Danka heeft, als boxer, van die rondflapperende wangen waar nogal eens wondjes in ontstaan, geeft allemaal niks  ;)
#1270435
[quote="calimero_a"]
ja hoor, tot DA en hechtingen aan toe  ;D

ligt eraan wat voor wondje het is, maar als het niet heel erg bloed geef ik ze "gewoon" te eten. Danka heeft, als boxer, van die rondflapperende wangen waar nogal eens wondjes in ontstaan, geeft allemaal niks  ;)


[/quote]


Oke dankje wel nou hier woord het vandaag geen DA haha zo erg is het gelukkig niet.
Ik zie het een beetje als wij een fikse tand door de lip hebben zeg maar.
Het bloed heel iets maar denk dat dat alleen maar wat erger lijkt door het speeksel.
#1270444
[quote="calimero_a"]
doordat er vocht bijkomt lijkt het idd al snel erger en wondjes aan het hoofd (wangen/lippen, oren) bloeden altijd erger dan andere plekken....

zolang ze er zelf geen last van heeft, lekker laten gaan  ;)


[/quote]


Nou volgens mij niet ze liggen allebei weer in de zon te genieten maar toch een beetje bij elkaar uit de buurt.
Heb ze trouwens al ik weg ga altijd samen in de kennel kan dat nu nog wel want dit was de eerste keer dat ze ruzie hadden.
Chic is 1 jaar en 1 maand en Isa is 19 weken.
Isa was al een hele poos aan het kijken hoever ze kon gaan en vandaag pikte Chic het even niet meer.
Ze pakte Isa even vlink vast.
Maar hoede maar los te roepen en het was ook weer over.
Chic heet een klein sneetje/schametje op de kin.
En Isa heet een klein gaatje in de binnen kant van de wang en heeft volgens mij ook een klein gaatje bij haar tandvlees dat is ook het wondje wat volgens mij iets blijft bloeden maar niet veel
#1270666
Hier liggen alle dames bij elkaar. Theemuts en Grote Beer kunnen elkaar soms naar het leven staan, maar het houdt altijd op bij een gaatje in een oor o.i.d. Is niet iets dat wekelijks gebeurt trouwens, wel iets dat hormonaal aan invloeden onder hevig is. Overigens, Theemuts en Grote Beer kunnen ook niet zonder elkaar.
Ik zou ze bij elkaar houden, en even goed nadenken wat de aanleiding was? Te hard spel van de pup? Iets met een speeltje? Iets om aandacht van jou?
#1272195
[quote="appart"]

Nou volgens mij niet ze liggen allebei weer in de zon te genieten maar toch een beetje bij elkaar uit de buurt.
Heb ze trouwens al ik weg ga altijd samen in de kennel kan dat nu nog wel want dit was de eerste keer dat ze ruzie hadden.
Chic is 1 jaar en 1 maand en Isa is 19 weken.
Isa was al een hele poos aan het kijken hoever ze kon gaan en vandaag pikte Chic het even niet meer.
Ze pakte Isa even vlink vast.
Maar hoede maar los te roepen en het was ook weer over.
Chic heet een klein sneetje/schametje op de kin.
En Isa heet een klein gaatje in de binnen kant van de wang en heeft volgens mij ook een klein gaatje bij haar tandvlees dat is ook het wondje wat volgens mij iets blijft bloeden maar niet veel
[/quote]
Was hier altijd een standaard verhaal met een nieuwe pup of volwassen hond dat het een keer knokken werd. Reuen of teven maakt niet zoveel uit ze bepalen gewoon de rangorde onder elkaar (tenminste wat ik uit je verhaal opmaak). In het begin sprong ik er altijd tussen maar dan was het na een paar dagen weer bingo, toen een keer uit laten razen daarna nooit meer problemen toen wist iedereen wie de baas was.
#1272603
Hier hetzelfde, toen Sanne kwam wilde ze ook voortdurend aandacht van Vitess en was een echte klauterkabouter. Vitess heeft eerst een tijdje de kop gewoon weggedraaid of liep zelf weg, maar op een gegeven moment was ze het toch duidelijk zat en hapte even stevig. Sanne natuurlijk piepend en met een gaatje boven het oog weggerend en toen was het klaar. Dat was toen Sanne dertien weken was, nu is ze ruim een jaar en nooit weer hommeles. Zijn ook gewoon samen wanneer we weg zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door