Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#126933
Tommie heeft kennelhoest :(
Sinds gisteren moest hij steeds niesen. Ik dacht eerst aan hooikoorts maar het bleek dus gewoon kennelhoest te zijn.
Hij heeft doffe ogen, is hangerig en slaapt veel. Tegen de niesprikkel heeft hij codeinetabletjes gekregen.

Heeft iemand nog tips wat ik kan doen om het genezingsproces te bevorderen?
Tommie eet zelf samengesteld, misschien wat extra fruit geven??

Weet iemand tot waneer het besmettelijk is voor andere honden?
AS zaterdag zou ik op de pup van mijn vriendin passen amar dat is denk ik niet verstandig...... en zondag was de laatste flyball-les vor de zomerstop, dus die zullen we nu ook wel moeten missen..... boeeehoeeeeehoeee
:'(
Door Marion
#126947
kent iemand dit:

HOESTMIX van SIMICUR

Toepassing:
Hoestmix is een natuurlijk voedersupplement op basis van geneeskrachtige kruiden. Hoestmix wordt aangewend bij verkouden en kuchende dieren en ter preventie van hoestproblernen als kennelhoest.

Werking:
Hoestmix bestaat voornamelijk uit slijmoplossende bestanddelen, die het product geschikt maken voor de toepassing bij keelklachten (hoesten) en longproblemen (prikkeling van de bronchiën). Het product werkt tevens uitstekend preventief bij hoestproblemen door de aanwezigheid van antiseptische bestanddelen.

Dosering:
Hond: 1/2 eetlepel per dag door het voer mengen.
Kat: 1 theelepeltje per dag door het voer mengen.

HOESTCUR van SIMICUR

Toepassing:
Regulatie conditie van de voorste luchtwegen: kennelhoest, ontstekingen van de slijmvliezen van de voorste luchtwegen

Werking:
De werking van Hoestcur bij verkoudheden berust op het verhogen van de lichaamseigen afweer (Echinacea angustifolia) en demping van de hoestprikkel (Drosera rotundifolia). Toepassing van Hoesteur leidt tot vermindering van de duur en de intensiteit van de hoest, zonder slijmophoping, vanwege de slijmoplossende werking van Allium cepa en Thymus vulgaris. De antibiotische eigenschappen van Allium cepa en Thymus vulgaris remmen de ontsteking en leiden uiteindelijk tot een volledige genezing.


Zou dit iets zijn ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#126959
Da's balen dat je hond kennelhoest heeft. Kijk hier even: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... d=4861#top daar gaat het ook over kennelhoest en worden een paar handige tips gegeven.
De logeerpup zou ik idd afzeggen en ook de flyball les maar overslaan :'(. Ik hield mijn honden met kennelhoest 2 weken bij andere honden weg.
Oja, dat middeltje wat je noemt, klinkt goed, maar ik zou ook even op de ingrediënten-namen zelf zoeken in Google, of het ook idd werkzaam is voor die klachten.
Beterschap!
Door oebaya
#126961
De tijmhoestsiroop van het kruidvat, die zonder suiker, is een probaat middel bij kennelhoest.
O en kennelhoest is dus wel besmettelijk, dus inderdaad maar niet op de pup passen.
gr.
Nicolette
Door Elvira
#126964
ik heb ook wel eens het hoestdrankje op tymbasis gegeven. Helaas vond ze het niet lekker en werkte ze het grootste deel met haar tong naarbuiten. Leuk bij een langharige hond. Ze plakte aan alle kanten. Hoestdrank was trouwens op aanraden v.d. dierenarts
Door Marion
#127402
Ik heb dus idd het idee dat de codeine niet helpt...
De dierenarts zei dat de codeine de prikkel die het niesen veroorzaakt dempt.
Zal ik hem maar niets meer geven en hem gewoon op eigen kracht laten herstellen.
Ik heb gisteren wel honing met wat zoethout gegeven maar daar ging hij van overgeven. Of het nu door de honing of door de zoethout kwam weet ik dus niet.
Hij wil nu in ieder geval geen honing meer :-\ dus hij schijnt te denken dat het door de honing kwam ;D
Door casangio
#127559
Marion schreef: Tommie heeft kennelhoest :(
Sinds gisteren moest hij steeds niesen. Ik dacht eerst aan hooikoorts maar het bleek dus gewoon kennelhoest te zijn.
Hij heeft doffe ogen, is hangerig en slaapt veel. Tegen de niesprikkel heeft hij codeinetabletjes gekregen.

Heeft iemand nog tips wat ik kan doen om het genezingsproces te bevorderen?
Tommie eet zelf samengesteld, misschien wat extra fruit geven??

Weet iemand tot waneer het besmettelijk is voor andere honden?
AS zaterdag zou ik op de pup van mijn vriendin passen amar dat is denk ik niet verstandig...... en zondag was de laatste flyball-les vor de zomerstop, dus die zullen we nu ook wel moeten missen..... boeeehoeeeeehoeee
:'(
Tussistin van VSM kan ook nog wel een helpen voor de hoest en in het prille begin van de kennelhoest Nisyleen ook van VSM
Laatst gewijzigd door casangio op do 15 jul 2004, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#127589
Marion schreef: Ik heb dus idd het idee dat de codeine niet helpt...
De dierenarts zei dat de codeine de prikkel die het niesen veroorzaakt dempt.
Zal ik hem maar niets meer geven en hem gewoon op eigen kracht laten herstellen.
Ik heb gisteren wel honing met wat zoethout gegeven maar daar ging hij van overgeven. Of het nu door de honing of door de zoethout kwam weet ik dus niet.
Hij wil nu in ieder geval geen honing meer :-\ dus hij schijnt te denken dat het door de honing kwam ;D
of de codeine wel of niet helpt weet ik niet.
ik heb ooit codeine pillen gekregen voor een luchtweg infectie.
het enige wat ik van die pillen werd was super stoned ;D
maar helpen, dat hebben ze niet gedaan.

wat ik bij qyan met de honing en de hoestdrank deed was gewoon in een spuitje en dan in zijn bek spuiten.
qyan wilde het namelijk ook niet zelf.
honing nog wel, maar de hoestdrank niet
Gebruikersavatar
Door Angelique
#127590
Marion schreef: Ik heb dus idd het idee dat de codeine niet helpt...
De dierenarts zei dat de codeine de prikkel die het niesen veroorzaakt dempt.
Zal ik hem maar niets meer geven en hem gewoon op eigen kracht laten herstellen.
Ik heb gisteren wel honing met wat zoethout gegeven maar daar ging hij van overgeven. Of het nu door de honing of door de zoethout kwam weet ik dus niet.
Hij wil nu in ieder geval geen honing meer :-\ dus hij schijnt te denken dat het door de honing kwam ;D
Codeïne werkt normaliter to the point, maar dan wel bij hoest. (weet ik uit eigen ervaring LOL)
En verder heb ik hier nog nooit niezende honden gehad bij kennelhoest ???
Door jeanne
#127865
Paul heeft ook een keer een niezende hond gehad!
Pauhaul!

Bes heeft pas de kennelhoest gehad, maar niesde niet, wel moest ze erg veel hoesten, met braakneigingen op het einde :-X Later vond ik ze wat sloompjes worden en had ze koorts, dus toch maar even naar de da gegaan en een kuurtje gekregen. Het is nog maar een pupje, en ze hoeste al bijna 2 weken.
Maar nu is het over hoor, ze is weer ondeugend en druk als vanouds, of ik daar nu zo blij mee ben ::) ;D
Door Ineke
#127923
Mufasa heeft als grote pup kennelhoest gehad.
Eigenlijk was het meer een luchtweginfectie, maar iedereen noemt dat kennelhoest.

Hij hoeste, nieste en rochelde dat het een lieve lust was. Had een conditie als van een dood paard en het snot zat hier af en toe aan het plafond. Met grote slierten tegelijk kwam het uit zijn neus gebaggerd en het liefst snoot hij waar je bij was om dan die vieze groene drellen aan je kleren te smeren :o ;D. Hij was echt heel zielig ::) en heel erg verkouden.
Met een ab-kuurtje, denneknoppensiroop, veel rust en heel veel kuffels is hij weer het ventje geworden.
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 16 jul 2004, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door