Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1269198
Nou ik word hier zo moe van op het moment.
Ik zit er heeeeeeeeeeeeeel dicht bij om voor Luna een zak RC brokken te halen.

Ik weet niet hoe ik een menu voor kan maken met haar anti vers houding.
Via Odin kan ik aan biologisch rest stukjes rund- en lamsvlees, plus organen (nier, lever en hart). Maar ik weet dus absoluut niet hoeveel alles is want het is gemalen. Vandaag heb ik het haar gegeven. Ik had een deel in de magnetron ontdooit en toen moest ze het niet. Toen heb ik de rest gedeeltelijk ontdooit en ook wat verwarmt om het laatste beetje sneller te ontdooien. Dit gemengd met het normaal ontdooit beetje en toen at ze het wel. Er zaten dus stukjes vlees bij die door de magnetron een beetje gaar waren.
Per 28 dagen hoort ze 7x spiervlees en 4x orgaan te krijgen als ik nou 7x het Odin vlees geef en 4x spiervlees zou ze dan genoeg orgaan binnen krijgen?
Ik zie dit als enigste oplossing om haar nog vers te geven.
Bevleesde botten lust ze alles wel. Aan spiervlees lust ze alleen lam, kipfilet en kalkoen vlees. Orgaan lust ze niet. Bibi krijgt ze maagzuur van. Smuldier kan ik ook aan komen. De andere merken KVV zijn voor mij moeilijk aan te komen ivm minimum bestelling en bestel ik meer past het niet in mijn vriezers. Odin kan ik elke week kleine hoeveelheden bestellen.

Nou ik word hier zo moe van op het moment.
Ik zit er heeeeeeeeeeeeeel dicht bij om voor Luna een zak RC brokken te halen.

Naar aan leiding van dit topic even vraagje over een menu voor Luna http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... 979#367979

Ik weet niet hoe ik een menu voor kan maken met haar anti vers houding.
Via Odin kan ik aan biologisch rest stukjes rund- en lamsvlees, plus organen (nier, lever en hart). Maar ik weet dus absoluut niet hoeveel alles is want het is gemalen. Vandaag heb ik het haar gegeven. Ik had een deel in de magnetron ontdooit en toen moest ze het niet. Toen heb ik de rest gedeeltelijk ontdooit en ook wat verwarmt om het laatste beetje sneller te ontdooien. Dit gemengd met het normaal ontdooit beetje en toen at ze het wel. Er zaten dus stukjes vlees bij die door de magnetron een beetje gaar waren.
Per 28 dagen hoort ze 7x spiervlees en 4x orgaan te krijgen als ik nou 7x het Odin vlees geef en 4x spiervlees zou ze dan genoeg orgaan binnen krijgen?
Ik zie dit als enigste oplossing om haar nog vers te geven.
Bevleesde botten lust ze alles wel. Aan spiervlees lust ze alleen lam, kipfilet en kalkoen vlees. Orgaan lust ze niet. Bibi krijgt ze maagzuur van. Smuldier kan ik ook aan komen. De andere merken KVV zijn voor mij moeilijk aan te komen ivm minimum bestelling en bestel ik meer past het niet in mijn vriezers. Odin kan ik elke week kleine hoeveelheden bestellen.

Ze weegt 36kg en krijgt 700gr per dag
Ze krijgt 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan.
Ik weet haar percentages zijn ander dan de barf percentages.
#1269210
Wat een strijd moet je leveren... petje af hoor!

Het botpercentage wat je nu aangeeft, 15%, is dat kaal of bevleesd bot?
Als t bevleesd bot 50/50 is zou ik wel een beetje meer bot gaan geven, vooral omdat ze dat blijkbaar wel eet en t probleem vooral bij orgaan ligt
Ze eet wel 3 soorten spiervlees, wat lust ze aan bevleesde botten...
en als t ook nog je lukt om, al is t een beetje gegaard, orgaan te geven...
dan zit je toch al aardig in de buurt van t 'barf-menu'..

Succes met je kieskauw!
#1269324
Too schreef: Wat een strijd moet je leveren... petje af hoor!

Het botpercentage wat je nu aangeeft, 15%, is dat kaal of bevleesd bot?
Als t bevleesd bot 50/50 is zou ik wel een beetje meer bot gaan geven, vooral omdat ze dat blijkbaar wel eet en t probleem vooral bij orgaan ligt
Ze eet wel 3 soorten spiervlees, wat lust ze aan bevleesde botten...
en als t ook nog je lukt om, al is t een beetje gegaard, orgaan te geven...
dan zit je toch al aardig in de buurt van t 'barf-menu'..

Succes met je kieskauw!
Dat is kaal bot

Als je het berekend met bevleesd bot komt het neer op
15% orgaan
30% bevleesd bot
55% spiervlees

Aan bot lust ze eigenlijk alles wel.... tot nu toe ;)
Laatst gewijzigd door *Nikki* op za 30 mei 2009, 03:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#1269331
Heb je Rodi Pens en Hart al geprobeerd, voor orgaanvlees?

Dan geef je daarnaast als spiervlees hetgeen ze lust (lam, kip en kalkoen) en aan bevleesde botten lust ze alles (tot nu toe) zeg je, dus zie ik het probleem niet zo, eigenlijk... :-\
#1269524
*Nikki* schreef: Nou ik word hier zo moe van op het moment.
Ik zit er heeeeeeeeeeeeeel dicht bij om voor Luna een zak RC brokken te halen.

Ik weet niet hoe ik een menu voor kan maken met haar anti vers houding.
Via Odin kan ik aan biologisch rest stukjes rund- en lamsvlees, plus organen (nier, lever en hart). Maar ik weet dus absoluut niet hoeveel alles is want het is gemalen. Vandaag heb ik het haar gegeven. Ik had een deel in de magnetron ontdooit en toen moest ze het niet. Toen heb ik de rest gedeeltelijk ontdooit en ook wat verwarmt om het laatste beetje sneller te ontdooien. Dit gemengd met het normaal ontdooit beetje en toen at ze het wel. Er zaten dus stukjes vlees bij die door de magnetron een beetje gaar waren.
Per 28 dagen hoort ze 7x spiervlees en 4x orgaan te krijgen als ik nou 7x het Odin vlees geef en 4x spiervlees zou ze dan genoeg orgaan binnen krijgen?
Ik zie dit als enigste oplossing om haar nog vers te geven.
Bevleesde botten lust ze alles wel. Aan spiervlees lust ze alleen lam, kipfilet en kalkoen vlees. Orgaan lust ze niet. Bibi krijgt ze maagzuur van. Smuldier kan ik ook aan komen. De andere merken KVV zijn voor mij moeilijk aan te komen ivm minimum bestelling en bestel ik meer past het niet in mijn vriezers. Odin kan ik elke week kleine hoeveelheden bestellen.
Dag Nikki,

Ik kan me voorstellen dat je er wat moedeloos van wordt. Ik heb even teruggekeken in je eerdere berichten en als ik het goed begrijp is Luna al wat langer aan het rommelen met haar eten / spijsvertering. Ze is volwassen (ongeveer 20 maanden, toch?), dus het zou niet te maken kunnen hebben met wisselen of de eerste loopsheid.
Kun je eens op een rijtje zetten wat je allemaal geeft, dus welke vleesbotten, spiervlees dus kip, kalkoen en lam. Geef je ook vis? Welke orgaansoorten heb je geprobeerd, en geef je ook pens? Hoe vaak voer je per dag en geef je ook groenten?
#1269529
ik dacht dat die Odin je menu zelf samensteld bespreek je probleem eens met hem , als hij vlees heeft kan hij toch wel een menu samenstellen wat je hond wel lust . Spickel eet hier ook veel vleessoorten niet en ik stel mijn voer zelf samen en zo weet ik wat ze lust en wat niet
#1269543
spickenstef schreef: ik dacht dat die Odin je menu zelf samensteld bespreek je probleem eens met hem , als hij vlees heeft kan hij toch wel een menu samenstellen wat je hond wel lust . Spickel eet hier ook veel vleessoorten niet en ik stel mijn voer zelf samen en zo weet ik wat ze lust en wat niet
Ik dacht dat Odin de leverancier van biologische groenten (pakketten) en vlees was, die je laat bezorgen bij de natuurvoedingswinkel. Dat is tenminste de Odin die ik ken.
#1269676
*Natasja* schreef: Heb je Rodi Pens en Hart al geprobeerd, voor orgaanvlees?

Dan geef je daarnaast als spiervlees hetgeen ze lust (lam, kip en kalkoen) en aan bevleesde botten lust ze alles (tot nu toe) zeg je, dus zie ik het probleem niet zo, eigenlijk... :-\
Het probleem zit in mijn hoofd  :D

Zoals jij het beschrijft is er geen probleem.

Het vervelende van KVV, waar ik Odin dus onder zet, is dat ik niet weet of ze genoeg orgaan binnen krijgt.
Ik wil dus de orgaan dagen vervangen door Odin en dan nog wat extra dagen erbij omdat dat gemengd is met Spiervlees.

Trouwens ik ga nu even op mijn fietsje stappen en kijken of ze bij de Vomar Rodi hebben. Ik denk dat dat het makkelijkste is.
Het spiervlees geven die ze lust en de orgaan dag vervangen door Rodi.

Ik geef via het NRV model
70% spiervlees
15% orgaan
15% kaal bot
#1269684
Antonia schreef: Dag Nikki,

Ik kan me voorstellen dat je er wat moedeloos van wordt. Ik heb even teruggekeken in je eerdere berichten en als ik het goed begrijp is Luna al wat langer aan het rommelen met haar eten / spijsvertering. Ze is volwassen (ongeveer 20 maanden, toch?), dus het zou niet te maken kunnen hebben met wisselen of de eerste loopsheid.
Kun je eens op een rijtje zetten wat je allemaal geeft, dus welke vleesbotten, spiervlees dus kip, kalkoen en lam. Geef je ook vis? Welke orgaansoorten heb je geprobeerd, en geef je ook pens? Hoe vaak voer je per dag en geef je ook groenten?
Ik weet niet of het door de manier van je schrijven is en/ of je inhoud van schrijven maar op de een of ander manier werd ik rustig door je mail ivm Luna. Thanx :bigarmhug:

Luna is nu 22 maanden.
Ik ben pas 8 weken bezig met vers vlees geven
Ze lust:
Spievlees: lam, kip en kalkoen
Orgaan: niks
Vis: zalm(koppen) en sardines
Bevleesde botten: Hele braadkip, kwartel (van H, heb gevederde liggen maar nog niet geprobeerd), konijnenvoorpoten, kippennekken, parelhoenkarkas, eendenrug, kippenrug en eendenkarkas.
Ik heb nu haasbout besteld om te proberen.
Ik bestel altijd bij H en heel soms bij GD. Ik woon nogal in een uithoek dus is moeilijk om aan iets te komen. Tenzij ik uren zelf ga rijden.

Zover ik weet stelt Odin geen menu samen. Het is alleen een leverancier van biologische producten
#1269686
calimero_a schreef: je zegt dat ze vleesbot wel eet, de "normale" barfpercentages gaan uit van 50% vleesbot, waarom geef je haar dat dan niet gewoon?
15% orgaan is genoeg, dus ik zie het probleem niet zo??
Als ik alleen vleesbot geef krijgt ze dus teveel kale bit binnen lijkt mij
#1269687
*Natasja* schreef: Heb je Rodi Pens en Hart al geprobeerd, voor orgaanvlees?

Dan geef je daarnaast als spiervlees hetgeen ze lust (lam, kip en kalkoen) en aan bevleesde botten lust ze alles (tot nu toe) zeg je, dus zie ik het probleem niet zo, eigenlijk... :-\
Ik zit net te denken met Rodi heb ik nog geen lever voor haar
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door