Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1269505
Heb de hondjes gisteren een koeienrib gegeven ( en ben daarna een paar uur weggeweest )
Dacht daar zijn ze wel een paar uurtjes zoet mee...dat waren ze ook.
Hoorde dat dat gevaarlijk is omdat het te hard is.

Geven jullie koeienrib?
Zo ja, hoe, wat, waar, wanneer ed?
Door Happy Tail
#1269551
ik zou ten eerst nooit een bot oid geven als ik er niet bij ben.
of het te hard was of niet kan ik nu niet beoordelen, want ik heb geen idee hoe lang ze er dus eecht over gedaan hebben en hoe het klinkt. Onze dame eet botjes die te hard zijn vanzelf al niet op, bijvoorbeeld lamsschouders, dan laat ze het stuk in het midden liggen. Die is verstandig, maar weet niet hoe andere honden daar mee omgaan.
en tja het kan natuurlijk dat als ze die rib nu op hebben wel erg harde witet ontlasting krijgen.
ik geef hier nooit koeien ribben, maar wel bijvoorbeeld borstbeen en dan weinig met een pensmaaltijd als voorgerecht
Door Nyncke
#1269574
Heb de vraag ook elders gesteld...de rest van de ribben gaat in de kliko.

Ze hebben idd wel pens gehad naderhand. Maar dit was dus een eenmalige actie. Ga ervan uit dat wat herby heeft geschikt is voor honden maar kennelijk niet alles.
Door dogsunlimited
#1269610
Koeierib van H. ken ik niet. Wel die runderknarsgevallen, maar zelfs die zou ik niet geven aan mijn honden, omdat ik ze te kaal en te oud vind.
Wel heb ik af en toe Sienavlees van het ICR. Dat is runderborst met een stuk rib en heel veel vlees dat ik door het midden laat zagen. Whooper krijgt dan het dik bevleesde ribdeel, omdat die het vlees netjes afknaagt en het bot dan laat liggen. Het borstbeen zelf is kraakbeen en dat krijgt Stanley.
De honden eten hier nooit zonder toezicht. Moet er niet aan denken dat er iets gebeurt en ik ben er niet bij.
Door tieneke
#1269634
Nyncke schreef: Heb de hondjes gisteren een koeienrib gegeven ( en ben daarna een paar uur weggeweest )
Dacht daar zijn ze wel een paar uurtjes zoet mee...dat waren ze ook.
Hoorde dat dat gevaarlijk is omdat het te hard is.

Geven jullie koeienrib?
Zo ja, hoe, wat, waar, wanneer ed?
Misschien je beter inlezen?Het is al zo vaak herhaald...alle runderbotten zijn NIET geschikt!
Levensgevaarlijk en buiten dit als recreatiebot pure tandenslopers voor het gebit.
En zeker noooooit je hond alleen achter laten met wat voor bot dan ook.

Je hond heeft mazzel gehad,verleden jaar is er hier op Bp een hond overleden aan de gevolgen van het eten van een runderrib.
Door tieneke
#1269637
SandraH schreef: Koeierib van H. ken ik niet. Wel die runderknarsgevallen, maar zelfs die zou ik niet geven aan mijn honden, omdat ik ze te kaal en te oud vind.
Wel heb ik af en toe Sienavlees van het ICR. Dat is runderborst met een stuk rib en heel veel vlees dat ik door het midden laat zagen. Whooper krijgt dan het dik bevleesde ribdeel, omdat die het vlees netjes afknaagt en het bot dan laat liggen. Het borstbeen zelf is kraakbeen en dat krijgt Stanley.
De honden eten hier nooit zonder toezicht. Moet er niet aan denken dat er iets gebeurt en ik ben er niet bij.
Van al deze kale knarsgevalletjes kan je hond(en zeker een onervaren barfhond) een fatale verstopping krijgen,ook NOOIT geven dus.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1269770
nooit en te never geven!
niks nie geen botten van volwassen dieren, veels te hard!!
levensgevaarlijk.......ook het alleen laten van je dieren met botwerk!
en heb je 1 rib gegeven? Ook nooit doen ook niet met lamsribben ed!
Door dogsunlimited
#1269796
tieneke schreef: Van al deze kale knarsgevalletjes kan je hond(en zeker een onervaren barfhond) een fatale verstopping krijgen,ook NOOIT geven dus.

Zoals je kunt lezen schrijf ik dat ik het knarsbeen van H. te kaal en te hard vind en het daardoor dus ook niet geef. Het Siena borstvlees komt daar niet vandaan, dat is van het ICR en ZEER dik bevleesd en bestaat uit veel vlees en wat kraakbeen, dat absoluut niet tot verstopping lijdt. Zeker niet als je daar extra spiervlees en/of orgaan aa vooraf geeft. Het ribdeel dat er aan zit bevat heel veel vlees en dat deel is groot, lang en breed, wat niet tot verstikking lijdt, maar.........wel te hard is, ook voor een ervaren hond.
Door Borke
#1270223
Ik sluit me aan bij voorgaande posters: ik geef het nooit, het is te hard en daarnaast blijf ik er altijd bij als er gegeten word.
Het is zeer zeldzaam, maar schrokkende honden kunnen erin stikken, dus je neemt nogal een risico als je ze er alleen mee laat (kan overigens met brokken ook)  :'(
Door Antonia
#1271403
Ook ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Botten van runderen? Nu niet en nooit niet, geen enkel bot van een rund.
En mijn honden alleen laten met botten vind ik ook een heel groot risico. Dat gebeurt hier ook nooit, zeker niet als je meerder honden hebt!!!!
Gebruikersavatar
Door nova
#1272495
Het enige nieuws dat ik kan toevoegen dat Bindi een stukje van een tand kwijt is, (afgebroken) al kan ik niet zeggen dat dit door eten van  runderrib isgekomen . Kan net zo goed door bijten aan een  lamskop of zo zijn geweest , ik weet het niet
Ik heb ook eens  runderribben gehad en aan de kliko gedoneerd. :(.

En alleen laten doe ik ook niet, al is het maar om te voorkomen dat ze gaan vechten om eten
Door 202Spots
#1279854
[quote="ands"]
En kalfsbot?
[/quote]

Grote kalf ribben vind ik ook te hard, kalf schouderblad is 't enige wat ik geef als kale kluifbot...
en nadat er eerst wat anders in de maag zit..
Ik zou trouwens nooit uren lang laten kluiven....hooguit 30-40 min en ook nooit zonder toezicht laten kluiven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door