Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#126917
karray schreef: Wie zou mij een uitleg kunnen geven,over het verschil van eiwitten in brokken en die van versvlees,zonder te vervallen in een mening
Eiwitten in brokken zijn voor een groot deel afkomstig van een plantaardige oorsprong (graan). Aangezien de hond een carnivoor is heeft deze dierlijke eiwitten nodig!
De kunst is juist om een voeding samen te stellen met en aminozurenpatroon wat aansluit bij de hond.
(om het maar even niet te hebben over een negatieve stikstofbalans ;) ).
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op wo 14 jul 2004, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#126925
Ik denk dat je het inderdaad in twee aspecten kunt zoeken.

De ene is het voeren van rauwe/onbewerkte eiwitten in versvlees versus gekookte/bewerkte eiwitten in brokken. Zie ook de studie van Pottenger.

De ander is de kwaliteit van eiwitten die voornamelijk van dierlijke afkomst is in versvlees (gemalen bot, rauw vlees en rauw orgaanvlees) en in brokken bestaat uit diermeel (van soms bizarslechte kwaliteit), sojaschroot en plantaardige schroot zoals graanschroot.
#126926
Lizzy schreef: Ik denk dat je het inderdaad in twee aspecten kunt zoeken.

De ene is het voeren van rauwe/onbewerkte eiwitten in versvlees versus gekookte/bewerkte eiwitten in brokken. Zie ook de studie van Pottenger.

De ander is de kwaliteit van eiwitten die voornamelijk van dierlijke afkomst is in versvlees (gemalen bot, rauw vlees en rauw orgaanvlees) en in brokken bestaat uit diermeel (van soms bizarslechte kwaliteit), sojaschroot en plantaardige schroot zoals graanschroot.
Ik probeer dit voor iemand anders uit te zoeken in Amerika.Nu eerst nog vertalen in het engels.Chooky dat artikel van jouw is hierom ook erg beruikbaar

Thank you all ;D
#127310
Honderden links zal je niet lukken, zoveel staan er niet in de rechterkolom ;)
maar kijk onder andere eens bij 'artikelen over barf' en bijvoorbeeld bij 'eiwitten', verder kun je altijd kijken welke titels je aanspreken en waar je wat meer over wilt weten.
Als je dan toch bezig bent ;) kijk dan ook eens in de linkerkolom bij het kopje 'wat hoe en waarom rauw'
Veel leesplezier,
Eva
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door