Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1269453
het houdt niet op, kleine beer gisteren weer op de benen geholpen, ze liep weer goed. Zijn we gisterenavond weggegaan met de andere twee, komen we terug, heeft kleine beer het gepresteerd om de doos met 15 kilo eendenrug, die stond te ontdooien, van zijn plek te krijgen, open te maken (zat dicht met van die binders), de inhoud richting bench te slepen, en het naar binnen te werken. Ik heb wat over was gewogen, dat was 11,3 kilo, dus ze heeft 3,7 kilo (hopelijk iets minder omdat dozen nooit precies 15 kilo bevatten), opgegeten. Ze was tonnetje rond, en is nu nog steeds tonnetje rond. Dit is de eerste keer geweest dat kleine beer iets heeft gestolen, daarom gingen wij ook gewoon weg met die eendenrug die aan het ontdooien was, doen we vaker en ze heeft nog nooit iets gepakt (i.t.t. der moeder, die mag nooit bij eten alleen thuis blijven).
De eendenrug was goed bevleesd (voor de kenners, vergelijkbaar met die van Herby). Gaat dit er langs de natuurlijke weg uitkomen? Ik heb vannacht bij haar geslapen, zij sliep lekker, af en toe boerend (en die stonken). Nu ligt ze rustig naast de waterbak. Ze heeft wel geplast, nog niet gepoept. Iemand enig idee wanneer het in theorie verteerd moet zijn en er gepoept moet worden?
Doe ik er verder verstandig aan haar als ik weer ga voeren (dat wordt op zijn vroegst morgen) even alleen orgaan / vlees te geven?
We durven nu eigenlijk niet met haar te lopen, of zou het juist beter zijn wel een stukje met haar te stappen aan de lijn?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1269474
Als ze verder rustig is niet kramperig ofzo dan zou ik het afwachten.... ze heeft zich gisteravond tegoed gedaan aan de ruggen, ik denk dat je dan het eind van de middag wel een stukje met haar kan gaan lopen, dan is er al een flink deel verteerd en richting darmen getransporteerd...
Misschien dat het er moeilijker uitkomt vanwege het botgehalte, als het ongeveer 50/50 is zal het wel meevallen.
Sterkte met je schrokop!
Door Alba
#1269498
Oh jeetje, dat was een flink feestje wat kleine Beer daar heeft gehouden. Die dacht ook, jullie wandelen en ik thuis... >:(.
Ik hoop dat de eend er snel weer uitkomt, zonder al te veel moeilijkheden. Een rustige wandelingetje lijkt me wel goed voor de spijsvertering, als de maag niet meer zo gevuld is. Succes...
Door Fynn
#1269663
Ik zou haar vandaag niets geven hoor een vastendag kan geen kwaad.
Verder af en toe een stukje lopen en ik denk dat het wel mee zal vallen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door kira
#1269738
Ze heeft nog niet weer gepoept, drinkt veel, plast wel en beweegt nauwelijks. volgens mij voelt ze zich beroerd. Als ze een boer laat komt er een putlucht tegemoet. Hoop toch echt dat ze zometeen en heel grote dr*l doet zodat ze weer wat in porporties geraakt.
Gebruikersavatar
Door kira
#1269739
chips, nou blijkt ze er een paar van die eendenruggen onder het kussen verstopt te hebben op de stoel, die staat ze nu doodleuk op te eten, snel de rest weggehaald en ga het kussen wassen. En het huis inspecteren of ze op nog meer plekken eendenruggen had verstopt. Ze staat de hele stoel af te lebberen. Je zou toch denken dat ze geen honger meer heeft, ze is nog steeds op dubbele breedte.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1269744
Nouja, het is niet fris, maar deze heeft ze gelukkig  niet naar binnen gewerkt !
Ze zal het wel jammer vinden dat je ze gevonden hebt , had ze verstopt voor slechtere tijden als ze haar gewone portie weer krijgt.  ;D
Gebruikersavatar
Door kira
#1269775
als ze haar gewone portie weer krijgt.  Grin

Duurt nog zeker een week voordat ze weer eten krijgt.  ;)

Zonder dollen, vandaag krijgt ze helemaal niets, morgen ook nog niet echt wat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door