Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nikèdog2000
#1269373
ik heb heppy een hondje van 3 jaar laten mri scannen
omdat ik dacht dat hij last heeft van zijn rug
mensen mensen het is vreeselijk
hij heeft een gaatje in zijn RUGGENMERG
en ook psom
een begin van doofheid
hij loopt al 3 jaar naar zijn rug te happen
net of die gestoken wordt door een vlo
het is zo zielig
en er is niets aan te doen
ik hoop alleen dat hij niet verlamd raakt
want dat kan er gebeuren
het zit vanaf zijn staart gezien in de 3 de ruggenwerfel naar boven
dus midden op zijn rug
Laatst gewijzigd door nikèdog2000 op di 02 jun 2009, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fynn
#1269386
Wat erg maar is er echt niets aan te doen dan?
Heeft hij veel pijn?

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Alba
#1269404
Een gaatje in het ruggemerg, dat is wel heel erg! Wat zijn de vooruitzichten: heeft hij pijn, zal die pijn erger worden naarmate hij ouder wordt, wordt dat gaatje ook groter? Kan hij pijnstillers krijgen of is dat niet mogelijk/niet nodig? Als hij verlamt raakt, is dat dan doordat het gaatje groter is geworden? Wordt hij dan ineens verlamd of gaat dat geleidelijk? Heeft de dierenarts tips gegeven qua beweging?

De doofheid is natuurlijk vervelend, maar je weet het in elk geval dus kan je beginnen hem te trainen op gebaren en hem aanleren dat hij veel naar je kijkt (tenminste, dat is wat ik weet over hoe de meeste mensen met dove honden omgaan zodat ze los kunnen blijven lopen etc). Kan je een inschatting maken van hoe het doof worden zal verlopen (snel/langzaam)?

Heel veel sterkte, het is niet niks om te horen dat je pas 3 jaar oude hondje zoiets heeft!
Door henneke
#1269466
jeetje meid wat erg , ik kan er niks zinnigs over zeggen hoor maar ik wens je wel sterkte en wijsheid  :-*
Door Gertruida.
#1269589
Rita toch dat is wat , maar psom is te verhelpen ,als je wil kan je contact opnemen met Nel Blok , zij heeft ervaring met psom .En dat gaatje in het ruggemerg wat erg zeg , weet je hoe dat komt ? heel veel sterkte , Guurt .
Gebruikersavatar
Door Riek
#1269690
Ik kan hier geen wijze woorden over zeggen.
Alleen maar dat ik jou en je hond veel sterkte toewens.
Door Gertruida.
#1269715
Het is toch zo rot ziekte de syring bij de cavaliers , en dan zijn er nog fokkers en de club die zeggen ach zo vaart loopt het niet , maar ondertussen zijn er al heel veel cavs met syring, en ik zeg het wel honderdduizend keer testen , testen , testen , en selecteren , maar ach je overdrijft krijg je dan te horen .
Door nelb
#1269721
Wat een vreselijke diagnose Rita, Syringo én PSOM!

PSOM is, wat Guurt zegt, goed te verhelpen. Het is een kleine operatie en dan is je hondje "weer als nieuw".  Utrecht (ter Haar) heeft veel ervaring met deze operatie en Mw. Zaal bij de Wagenrenk ook.

Syringo is vele malen erger, het enige wat tot nu toe mogelijk is, is pijnstilling. Vochtafdrijvers helpen ook de pijn verminderen.

Als ik jou was zou ik me goed laten informeren over syrino en hoe je het leven van je hondje makkelijker kan maken. Tannetje (Hitam) heeft een tijdje geleden een drankje gemaakt (ben de naam vergeten) wat Guurt ook geeft aan een van haar hondjes met syringo, die heeft daar baat bij.

Als je meer wilt weten over syringo en de medicatie kun je best contact opnemen met Ingrid vd Koppel. Wellicht heeft zij ook adressen van da's die al veel ervaring met syringo hebben. Beter niet lopen "proberen" bij een da die eigenlijk niet weet wat syringo is.

Je kunt me altijd mailen.
Sterkte,
Nel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door