Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Djeena
#1269369
Hoi Lizzy, zoals in mijn topic van gisteren schreef heeft Djeena een bult. Net met haar gewandeld en voor wij naar buiten gingen stond zij enorm te trillen. Weer thuisgekomen aai ik haar over haar rug en bij een bepaalde plek gilt ze het uit van de pijn en hapt naar mij. Ik schrik enorm, wat zal zij een pijn hebben. Nogmaals een aai gegeven en hetzelfde gebeurt. Gisteren heeft zij een babesiaprik gehad, kan het daarvan zijn? Ik heb dit nog nooit gezien bij haar. Ik vind het vreselijk als zij pijn heeft. Ik voel er weinig voor in paniek naar een vervangende arts te hollen maar wat te doen?
Door Lizzy
#1269370
Volgens mij kun je deze vragen het beste algemeen stellen en niet aan 1 persoon in het bijzonder! Ik zou liefst ook reacties van de dierenartsen zien, die hier op het forum zitten :)

Mag ik vragen, is zij gisteren gevaccineerd VOOR of NA dat de bult werd geconstateerd? Want als jouw DA een bult heeft geconstateerd en haar daarna heeft gevaccineerd, dan is dat op z'n minst merkwaardig.

Waar heeft ze precies pijn? Is dat op de plek waar ze gevaccineerd is? De enting kan namelijk een paar dagen lang voor een pijnlijke plek zorgen. Of zit het in haar rug? Hoe loopt ze? Heeft ze koorts?
Door Djeena
#1269375
Dank voor je snelle antwoord. Is inderdaad niet handig alleen de vraag aan jou te stellen, zal dat niet meer doen. Hij heeft haar eerst onderzocht en toen geprikt. Volgens mij is de pijn op de vaccinatieplek, zij loopt goed en ik zal haar temperatuur meten.
Door Lizzy
#1269443
Temperatuur is prima. Maar ik val echt van mijn stoel dat jouw DA het lef heeft een hond als Djeena te vaccineren :o :o :o. Ik zou bijna willen zeggen "is hij nou helemaal?!". Jouw DA moet op de hoogte zijn dat je alleen gezonde honden mag vaccineren. Bij verdenking op zoiets ernstigs als een tumor (die wel eens kwaadaardig kan zijn), mag hij dus absoluut niet vaccineren.

Ik zou haar vandaag even in de gaten houden en bij twijfel toch een DA raadplegen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 30 mei 2009, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1269593
Het kan ook een entingsreactie of een ontsteking op de vaccinatie plek zijn. Goed in de gaten houden.
Door Djeena
#1269813
Toch maar een DA gebeld want Djeena bleef bibberen van de pijn. Ik kon het niet meer aanzien. Het is (99%kans) een reactie op de prik. Ik zie ook een bult zitten, die was er gisteren nog niet. Djeena kon niet mee naar de DA want zij kan de auto niet in en ik kan haar niet tillen want ik mag haar niet aanraken. Daarbij loop ik al 2 weken met enorme rugpijn dus de lamme geleidt de blinde. Ik heb pijnstillers gekregen die passen bij haar hart- en nierproblemen. Heerlijk, nog meer gif in dat kleine lichaampje. Maar er is geen keus als zij blijft trillen van de pijn. Als ik giga hoofdpijn heb neem ik ook een paracetamol. Nu maar hopen dat het beter gaat worden. Ik wist niet dat de babesiaprik zo omstreden was? Anders had ik het wellicht niet gedaan. Dan was dit de laatste keer. Sowieso krijg ik van Lizzy het gevoel dat, ook een vorige keer, de DA niet echt handig is geweest met zijn acties. Misschien moet ik maar eens een andere da gaan zoeken maar dat is nog niet zo eenvoudig, om een goeie te vinden. Overigens was dit niet mijn vaste DA, het is een groepspraktijk. Maar ga toch eens verder kijken.
Door Djeena
#1270893
Met Djeena gaat het gelukkig weer beter. Gisteravond gaf zij helaas wel over, een bijwerking van de pijnstiller Zubrin. Vanochtend was de pijn stukken minder en volgens mij nu helemaal weg. Heb dus 1x 1 1/2 pijnstiller gegeven. De vervangende arts zei dat ik eventueel pillen tegen de misselijkheid kon ophalen als dat echt nodig was maar zo val je van de ene pil in de andere en daar houd ik niet zo van. Als het niet hoeft geef ik liever niets. Het is geluk als ik mijn beestje weer vrolijk zie en met de zwart-wil bal in haar bek trots en fier vooruit loopt. Nu hebben we dan echt vakantie. Bedankt voor het meedenken!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door