Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Ilse
#1268872
zoals ik in de bar al verteld heb, woont hier een sindskort een powderpuff teefje van ruim 5 maanden. Ze eet inmiddels volledig kvv, maar ik zou haar ook graag barfhapjes willen gaan aanbieden!
Wie heeft ervaring en wil dit met mij delen? Ze heeft nog niet volledig gewisseld met haar gebitje!
???
Ik ze heeft wel al twee keer platgeslagen kippennekken op, maar ik wil niet dat ze over een maand of twee gaat lopen tokken doordat ze alleen maar toktokvlees eet! ;D
Door Peter79
#1268915
Ik heb ff moeten googlen, maar ik begrijp dat een powderpuff tot zes kilo wordt.
Wij hebben een Lakeland terriër die ook zes kilo is.
Ook wij zijn begonnen met kvv en (langzaam) overgestapt op barf.
Ze is nu 8 maanden en barft volledig.
Tijdens het wisselen was het barfen geen probleem.

Wij zijn begonnen met kippennekken, toen eendennekken en kalkoennekken.
Ging prima, zonder plat slaan.
Daarna eendenruggen, kippenruggen, vleugels en karkassen zonder problemen.
Complete kwartels (die ik door midden snij) zijn geen probleem.
Parelhoenkarkas
Zalmkoppen (ook in delen)
Hazerug.
Vis (complete sardientjes, zalm, forel en panharing) Mijn hond is er gek op.

Alles van lam en konijn lust ze niet, maar dat is persoonlijk.
Kan je wel proberen, want lamsribben en konijnenpoten zijn prachtige barfhapjes voor een kleine hond.
Geitenvlees lust ze wel, maar bv ribben heb ik nog nooit geprobeerd.
Pens eet ze ook niet, maar ik heb nu bio lamspens van Bandit waar ze wel gek op is!!!

Vlees, orgaan en groenten zal geen problemen geven.

Alles waar ze niet zo gek op is camoufleer ik met iets lekkers. (Boekmaag, door de groenten of door de kefir of gedroogde long erdoorheen.)

Is eigenlijk gewoon een kwestie van proberen wat ze lust, maar je kan in principe alles geven.
Laatst gewijzigd door Peter79 op vr 29 mei 2009, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1268966
Peter79 schreef: Ik heb ff moeten googlen, maar ik begrijp dat een powderpuff tot zes kilo wordt.
Wij hebben een Lakeland terriër die ook zes kilo is.
Ook wij zijn begonnen met kvv en (langzaam) overgestapt op barf.
Ze is nu 8 maanden en barft volledig.
Tijdens het wisselen was het barfen geen probleem.

Wij zijn begonnen met kippennekken, toen eendennekken en kalkoennekken.
Ging prima, zonder plat slaan.
Daarna eendenruggen, kippenruggen, vleugels en karkassen zonder problemen.
Complete kwartels (die ik door midden snij) zijn geen probleem.
Parelhoenkarkas
Zalmkoppen (ook in delen)
Hazerug.
Vis (complete sardientjes, zalm, forel en panharing) Mijn hond is er gek op.

Alles van lam en konijn lust ze niet, maar dat is persoonlijk.
Kan je wel proberen, want lamsribben en konijnenpoten zijn prachtige barfhapjes voor een kleine hond.
Geitenvlees lust ze wel, maar bv ribben heb ik nog nooit geprobeerd.
Pens eet ze ook niet, maar ik heb nu bio lamspens van Bandit waar ze wel gek op is!!!

Vlees, orgaan en groenten zal geen problemen geven.

Alles waar ze niet zo gek op is camoufleer ik met iets lekkers. (Boekmaag, door de groenten of door de kefir of gedroogde long erdoorheen.)

Is eigenlijk gewoon een kwestie van proberen wat ze lust, maar je kan in principe alles geven.
en dan een foto van een hele grote hond plaatsen hè!!  >:( Shame on you!!  ;D
Door hermine
#1268982
Hoi Ilse, kijk anders ook even in de kattenhoek voor barfhapinspiratie. Katten eten doorgaans geen groenten, fruit en pens, maar alles wat de katten eten, kan jouw hondje qua afmetingen en hardheid zeker ook aan.
Door Too
#1268994
hermine schreef: Hoi Ilse, kijk anders ook even in de kattenhoek voor barfhapinspiratie. Katten eten doorgaans geen groenten, fruit en pens, maar alles wat de katten eten, kan jouw hondje qua afmetingen en hardheid zeker ook aan.
Idd lekker parelhoen, eendenrug, -nek, [bijna] alle kipdelen, visje, voor de luxe dagen een kwarteltje.... legio mogelijkheden
Door Fido
#1268996
Bloterik Eddie eet ook runderstrotje, lamsstrotjes, eendkarkas, haaskarkas, lamsribben, schouderblad van lam of geit maar niet helemaal op, penslappen.

Vergeet niet een strik in het kuifje te doen anders rood kuifje bij de runderstrotten  ;D
Door Alba
#1269132
Als ik zie dat mijn pupje van vandaag 12 weken oud ook al met gemak kippevleugels, zalmgraten en zalmkoppen aankan denk ik dat jouw PP meisje dat ook moet kunnen. Hangt er misschien ook wel vanaf hoe leuk ze knagen vind, maar als de kippenekken een succes zijn zal het wel goedkomen. Het lijstje van Peter lijkt mijn bestellijst bij Herby wel :).
Best veel mogelijkheden dus, kwestie van proberen wat ze lekker vind!
Door *Ilse
#1269268
hermine schreef: Hoi Ilse, kijk anders ook even in de kattenhoek voor barfhapinspiratie. Katten eten doorgaans geen groenten, fruit en pens, maar alles wat de katten eten, kan jouw hondje qua afmetingen en hardheid zeker ook aan.
Dat is idd een goede ze is nu net ietsjes kleiner dan de kat, hihi !
@peter79 ; eigenlijk is dat alles wat mijn andere hond ook eet, maar dan moeten het halve portie's worden!

bedankt voor jullie meedenken!! 
Door *Ilse
#1269270
Fido schreef: Bloterik Eddie eet ook runderstrotje, lamsstrotjes, eendkarkas, haaskarkas, lamsribben, schouderblad van lam of geit maar niet helemaal op, penslappen.

Vergeet niet een strik in het kuifje te doen anders rood kuifje bij de runderstrotten  ;D
ik moet ff aan de afmetingen wennen, want het is natuurlijk een kleinere portie als Candy, jammer dat je dinsdag zo druk was, had je haar kunnen zien!

En wat die strikjes bedreft, komt goed, kwam van de week uit mijn werk en toen hadden de dochters er al twee staartjes in gemaakt, schattig he mam was hun antwoord op mijn verbaasde gezicht!!! :D
Door Fido
#1269274
*Ilse schreef: ik moet ff aan de afmetingen wennen, want het is natuurlijk een kleinere portie als Candy, jammer dat je dinsdag zo druk was, had je haar kunnen zien!

En wat die strikjes bedreft, komt goed, kwam van de week uit mijn werk en toen hadden de dochters er al twee staartjes in gemaakt, schattig he mam was hun antwoord op mijn verbaasde gezicht!!! :D
;D ;D ;D ;D ;D
En de volgende keer hoop ik je te zien en wil ik even je hond knuffelen  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door