Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Robert & Mirjan
#1268829
Wij hadden gister het idee van we gaan een zalmkop geven ook met de gedachte dan moet ze kauwen (wij hebben namelijk het probleem van hele botten in een keer naar binnen).
Dus wij naar de visboer en een kop gehaald thuis gekomen een wat kleine stukjes eraf gehaald want de rest moest in de vriezer omdat ik nog vlees had uitliggen.
Die 3 a 4 kleine stukjes van ongeveer 3 cm gegeven (aan een speelse blije pup) 10 minuten erna is ze gaan overgeven en blijven overgeven (7 a8 keer in een uur).
Ze had wel gewoon een zacht buikje.
Op een gegeven moment lag ze als een zielig hoopje in haar hok ben toch maar naar de dierenarts gereden daar heeft ze een spuit en tabletten gegeven en 's avonds wat kippensoep.
Nu is ze weer opgeknapt en eet weer sinds vanochtend maar is dit een meer voorkomende reactie op zalm??
Van sardientjes heeft ze nergens last van.
Door Robert & Mirjan
#1268838
Nou had ik dit gister achteraf ook te horen gekregen dat dit moest maar kan niet echt vinden waarom en omdat ik dat niet gedaan heb kan het daaraan liggen met die kleine stukjes
Door Robert & Mirjan
#1268848
Duidelijk dank je voor de reacties maar zit nog met 1 ding want dat is me nog niet duidelijk. Of dat ze niet tegen zalm zou kunnen want ik heb nog liggen maar durf eigenlijk niet zo goed het uit te gaan proberen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1268852
Robert987 schreef: Duidelijk dank je voor de reacties maar zit nog met 1 ding want dat is me nog niet duidelijk. Of dat ze niet tegen zalm zou kunnen want ik heb nog liggen maar durf eigenlijk niet zo goed het uit te gaan proberen
Ik zou het de volgende keer uitproberen met 1 stukje tegelijk. Reageert ze daar weer zo dramatisch op dan zou ik het even laten liggen tot ze wat ouder is en meer gewend is qua eten en anders toch maar de conclusie trekken dat zalm in deze niet lekker valt.
Na 1 x kotsen zou ik die conclusie nog niet trekken.
Door Alba
#1269137
Hier ook een pupje wat net begonnen is met BARF, maar geen enkel probleem met de zalm tot nu toe. Ik zou het inderdaad gewoon nog eens voorzichtig proberen, wie weet was het iets anders waar ze niet lekker van geworden is.
Ik snap overigens wel dat je er van geschrokken bent, na de eerste keer kippevleugel kon onze pup ineens niet meer poepen (dachten we, achteraf bleek dat er wat haar rond haar poepgat aan elkaar geplakt zat waardoor ze gewoon niet wílde poepen, dat is natuurlijk ook niet fijn! We schamen ons nog dood! :-[ ;D). We waren echt geschrokken en gingen direct twijfelen aan onszelf en het voer. Gelukkig konden wij er erg om lachen en heeft het voor ons geen dierenarts bezoekje gekost.
Gebruikersavatar
Door nova
#1269321
Ik heb volwassen honden en die eten nu  ruim 1 jaar barf. Ook die gooien er wel s een maaltijd uit hoor, en al helemaal als ze grote hompen naar binnen werken. Een lap pens van een kilo hoef ik niet te geven , geheid ze komen aan de k*ts, Als ik er eerst een paar keer het mes door haal, is niks aan de hand.  ???
gewoon over een poosje opnieuw proberen met wat kleine stukjes.
succes
Door Lizzy
#1269338
Het niet invriezen van de zalm kan de oorzaak niet zijn geweest. Dat geeft geen acute symptomen. Ik zou doen wat Angelique schrijft.
Door Robert & Mirjan
#1272185
nova schreef: Ik heb volwassen honden en die eten nu  ruim 1 jaar barf. Ook die gooien er wel s een maaltijd uit hoor, en al helemaal als ze grote hompen naar binnen werken. Een lap pens van een kilo hoef ik niet te geven , geheid ze komen aan de k*ts, Als ik er eerst een paar keer het mes door haal, is niks aan de hand.  ???
gewoon over een poosje opnieuw proberen met wat kleine stukjes.
succes
Dat ze dit wel eens doen klopt ik heb er hier één gehad die schrokte elke keer alles naar binnen en dan zijn hok in alles uitkotsen en dan rustig alles herkauwen.(kruising koe ???)
Maar nu had ze maar 3 of 4 hele kleine stukjes op en dan 7 of 8 keer kotsen was een beetje teveel van het goede. Iets buiten opgegeten kan ook niet want ze kwam net uit haar hok recht naar haar WC en weer terug naar binnen ze had haar kop nog niet eens aan de grond gehad. Dat soort dingen hadden we allemaal al uitgesloten, binnen nog even gespeeld die stukjes zalm en binnen een kwartier begon het.
Maar waar het mij om ging is dat er toevallig mensen waren die wisten ofdat een hond toevallig niet tegen zalm kan maar uit alle verhalen begrijp ik dat het misschien toeval is. Net heeft ze in ieder geval weer sardientjes op dus van de week gaan we weer zalm proberen. Mocht het weer mis gaan laat ik het wel weten. In ieder geval iedereen alvast bedankt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door