Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1267792
De steen bestaat uit struviet en calciumsulfaat.
Volgens de DA:
Achterliggende oorzaak struviet: een urineweginfectie, daardoor is de zuurgraad van de urine te laag (is altijd 6 geweest, ook tijdens de infectie). Daardoor kunnen de bacterien kristallen gaan vormen in de blaas.

Oplossing: tijdelijk op dieetbrokken waardoor zuurgraad omhoog zal gaan. Dat is de verwachting. Week of 6 op brokken. DA kan deze bestellen. Hij maakt de keuze voor brokken omdat hij weet dat Tessa op barf zit. Nog een optie (als ik geen br*kken wil voeren) is een penicillinekuur.

Een blaaspunctie houd hij even achterwege omdat Tessa nu een blij hondje is. Bij de blaaspunctie wordt gekeken of de bacterien uit de blaas zijn.

Wat ik vind?
Geen lam of geit voeren. Veel gevogelte, veel drinken. En morgen ga ik vit.C en cranberry halen.
Of hebben jullie andere adviezen?
#1270976
Nee Lizzy, dat hoop ik niet. Eigenlijk ga ik een beetje te kort door de bocht. Ik heb het nierdieet bekeken vandaar geen geit of lam.
Maar los daarvan: Lam krijgt ze al weinig omdat het erg vet is voor haar. Zo nu en dan wat ribbetjes of spiervlees, dat is het wel. Geit is daarentegen veel te vet voor haar daar wordt ze echt heel erg misselijk van.

Tot nu toe gaat het heel goed met Tessa, ik laat haar veel drinken. Plassen is weer normaal. Ik twijfel nog over de penicillinekuur...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door