Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karray
#126798
Ik had een uitdraai gemaakt van een vers vlees voeding met hierbij de percentages en heb deze naar een fokker opgestuurd welke gewoon droog voer geef
.Nu schrok zij van een eiwit percentage van 11-14% hoe kan ik haar uitleggen dat dit bij vers vlees anders werkt als bij een droog voer.Zoek even naar een goede tekst met een duidelijke uitleg.Wie kan mij dit geven?
Gebruikersavatar
Door chooky
#126802
karray schreef: Ik had een uitdraai gemaakt van een vers vlees voeding met hierbij de percentages en heb deze naar een fokker opgestuurd welke gewoon droog voer geef
.Nu schrok zij van een eiwit percentage van 11-14% hoe kan ik haar uitleggen dat dit bij vers vlees anders werkt als bij een droog voer.Zoek even naar een goede tekst met een duidelijke uitleg.Wie kan mij dit geven?
Vertel haar daat het eiwit percentage niet uitmaakt, maar de eiwitfractie. Zie de bieb voor uitleg hoe je die uitrekent.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#126832
karray schreef: Moet ik haar ook uitleggen waarom zo'n eiwit percentage niets zegt :-\
Laat haar aan de hand van die berekening in de bieb de percentages uitrekenen van verschillende droogvoeders die zij goed vind. Als ze dat dan kan én snapt, laat je haar een kvv uitrekenen. Ik denk/hoop dat ze het dan wel snapt.
Het gaat er namelijk om hoeveel % van het totale aantal kalorieën per kilo geleverd wordt door de eiwitten. Vocht geeft geen calorieën en in kvv zit veel vocht.
Door Sander
#126862
Stel ik neem een halve kilo droogvoer. Daar voeg ik dan een halve liter water aan toe. De hoeveelheid voedingstoffen is hierdoor niet veranderd, maar het eiwitpercentage is wel gehalveerd.
Door karray
#126887
Ik geloof dat ik het zelfs snap.Ik heb dit verhaal aan Dorry gestuurd,met de berekeningen van Rodi, want hier ging het om.
Moet nog in engels uitgelegd worden ook.Ben bang dat ik de verkeerde omschrijvingen of uitdrukkingen gaat gebruiken.Hopelijk dat zij mij hierbij wil helpen.Ik had wel gedacht dat de fokker van hopelijk mij Amerikaanse pup dit wel zou begrijpen.Ik denk volgens mij te veel ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door