Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gytha
#1267648
Mijn hond Gytha is erg opgeknapt van de plastabletten en harttabletten voor het hart en codeïne tegen het hoesten. Nu ben ik op advies van de dierenarts gisteren gestopt met de codeïne. Het hoesten neemt nu echter toe van 4 naar 10 keer per dag en dat is volgens mij teveel belasting voor het hart. Ik bel de dierenarts vrijdag weer om dit te vertellen, maar het enigste alternatief is altijd codeïne geven. Dit werkt echter verslavend en dan heb je steeds meer nodig. Zijn er ook mensen, die hun hond voor lange tijd codeïne hebben gegeven en hoe ging dat?
Door Bullmastiff gek
#1267716
Ik heb met codeine voor de honden geen ervaring, ik heb het zelf wel altijd op recept van de dokter, maar dat is voor mezelf!
Er zal toch wel iets homeopatisch te vinden zijn, misschien dat hier mensen nog tips hebben.

Ik zou alleen denk ik geen risico willen nemen mbt de belasting van het hart, door het hoesten.
Zou je geen onderhouds-dosering kunnen krijgen, dus in een lager percentage.
Door gytha
#1268088
De dierenarts is inderdaad aan het proberen om zo laag mogelijk en liefst zonder codeine te proberen, maar zonder lukt dus echt niet. Gebruik jij ook elke dag codeine en doe je dat allang?
Door bloemetje
#1268119
Voorzover ik in je oude berichten heb gelezen; heeft je hond (volgens jou) hartproblemen gekregen door het vele hoesten en is ze 13 jaar oud.
In dat geval zou ik me geen 2x bedenken en haar gewoon de codeine blijven geven waar ze het nu goed op doet!
Door Femke
#1268149
ik weet het nog zo net niet, hoest ze omdat ze een kriebel in haar keel heeft of om iets op te hoesten uit de longen?
Door Bullmastiff gek
#1268159
gytha schreef: De dierenarts is inderdaad aan het proberen om zo laag mogelijk en liefst zonder codeine te proberen, maar zonder lukt dus echt niet. Gebruik jij ook elke dag codeine en doe je dat allang?
Nee, ik gebruik het niet elke dag, heb het alleen achter de hand, voor het geval dat ik erg moet hoesten, ivm de hooikoorts!
Door gytha
#1268273
Doordat het vergrote hart tegen de luchtpijp drukt en de luchtpijp daardoor nog maar een smal spleetje is boven het hart, is de gehele luchtpijp geirriteerd, zegt de dierenarts. Ik ben weer begonnen met codeine. Morgen is de dierenarts er weer, maar ik ga inderdaad niet meer wachten met geven. Ik ben alleen gisteren gestopt en 's avonds om 22.00 uur heb ik haar weer codeine gegeven, omdat ik de nacht niet zo in wilde. De codeine en de harttabletten mogen eigenlijk niet samen gegeven worden, maar ze doet het er goed op tot nu toe.
Door bloemetje
#1268283
gytha schreef: Doordat het vergrote hart tegen de luchtpijp drukt en de luchtpijp daardoor nog maar een smal spleetje is boven het hart, is de gehele luchtpijp geirriteerd, zegt de dierenarts. Ik ben weer begonnen met codeine. Morgen is de dierenarts er weer, maar ik ga inderdaad niet meer wachten met geven. Ik ben alleen gisteren gestopt en 's avonds om 22.00 uur heb ik haar weer codeine gegeven, omdat ik de nacht niet zo in wilde. De codeine en de harttabletten mogen eigenlijk niet samen gegeven worden, maar ze doet het er goed op tot nu toe.
Ga er dan gewoon lekker mee door meid! De prioriteit is hier volgens mij puur en alleen maar kwaliteit van leven. Dan heeft ze met codeine. Op haar leeftijd is dat echt wel geoorloofd hoor. Verwen haar maar lekker en geef haar een dikke knuffel van me  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door