Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1267485
Kleine Beer loopt nu weer volledig op drie poten. Gezien de gemaakte foto's van de achterhand en het onderzoek aan beide knieeen, is er maar 1 conclusie mogelijk. Nu heupen/knieeen/kniebanden/hakken/voeten niets afwijkends hebben, is het SI gewricht weer teruggeschoten/scheefgeschoten, anders kan ze niet weer zo manken. Of nu terugzetten weer kan, weet ik niet - wacht op telefoon voor overleg - maar waar ik eerst niet aan de anabolen wilde, begin ik te twijfelen.
Even voor de duidelijkheid, het SI schiet scheef, vermoedelijk omdat daar de band en de spier niet sterk genoeg zijn, mogelijk door een groeispurt (andere oorzaak is niet gevonden, ondanks alle onderzoeken). Ze staat op spiersupport (sinds vorige week maandag, na de 1e manipulatie), en volgende week vrijdag start de fysio (die kon helaas niet eerder, weet wel van het probleem en maakt een gericht trainingsprogramma). De dierenarts heeft vrijdag, na de fotosessie en het onderzoek waaruit geen enkele andere oorzaak voor het loopprobleem kon volgen, voorgesteld om haar met anabolen in te spuiten om het proces van spierversterking te versnellen. Mijn vraag is nu eigenlijk wat zijn de nadelige gevolgen van anabolen? Ik heb daar geen idee over, en wil een afgewogen beslissen maken om het wel of niet te doen. Iemand ervaringen met anabolen? Of wellicht een interessante site?
Door Lizzy
#1267572
Poeh, ik weet het niet... Brutus krijgt ook anabolen. En mijn DA heeft het wel even over de bijwerkingen gehad. Bij reuen is dat bijv. een vergrootte kans op testikel-tumoren, staat me vaag bij. Ik ben er niet zo diep op in gegaan, eerlijk gezegd (en mijn DA ook niet), omdat Brutus bijna 13 jaar is en ik kan kiezen uit twee kwaden, waarvan anabolen werkelijk de minst slechte is. Volgens mij zijn de bijwerkingen bij honden niet zo hysterisch dan dat ze bij mensen kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door kira
#1267754
De da vertelde mij dat we niet fokplannen op korte termijn moeten hebben in verband met afwijkingen bij de pups (die worden dan te manlijk als het teven zijn) en verder zou het geen kwaad kunnen. Maar goed, br*k is volgens hun ook gezond. Maar zit wel op 't punt dat als het middel niet erger is als de kwaal, ik volgende week wel de anabolenprik geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door