Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1264464
Vandaag voor controle van de bult van theemuts geweest, die was kleiner geworden, advies, niets doen behalve in de gaten houden.

Gelijktijdig Grote Beer meegenomen ivm een bult op haar kaak. De dierenarts keek daar niet erg vrolijk na, na haar hele kaak bekeken te hebben hoopte hij dat het kleine dingentje dat hij verderop ontwaarde ook een beginnend bultje was, een tumor zit volgens hem nooit spontaan op twee plekken tegelijkertijd. Daarom een hele stevige ontstekkingsremmerkuur meegekregen voor 10 dagen. Als het bultje na de start van de kuur toch groeit, moet grote beer direct onder het mes, gaat het weg, dan is toch een ontsteking door een beschadiging (hij zij wellicht heeft ze hard liggen kluiven op een bot - heb dus nu gelijk het menu maar aangepast naar kippebotjes en parelhoen voor 't geval dat), blijft het gelijk wordt het ook een mes. Van de uitleg begrepen we dat de tumorsoort wat de bult waarschijnlijk is als het geen ontsteking is een goed en kwaadaardige variant heeft, maar dat deze twee bij een biopt niet te onderscheiden te zijn. Verder heb ik nog maar even niet geïnformeerd over wat de gevolgen zouden kunnen zijn als 't een kwaadaardige variant is.

Kleine Beer moest ook mee, ze kampt met problemen in haar achterhand. Haar SI gewricht was ontwricht en ondanks dat die weer recht zit, liep ze nog wat lastig. Alles op de foto gehad en nagekeken, resultaat niets afwijkends, keurige botten bij zowel heup / knie etc. Om te voorkomen dat haar SI gewricht weer ontwricht, gaat ze nu even naar de fysio voor enige training gericht op het steviger maken van haar banden in de buurt van het bekken. Wij hebben haar al op de spiersupport staan, de da gaf aan anabolen te willen geven. Daar moet ik nog even hard over nadenken. Iemand een idee wat de mogelijk schadelijke neveneffecten hiervan zijn? Let wel, er moet wel snel een verbetering komen in de spiermassa rond het bekken, dat gewricht moet niet weer uit de band springen, kleine beer zwemt dat het een lieve lust is, beweegt veel maar blijkbaar niet die spieren die dat bekken intoom moeten houden.

Waren vandaag wel blij met de verzekering van de honden, de jaarpremie is er voor kleine beer al weer uit.
Laatst gewijzigd door kira op ma 25 mei 2009, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#1264473
Zo, dat was een druk bezoek zo.
Fijn in ieder geval dat de bult bij theemuts kleiner is geworden, dat zou toch een goed teken moeten zijn.

En de duimen zullen voor grote beer draaien en we hopen dat het een ontsteking blijkt te zijn en dat de bult u snel zal verkleinen.
Even een vraagje; hoe kan die da weten dat, als het toch een tumor zou zijn, om welk soort het dan gaat, want er zijn natuurlijk zoveel soorten?

En ik hoop dat kleine beer weer snel goede spieren kweekt zodat alles op zijn plaats blijft.
Mooi dat op de foto's in ieder geval niets afwijkends was te zien.
Moet ze ook aan de lijn blijven lopen voorlopig?

Geef alledrie je kanjers maar een hele dikke knuffel!! :-*
#1264490
Naar ik begreep heb je in tandvlees, want daar zit de bult, meestal één en dezelfde soort tumor, vandaar dat hij 't weet zou ik bijna zeggen. "t kan theoretisch wel iets anders zijn, maar die kans is zeg maar minimaal. Wel iets voor grote beer trouwens dat 't dan wel wat anders is.

Kleine Beer blijft nog even braaf aan de lijn lopen en waar ik vooral erg mee uitkijk dat er geen andere honden op haar springen, dat was de oorzaak tenslotte van alle leed.
#1264682
ach kira

super, dat het met theemuts dus beter gaat
maar wat een zorgen weer, om de andere beren
de duimen gaan flink draaien voor grote beer, hoop zo op een ontsteking, iets kleins
kan/wil ze nog wel goed eten?
en kleine beer, ach, het meis
is ze goed rustig te houden?
neem aan, dat ze wel mag zwemmen, gewoon
heel veel knufs voor je 3 grote meiden
en ook maar voor jou, gaat allemaal niet in de kouwen kleren zitten

coby
#1266307
Woensdagochtend wordt Grote Beer geopereerd aan de bult in haar kaak. Het is ondanks de kuur zeker niet kleiner geworden, in overleg met de da vandaag besloten om niet langer te wachten en te gaan snijden. Als het niet een goede bult is, wil ik niet het risico lopen dat terwijl wij wachten de bult zich nestelt in het kaakbot en opereren geen oplossing meer is. We duimen dat de uitslag van de patholoog na de operatie is dat het iets goedaardigs is.

Kleine Beer stapt nog steeds "goed", ik zie wel dat ze minder kracht heeft rechts, maar met oefenen moet dat weer gelijk aan links worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door