Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1267058
Hoi,
Ik was vandaag bij de DA en die heeft geconstateerd dat er een heleboel zaken gelukkig heel goed gaan met haar; alle bloedwaarden waren goed, ze heeft alleen zeer lichte bloedarmoede; dat komt met goed voer wel weer goed (kvv voornamelijk).
Geen last van haar hart, longen, nieren of suikerziekte.

Wel, maar dat wisten we al, een zeer slechte bespiering / conditie en die moeten we gewoon verder gaan uitbouwen. Wordt geregeld. Waarschijnlijk zetten we haar op Doils Senior en Primeval Gelatinaat en evt spier support. Ze heeft ook iets artrose in de voorpoten en een begin van lichte staar (ja, duh, ze is wel 12 he?)

Maar eerst, eerst het drama...
Ze is met zekerheid niet "geholpen" en heeft een joekel van een baarmoederontsteking die de DA niet met medicatie aandurft; het is te groot, te veel ;-(((
Dat wordt dus opereren; want niets doen is ook helemaal geen optie.

De DA is bekend met mrd1-gen-defect (zij is Amanda van Grondelle die bij Atjo Westerhuis samen in de praktijk is).

Ik vind het dood-eng, maar besef dat het nu het enige is wat er te doen is. Vrijdag is de dag.. willen jullie naar keuze duimen, kaarsje branden, positieve gedachten uitstralen? Operatie ca 13.30 uur, duurt een uurtje, dan een uurtje bijkomen..
Hopen jullie mee dat het goed verwijderbaar is, dat ze niets anders vinden (mijn rampscenario) en dat ze de operatie / narcose goed doorstaat?

Pas als ze weer helemaal lekker thuis is gaan we met de andere middelen aan de gang, dan is het dubbel zaak haar zo goed mogelijk en zo snel mogelijk erop te helpen. Wij gaan ervoor en ik hoop van harte zij ook!

Groetjes,
Suzanne
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1267075
Och, de arme meid!
Maar goed dat je haar helemaal hebt laten nakijken, en fijn dat voor de rest alles in orde is.
Sterkte voor jullie beiden vrijdag :-*
Door Suzanne
#1267112
Hm... ik wordt onzeker.. ik krijg tegenstrijdige info.

Gelukkig heb ik nog nooit te maken gehad met een operatie en dus ook niet met een sterilisatie/castratie...

De assistente vertelde mij dat Guinnie gewoon water mag blijven drinken, maar vanaf de vorige dag ca 20.00 uur niets meer eten.
De operatie duurt ca 1 uur, dan moet ze voldoende bijkomen om met mij mee te mogen; waarschijnlijk met een uurtje....

Ik krijg echter van een vriendin te horen dat dat waanzin is, dat ze zeker van tevoren niet mag drinken en dat ze na afloop zeker een paar uren bij de DA moet blijven ivm risico nabloeding ofzo.

Dat is echter heel wat anders dan dat de DA mij vertelt...

Hoe zit het nu??

Suzanne
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1267113
Ze mag gewoon drinken en vanaf 20.00 uur niet meer eten. En bij de juiste narcose, dus niet die ouderwetse ketamine, hoeft ze niet uit te slapen en kan ze inderdaad snel lekker naar huis.
Maak je geen zorgen, het komt goed.  :-*
Door claudiaB
#1267116
Ze mogen gewoon blijven drinken tot de operatie. Eten ongeveer tot 12 uur voor de operatie.

Hoelang ze moeten blijven ligt aan een aantal zaken.
Moeten goed wakker zijn.
Operatie moet goed verlopen zijn, geen verwachte complicaties enz.

dus dit kan per patient verschillen.

Ik zal ook duimen voor een voorspoedige operatie en herstel.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1267123
Wat een spannende tijd komt eraan, je bent zo goed op weg met haar en nu dit.. maar mijn meiden zijn niet gecastreerd maar in de loop van de jaren wel voor verschillende reden onder narcose gebracht en mochten gewoon blijven drinken hoor, maar niet meer eten netzo als je zelf al aangaf.
Rest mij jouw en Guinnie veel sterkte te wensen voor vrijdag !!
Gebruikersavatar
Door kira
#1267124
Hier is het advies vanaf 22.00 uur niet meer eten, drinken gewoon laten staan - voor alle drie de operatie beren die we de afgelopen periode gehad hebben.

Theemuts mocht na haar operatie van de baarmoeder gewoon snel mee naar huis, zeg maar net bijgekomen (denk een uurtje erna). Na de 2e operatie (na een week had ze complicaties) mocht ze eerst ook gelijk naar huis, maar net toen we zouden rijden was ze in slaap gevallen en belde de kliniek op dat we haar in de ochtend moesten halen (was een nachtoperatie). Vervolgens blijkt ze rond 4 uur wakker te zijn geworden en heeft daar in volle paniek tot half negen op ons moeten wachten (waarom ze dan niet gewoon mij uit bed bellen?).

Denk dus dat je af moet gaan op het advies van jouw dierenarts, zij is kundig en weet heus wel wat het beste is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door