Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1267046
Morgen probeer ik weer fazant te voeren. Vorige keer weigerde mevrouw. Toen heb ik het 2 dagen aangeboden en daarna weggegooid.
Houden jullie dat langer vol?! Omdat je zo vaak hoort dat ze fazant niet lusten twijfel ik een beetje. Maar kom het elke keer tegen in de vriezer dus dacht probeer het weer eens :) En setters worden gebruikt om fazanten op te jagen dus ze moet het wel lusten, zit in dr genen ;D ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1267049
Nee hoor, ik probeer het één keer en bied het zelfs niet nog een keer aan. Als ze het niet eten, wordt het geschrapt uit het menu. Nou heb ik wel makkelijk praten want hier lusten ze nagenoeg alles.
Door petra-amsterdam
#1267057
Ik blijf het ,n tijdje proberen, zonde om weg te gooien en ik heb vaak genoeg meegemaakt dat het later prima erin ging.
B.v. bij mijn Staff die niks qua kippebot lustte heb ik het ,n tijdje opgeleukt door er wat verse pens door te doen.
Als het echt niet lukt gaat het over maar gelukkig heb ik kliko,s. Slechts een hond lust absoluut geen haas...ook niet ''opgeleukt'' dus dan houd het op.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1267068
Rovanna schreef: Nee hoor, ik probeer het één keer en bied het zelfs niet nog een keer aan. Als ze het niet eten, wordt het geschrapt uit het menu. Nou heb ik wel makkelijk praten want hier lusten ze nagenoeg alles.
dus dan gooi je een kilo de kliko in?! na 1 keer niet eten?!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1267088
MarijeEnBoomer schreef: dus dan gooi je een kilo de kliko in?! na 1 keer niet eten?!
ja maar dat is 1 keer voorgekomen in vijf jaar tijd dus da's niet de moeite. het ging om duif wat ik gratis had gekregen.....
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1267090
ja dan is het de moeite niet. Boomer doet wel vaker moeilijk met nieuwe dingen. Maar de vorige keer at ze zelfs het vlees wat ernaast had gelegen met ontdooien niet :-\ Misschien dat de smaken overlopen dan?! :-\
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1267094
Als ze iets niet willen dan ga ik het niet de volgende keer weer aanbieden dan maar de kliko in.

Ik wil nog wel proberen om het in kleine stukjes te knippen,snijden maar dan houdt het op,ik ga ze niet dwingen om iets te eten wat ze niet lekker vinden.(gelukkig komt het bijna niet voor)


verleden week geprobeerd om Donder een konijnenkop te laten eten en dat kwam er weer uit dus ik doe geen moeite meer,ze krijgen genoeg variatie.
Door Nyncke
#1267145
Ik bied het vaker aan, helemaal aan Cadiz, die eet het na ruim 2 dagen dan toch wel op. Als ik dat niet doe dan eet ie bijna niks meer.

Maar het kan misschien helpen om het in gemalen vorm met iets anders erbij aan te bieden, dan is ie al een beetje aan de smaak gewend.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1267157
Nyncke schreef: Ik bied het vaker aan, helemaal aan Cadiz, die eet het na ruim 2 dagen dan toch wel op. Als ik dat niet doe dan eet ie bijna niks meer.

Maar het kan misschien helpen om het in gemalen vorm met iets anders erbij aan te bieden, dan is ie al een beetje aan de smaak gewend.
kan het gemalen door de smuldier pens doen ofzo.. das een goeie.. maarja misschien verbaasd ze me morgen ::)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1267164
Ik heb net runder spiervlees 6 dagen aangeboden aan Luna en ze vertikte het te eten.
Ik had eigenlijk zo iets van "eten wat de pot schaft" maar werd er wel erg moedeloos van.
Luna krijgt 700gr per x. Eerste x dus die 700gr aangeboden, die ze niet wilde eten. Toen heb ik het verdeeld in porties van 100gr en weer ingevroren. Dat gebruikt en wanneer ik dacht het is niet meer goed het weg gegooid en weer 100gr uit de vriezer gehaald. Gelukkig voor haar zat ik gisteren met een 2 delen van een volledig konijn die de andere 2 weer niet aten en heb ik dat maar aan Luna voor geschoteld en eten dat ze deed.

Gewoon doen wat bij jou goed voelt. Gaat het alleen om fazant zou ik het gewoon niet meer geven. Luna lust is een ander verhaal, zij lust eigenlijk niks van orgaan en van spiervlees alleen lam, kip en kalkoen. Br*k ging er veeeeeeeeeel makkelijker in bij haar  :-\
Door *wendy*
#1267205
Bij Ruby biedt ik het tot dag 3 aan.
Daarna heb ik zoiets van...je lust het duidelijk niet.

Paar weken later probeer ik het nog eens op dezelfde manier.
Als ze het dan nog niet eet dan komt het gewoon niet meer in huis.
Door Lizzy
#1267231
Ik denk dat er geen regel is van hoe vaak je iets moet aanbieden. Het hangt zo af va de hond. Die van mij eten eigenlijk alles. En geef ik ze iets dat ze alle drie niet pruimen, dan gaat het daarna de kliko in. Zij zijn geen weigeraars. Zou ik een hond hebben die snel trut met het eten, zou ik het eerder 2 of 3 keer aanbieden.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1267297
Leuk om te zien hoe verschillend iedereen het doet. Ik heb nu dus wat kleine stukje afgeknipt van de fazant en doe dat door dr rundspiervlees en een gekookt eitje erdoor. Dit word poging 2 dus ik denk niet dat ik over een paar weken het weer probeer. Dus dan verdwijnt de rest in de kliko.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1267332
nou het was geen succes :(
1 van de 3 stukjes ging erin.. Maar ze was nog niet klaar met eten of ze gaf alles weer over.
Het was meer dan erin was gegaan zaten ook wat blaajdes van het bos in en wat mini takstukjes (ja heb het echt staan napluizen)
Vandaag maar even niks meer eten dus.
En morgen gewoon wat vertrouwds.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door