Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door cj
#1265452
Zij hebben een Italiaanse Waterhond (topbeest!!!!), die blijft maar darmproblemen houden. Ze gaven eerst biologische brokken en sinds een paar maanden KVV (diverse merken). De hond blijft maar spuitpoep houden....Barfen is geen optie voor ze, ze wonen klein en hebben geen ruimte voor een vriezer. Wie weet "DE" oplossing. Gr Saskia
Door Too
#1265463
[quote="Lizzy"]
Ze geven al KVV........... :-\

Sinds wanneer heeft de hond spuit, sinds ie op KVV staat? Of daarvoor al?
[/quote]


OEPS te snel gelezen....Sorry!
Door cj
#1265476
Zowel met de brokken als met KVV is het "hommeles'. De hond is ontwormd, dus....
Laatst gewijzigd door cj op zo 24 mei 2009, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
#1265671
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1265699
geven ze de merken KVV door elkaar? Of hebben ze een poosje het ene merk geprobeerd en toen dat niet goed ging het volgende merk????????

Rakker deed het in het begin vooral goed op Energique nr 4........... maar die zullen ze vast ook al wel geprobeerd hebben :P
Door Bullmastiff gek
#1266708
Een hond die al problemen heeft met zijn darmen, en dat in combinatie met brok klinkt mij niet echt onlogisch.
Ik denk dat je zeker met een hond met gevoelige darmen, niet steeds een ander soort kvv moet geven.
Als een hond eenmaal aan rauwe voeding gewent is, en in principe geen dingen als gevoelige darmen heeft is het verantwoord om merken door elkaar te geven, maar in dit geval zou ik dit zeker niet doen.

Eerst de hond aan een soort laten wennen, dit geruime tijd geven en dan voorzichtig eens wat anders aanbieden.
Je kan ook overwegen om even wat gekookt water over de kvv te gieten, dat wil ook nog wel eens helpen.
Door cj
#1266807
Dank jullie wel voor het meedenken. Ze zijn juist uiterst voorzichtig met omschakelen van kvv. Proberen een merk maandenlang, alvorens ze iets anders geven. Giardia heeft hij niet. Het blijft een raadsel....
Gr Saskia
Door Ulrike
#1268337
Hebben ze zoals Dian al aangaf Energique nr.4 geprobeerd? Die is volgens mij specifiek voor honden met darm- en/of huidproblemen. Specifiek diarree wordt hierbij genoemd.
Door gytha
#1268804
Ik heb ook een hond gehad, die na een maand Rimadyl voor gescheurde kniebanden opeens spuitpoep kreeg. Het gekke was, dat zij het wel kon ophouden, maar eenmaal buiten spoot het er als een tuinslang met kracht uit. Ik gaf toen al jaren Carnibest. Ik heb eerst een antibioticakuur van de dierenarts gehad, die niet hielp. Ik ben toen op de light variant van CB overgegaan; heb het vlees fijn gemalen; ben meerdere keren per dag gaan voeren; maar niets hielp. Zij heeft 3 maanden spuitpoep gehad en viel flink af. Toen ben ik van de ene op de andere dag overgegaan op Energique nummer 4 en de diarree was gelijk over!!!
Door tieneke
#1269641
De kvv zeker de eerste dagen licht koken tot de ontlasting goed is en dan langzaam afbouwen.
Wat voor merk geven ze nu?
Door Wendy (boxer gek)
#1270288
Onze vorrige boxer had ook veel maag/darm problemen.
na heel veel da kosten en dure medicijnen en brokken (die niets hielpen) overgestapt op Energique 4 (spec. voor maag/darm problemen) en binnen de korste keren was het probleem opgelost. Na een tijdje kon ik zelfs rustig aan andere merken gaan voeren zonder enige problemen.
Probiotica is ook heel goed omdat erbij te geven
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door