Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#1266680
Hoi,
Even een korte up-date i.v.m. de pancreas problemen Quiero.
Na gedacht te hebben, wat nu te doen, heb ik besloten Quiero op de Carnibest pancreas te zetten.
Vorige week was ie nog maar 3,5 kilo, van de 5,5 van de twee weken daarvoor, Ik vond  het niet goed gaan op het blikvoer van de da.

En aangezien Quiero toch niet goed eet, ben ik hem nu gedwongen aan het voeren met de Pancreas van C.
Heb een blender aangeschaft, en in het begin heb ik het in de spuit gedaan(heb een heel stuk van de tuit af moeten zagen)
Want het is ondanks dat het de blender ingaat, toch nog wel draderig en grof!

Gisteravond heb ik het met een theelepel gedaan, en dat ging prima.
Ik ga het dus niet opgeven, maar stop met het blikvoer van de da.
Hij krijgt dus twee maal per dag een flink bakje van de Carnibest Pancreas, en ik hoop dat ie gaat aankomen.
Ik denk als ik met het spul van de da was doorgegaan, het met twee weken gebeurd had kunnen zijn, zo mager werd ie.
Dit is denk ik ook te wijten aan het feit dat de da vond dat ie niet alleen voer moest hebben zonder vet i.v.m. de pancreas.
Maar ook dat hij voer moest hebben, voor honden met gevoelige darmflora!
Dus hij zat op de Royal Canine sensitive! Hoe moet je daar nu van aankomen, ,,
Aangezien Quiero eigenlijk zijn hele leven al Kvv kreeg, was ik het hier al vanaf het begin niet zo mee eens, volgens mij was en is zijn darmflora prima! Zijn ontlasting is tot nu toe goed , in het begin was het best veel, maar nu word het minder.
Dus we duimen maar!
Door charmed
#1266688
Goed van je om de Carnibest Pancreas te proberen. Kan het niet zin dat Quiero misselijk is door zijn pancreas problemen. Ik kan me herinneren toen mijn Kalin nog op brokken stond en Enzymen kreeg, dat ze heel vaak misselijk was, zo misselijk dat ze eigenlijk toch ook niet wilde eten.
Savannah was ook vaak misselijk in het begin. Daar liep het eten zo weer uit wat ze net opgegeten had.
Door Bullmastiff gek
#1266695
[quote="charmed"]
Goed van je om de Carnibest Pancreas te proberen. Kan het niet zin dat Quiero misselijk is door zijn pancreas problemen. Ik kan me herinneren toen mijn Kalin nog op brokken stond en Enzymen kreeg, dat ze heel vaak misselijk was, zo misselijk dat ze eigenlijk toch ook niet wilde eten.
Savannah was ook vaak misselijk in het begin. Daar liep het eten zo weer uit wat ze net opgegeten had.
[/quote]

Dat zou natuurlijk kunnen, maar het is niet zo dat ie spuugd, dat is tot op hede niet gebeurt. En zou ik hem nu een stukje leverworst of een stukje kaas geven , (wat natuurlijk niet meer mag) dan vreet ie bijna mijn vingers op, dus ook wel een beetje verwend denk ik zo.
Quiero is eigenlijk altijd al een zeur geweest met eten,, vaak zat dat ie gewoon niet wilde eten, maar dan at ie de volgende ronde wel of de dag erna.
Hij bleef dus wel op gewicht, tot een aantal maanden geleden.
Dus misschien heeft ie altijd al een min of meer probleem gehad met de pancreas. Alleen hadden wij geen idee.,

Is de misselijkheid bij Kalin en Savannah uiteindelijk wel over gegaan?
En heb je hun ook die Pancreas therapie van Carnibest gegeven?
Door charmed
#1266745
Als ze goed zijn ingesteld is de misselijkheid ook over. Want dan werkt de spijsvertering weer goed.
Kalin heeft eerst jaren Enzymen gehad, toen kwam er verse pancreas op de markt en dat is ze toen vrijwel gelijk gaan gebruiken. En sindsdien gaat het eigenlijk best goed met haar. Ze zit nu zo'n 2 tot 2 1/2 jaar op de pancreas als ik het goed heb. Kalin komt er niet meer vanaf zij is te lang op de enzymen geweest. Ze doet het er aardig goed op, alleen mocht ze eens een keer wat extra krijgen dan is het al wat minder verteerd.
Ze krijgen hier nu bijna 4 jaar Carnibest.

Savannah heb ik gelijk bij de eerste symptomen al overlegd met de da om CB Pancreas te geven i.p.v. de enzymen en zij is na dik een jaar Pancreas gegeten te hebben weer van de problemen af. Ik hou haar nu op wat minder vette CB en dat gaat heel goed. In september wilde ze ineens de pancreas niet meer eten, en sindsdien krijgt ze de light van Pancreas, en ze heeft geen problemen weer gehad tot nu toe.

-Het beste resultaat krijg je door de eerste 6 weken geen snacks erbij te geven, alleen maar de CB Pancreas.
Laatst gewijzigd door charmed op di 26 mei 2009, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bullmastiff gek
#1266814
Blij dit te lezen,, stemt me weer hoopvol :)
Hij krijgt helemaal niks, nog geen korstje brood, alleen de Pancreas.
Dat van de Enzymen heb ik meer gelezen, vreemd dat ik de da van ons daar niet over heb gehoord
Hun hebben alleen gezegd, dat hij de rest van zijn leven op de hills moet!
Want als ik ht goed begrijp, hebben ze die Enzymen nodig  bij problemen aan de pancreas.

Ik hoop dat het voor Quiero ook opgelost gaat worden, met de juiste voeding natuurlijk.
Ik heb vanochtend weer nieuwe Pancreas gehaald.
Door JoNoMo
#1266969
Heerlijk dat het een stuk beter gaat.
Maar je zal dus altijd moeten opletten wat hij krijgt .
Zo kreeg Jopie laatst van iemand een koekje en ja hoor 2 dagen dunne stinkende poep.
Jopie kon vorig jaar nog niet tegen de kip van smuldier en nu gaat dat goed.
Je moet een lange adem hebben en niet vanalles tegelijk proberen.
Door Bullmastiff gek
#1267199
Het enigste wat ik niet voor elkaar krijg, is dat ie uit zich zelf gaat eten, ik bied hem bij elke eetbeurt eerst zijn bakje aan in de hoop dat ie zelf gaat eten,, maar helaas. :(
In de tijd dat ie nog wel at, zal ik maar zeggen, at ie trouwens de carnibest ook niet.

Maar ik heb een lange adem, dus ik heb me er al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk zijn hele leven hem zal moeten voeren!
Met een lepeltje, hij eet het dan dus wel.
En iedereen hier weet, dat ie echt niks mag hebben!! moeders heeft duidelijk gesproken hier. :)

Jeetje van een koekje al problemen,, komt dat vanwege het vet percentage of zo,  heeft jullie hond ook pancreas problemen?
Door JoNoMo
#1267203
[quote="Bullmastiff gek"]
Jeetje van een koekje al problemen,, komt dat vanwege het vet percentage of zo,  heeft jullie hond ook pancreas problemen?
[/quote]

Ja haar TLI uitslag was heeeeeeeeeel laag.
Jopie kan dus niet meer tegen granen die in koekjes zitten en vet.
Door charmed
#1267348
Wat ik altijd deed rond koekjes tijd, iets van 20 gram of zo (we hebben kleine honden) in een bakje en dat geven als tussendoortje. Dat vonden ze hier heel geslaagd, want de meeste mensen hebben toch wel koekjes tijd ingevoerd. hier is dat 's avonds om acht uur, dan krijgen ze iets lekkers ;)

[quote="Bullmastiff gek"]

Jeetje van een koekje al problemen,, komt dat vanwege het vet percentage of zo,  heeft jullie hond ook pancreas problemen?
[/quote]
Door Bullmastiff gek
#1267468
Hier hebben we geen koekjestijd, ze krijgen echt alleen hun Kvv/barf,
En de groenten als ik over heb.
Ze krijgen wel wat te kluiven natuurlijk regelmatig.

Heb Quiero net weer zijn eten gegeven, ik heb het nu eens niet extra gemalen, maar gewoon met kleine lepeltjes,, en ik moet zeggen hij kauwt het dan wel keurig weg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door