Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MDO
#1264020
Hallo allemaal,

Wie heeft er van jullie ervaringen met Carnivoer? Het is een nieuw merk en qua samenstelling zou het iets anders zijn dan Carnibest.

Het is ontwikkeld en geproduceerd door dierenartsen.

Ik zou wel eens willen weten wat de verschillen dan zijn met carnibest.

Alvast bedankt
#1264123
http://www.anyanimal.nl/index.php/lezin ... aart-2009/

CarniVoer

NIEUW IN ONS ASSORTIMENT 100% natuurlijke grondstoffen


CarniVoer is een kant en klare diepvriesvoeding voor honden en katten. Ontwikkeld én geproduceerd door dierenartsen die kennis en ervaring hebben met voeding voor gezelschapsdieren.



Het onderscheid zich van andere diepvriesproducten door:



-        de juiste samenstelling en verhoudingen van voedingsstoffen

-        1e kwaliteit grondstoffen aan spiervlees, botten, groenten en orgaanvlees

-        geen overbodige en/of schadelijke stoffen

-        keuze in verschillende producten zodat men een keuze kan maken in  gemak, diëten, barf (zelf samenstellen van maaltijden).

Bevat geen granen, kunstmatige additieven, geur-, kleur- en smaakstoffen.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de website van CarniVoer en deze zal binnenkort actief worden. www.carnivoer.nl

Deze website gaat zich ontwikkelen tot een (medische)bibliotheek over voeding voor carnivoren en onder andere de thesis van Dr. E. van Gijtenbeek zal hierop gepubliceerd worden.
#1266116
hoi,

een heel groot verschil tussen carnivoer en bv: carnibest, ahv, enz, enz,
is:  dat er in Carnivoer absoluut geen granen zitten, wat dus eigenlijk beter is,
want granen is niet goed voor een hond een wolf zal in de natuur ook geen granen eten, voor uitgebreidere info daarover zou ik de link bekijken die je eerder kreeg www.anyanimal.nl en desnoods daar is heen bellen met je vraag, ze helpen je graag.
maar in carnibest zit rijst (is niet goed dus maar wel goedkoper)
in ahv zitten (granen ook niet goed dus maar wel weer goedkoper)
in carnivoer zit alles wat een prooidier nabootst en een groente mix( wel goed dus maar daardoor ook duurder geloof ik)

ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen(maar voor gedetaeerde info zou ik bellen naar any animal dat is de maker van het voer)
succes
Joëlle
#1266439
in Carnibest zit rijst, wat niet goed is voor een hond en officieel ook niet tot de natuurlijke voedsel bron van de hond/wolf behoort. Waarom dit niet goed is voor een hond(rijst en granen) weet ik niet meer precies uit te leggen maar Any animal kan dat heel goed uitleggen.(had iets met de alvleesklier te maken geloof ik ,honden kunnen er zelfs suiker van krijgen.)
maar het betekend niet dat Carnibest zo slecht is hoor, carnibest is gewoon goed voer alleen een beetje jammer van de rijst die er door zit, want dit is helemaal niet nodig, maar by the way, ik geef zelf ook mijn honden carnibest hoor, maar met het rijst probleem in mijn achterhoofd ga ik denk ik wel over op carnivoer. maar moet daar nog effe over na denken.
#1266469
Ik koop ook mijn spullen bij any animal...wat ik alleen niet snap is dat ik daar altijd eerst carnibest kocht..en er werd gezegt..dat is het beste van het beste...en nu verkopen ze het niet meer..

ik heb het nieuwe voer geprobeerd...maar mijn hond vind het niet lekker en ik vind het ook te gemalen...ik vind het nu nog niet zo...
#1266631
Ik heb net ee npaar bakken Carnivoer gekocht bij Anyanimal en zal jullie op de hoogte houden!

Mij werd overigens niet verteld dat carnibest niet goed is, maar in carnivoer zit helemaal geen graa meer, ik ben daar best wel blij mee, omdat een van mijn honden granen niet goed verdraagt!

Zodra ze ervan gegeren hebben zal ik hier een reactie over plaatsen!
Door MDO
#1266663
Wat ik dan alleen niet snap, is dat carnibest ook een lam/rijst versie heeft. Als dit niet goed voor honden zou zijn, zouden ze dat toch ook niet op de markt brengen?

Ik ben heel benieuwd naar de bevindingen van Ilse en Carnivoer, laat het weten. :)
#1266716
Het ziet er wel heel mooi verzorgd uit qua verpakking..in handige platte doosjes die makkelijk op te stapelen zijn...misschien dat ik het ook nog maar eens probeer...maar die van mij is zo'n zeurpiet wat eten betreft.. :o
Door *Ilse
#1266810
[quote="MDO"]
Wat ik dan alleen niet snap, is dat carnibest ook een lam/rijst versie heeft. Als dit niet goed voor honden zou zijn, zouden ze dat toch ook niet op de markt brengen?

Ik ben heel benieuwd naar de bevindingen van Ilse en Carnivoer, laat het weten. :)
[/quote]

"t staat te ontdooien, voor vanavond had ik nog iets anders staan, dus morgen weet ik meer!!!

idd handig verpakt in een doos met deksel, dus je kunt het weer makkelijk in de koelkast zetten!
Als ik het goed onthouden heb hebben ze 5 varianten:
Kip
Vlees
Lams-mix
Paard
Geit-mix

Ik heb de geit en het lammetje meegenomen, en lam is aan het ontdooien!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door