Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nathalietjuh
#1265726
Misschien heb ik deze vraag al eens hier gesteld, maar kan hem niet meer vinden.
Een van mijn honden, Diezel een bouvier reu (intact) van bijna vijf jaar, moet de dag nadat hij vers heeft gehad, altijd ontzettend veel en lang plassen.
Dit is een van de honden die bij mijn moeder blijft wonen, nadat ik verhuist ben, en zij wil niet helemaal over op vers, helaas. Mijn eigen honden staan wel op vers en barf uiteraard ;)
Weet iemand wat het probleem kan zijn? We zijn al twee keer bij de dierenarts geweest, waar hij zowel een volledig bloedonderzoek heeft gehad en een urineonderzoek.
Zou het liggen aan de soort? Hij krijgt smuldier, carnibest, verse penslappen (vuil), kippennekken en runderstrot.
Door Rianne145
#1265875
Misschien blijft hij net zoveel drinken als hij vers krijgt, dan als hij brok krijgt. Het verschil is aanzienlijk. Een vers gevoerde hond drinkt veel minder omdat er vrij veel vocht in de voeding zelf zit. Als hij dus dezelfde hoeveelheid water blijft drinken krijgt hij veel meer binnen.
Door nathalietjuh
#1266225
Nee, minder. Ik geef Zaba en Diezel niet zoveel drinken als ze vers hebben gehad, omdat ze, als ze de kans krijgen, inderdaad gewoon de normale hoeveelheid drinken (en dat is echt al niet veel..)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1266503
Misschien toch een keertje na laten kijken? Het kan zijn dat hij een gezondhiedsprobleem heeft dat op brok iets minder tot uiting komt.
Door nathalietjuh
#1266931
[quote="Hitam"]
Misschien toch een keertje na laten kijken? Het kan zijn dat hij een gezondhiedsprobleem heeft dat op brok iets minder tot uiting komt.
[/quote]

Er staat toch dat ik met hem al eens naar de DA ben geweest ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door