Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door suzanne 1
#1264816
Ik heb voor Tirza nu hele prooidiertjes, en dat gaat super. Behalve de prijs dan :-\ haha. Ze eet per maand het dubbele van de hond. Al moet ik natuurlijk ook nog uitzoeken waar ik alles het goedkoopste kan krijgen. Maar zelf een menu'tje samenstellen is natuurlijk goedkoper.
Nou vroeg ik me af hoeveel procent ik voor haar moet aanhouden. Ik dacht 3 % maar weet dat niet zeker. Ze leeft binnenshuis waar ze het grootste gedeelte van slaapt. Ze is 11 jaar (snowshoe wordt gemiddeld 10 tot 14 jaar) Wat ze 's nachts doet weet ik niet maar ik heb het idee dat ze dan wel aan het spoken is en kattenkwaad uithalen ::)
Ze weegt 2,75 kg (weet het, veel lichter dan de gemiddelde kat maar ze is echt niet te dun. Ze is gewoon erg klein) Ik wou van 3 kg uitgaan. Dus dan zou ze met 3% 90 gram per dag krijgen. Klinkt zo weinig.
Door Too
#1264832
...gewoon 'ergens' beginnen,
3% is zo'n beetje gemiddeld.. zo rond de 100gr lijkt me een mooi startpunt en als ze toch erg afvalt hapje erbij..

mijn binnenbeesten [net 2 jr] eten idd ca 90gr/dag, en zijn daarmee de 'slechtst bedeelde' BP-katten :D
Door ibbi
#1264898
ben het met Too eens, starten met ongeveer 3 % en kijken hoe 't gaat.
de één heeft wat meer nodig en de ander wat minder om mooi op gewicht te blijven.
Door flin
#1264924
welkom,
  oohooohhh, een Snowshoe?

die zie je niet veel! gaaf!

'k sluit me verder bij de voorgangers aan
Door Wilhelmien
#1265051
geheel oftopic maarre.....Snowshoe? 8)

Ken ik haar? Van wie is ze familie? Ben niet nieuwsgierig hoor ;)
Tijd voor foto's!


(ik fok snowies, heb nu een nestje prachtige babies lopen)
Laatst gewijzigd door Wilhelmien op za 23 mei 2009, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huskymeisje
#1265246
Too schreef:

mijn binnenbeesten [net 2 jr] eten idd ca 90gr/dag, en zijn daarmee de 'slechtst bedeelde' BP-katten :D
mijn buitenbeestjes krijgen maar 10 gram per dag meer....
Door Heloise
#1265392
koekje schreef: sien zou ot opeten als ze maar 90 gram per dag zou krijgen. heb ik dan van die vreetschuren?
Nee hoor.
Molly krijgt hier 125 gram per dag maar senna zit regelmatig aan de 150 gram. En die is dan ook nog eens bijna een half kilo lichter (5,1 en 4,7 kilo, vanmorgen nog gewogen). Beide echte binnenkatten trouwens.
Door Too
#1265474
;D ;D ;D zo blijkt maar weer... voeren met handen en ogen, percentages zijn leuk maar de marges zijn groot
Door Anthraciet
#1265509
Bij mij eten ze gemiddeld 100-120 gram barf per dag, maar krijgen daarnaast ook nog blikvoer (ze willen gewoon niet helemaal over, de verwende rotzakken ;D).
Aan blik krijgen ze ook nog een 60-70 gram per kat.... ::)

Mijn katten varieren van vrij grote (maar niet zwaar gebouwde) Noorse boskatten tot superslank gebouwde htk-katten en ze zitten tussen 3 en 6 kg per stuk, maar qua hoeveelheden eten doen ze voor elkaar niet onder ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door