Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chevy-van
#1264251
Hoi allemaal,

Wij hebben sinds vorige week een bullmastiff van drie jaar in ons gezin opgenomen.
Ook wij hebben van barf gehoord en zijn heel enthousiast. Maar toch wordt het ons afgeraden.
Er wordt ons verteld dat als wij de hond rauw vlees gaan geven en stel er is iemand met een wondje dat de hond dan geen verschil ziet, en zal grijpen.
Ik heb honden gezien die ontzettend gezond zijn en er prachtig uit zien, en dat gun ik mijn hond ook, maar aan de andere kant denk ik dat er ook een kern van waarheid zit in dat ze dan zullen grijpen.

We hopen op veel reacties
Door chevy-van
#1264271
haha
Ja zelf denk ik ook dat het niet waar is, maar ja, je weet toch maar nooit.
Kan me wel een beetje indenken dat als een dier eenmaal bloed geproefd heeft.........
Maar goed, we gaan het toch proberen. (heb er gister speciaal een vriezer voor aangeschaft). Onze andere hond (retriever) heeft ernstige huidproblemen, en als ik iedereen hier zo hoor, dan moet ik het zeker proberen.

bedankt voor je reactie
Door Too
#1264272
Hi welkom hier!!

Maak je geen zorgen, dit wordt bv ook gezegd mbt tot jachthonden, of honden die jachttraining doen... er zijn een heel aantal honden op t forum die t tegendeel bewijzen
honden maken echt wel onderscheid tussen t vlees in hun bak en ´loslopend mensenvlees'.
Ga je rustig inlezen, geef de hond in tussen een kvv en stap dan over op barf, t is geweldig om je dieren 'echt' te zien eten!!
Door Robert & Mirjan
#1264304
Too schreef: Hi welkom hier!!

Maak je geen zorgen, dit wordt bv ook gezegd mbt tot jachthonden, of honden die jachttraining doen... er zijn een heel aantal honden op t forum die t tegendeel bewijzen
honden maken echt wel onderscheid tussen t vlees in hun bak en ´loslopend mensenvlees'.
Ga je rustig inlezen, geef de hond in tussen een kvv en stap dan over op barf, t is geweldig om je dieren 'echt' te zien eten!!

Idd ik heb zelf altijd met politiehonden gewerkt die weten dus wat bijten is, die kregen bij mij ook vers en nooit geen probleem.
Tuurlijk zijn er altijd mensen die verbanden leggen bij bepaalde voorvallen (was zelf een paar keer gebeten door mijn hond "die mensen riepen meteen ooooh dat ligt aan vers vlees")
Grote kolder natuurlijk er is altijd risico met honden dat je gebeten word ook al krijgen ze brok, het blijven dieren maar dit ligt echt niet aan vers vlees. (P.S. dat hij mij beet was trouwens mijn eigen schuld)
Laatst gewijzigd door Robert & Mirjan op vr 22 mei 2009, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1264310
Robert987 schreef: (P.S. dat hij mij beet was trouwens mijn eigen schuld)
Idem voor kattenwonden  ;) :D
Door *loes*
#1264381
Peter79 schreef: Mijn vrouw heeft zich een keer gesneden, ik heb alleen haar schoenen terug gevonden. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
:mbounce: :mbounce: :mbounce:
Door Happy Tail
#1264408
tja

je hoort ook dat een hond br^%$ moet eten zodat ze dan kunnen kauwen en dat dat goed is voor het gebit....
dat je iedere dag een denta stick moet voeren om het gebit te reinigen: let  wel, menig hond heeft zo;n onding in no time naar binnen gewerkt waarschijnlijk zonder weinig of niets aan kauwwerk.. tja hoe komt dat gebit dan schoon?
op vlees heb je zo goed als geen aanslag meer en als je echt lappen en stukken gaat voeren dan gaan ze pas aan de slag met hun snijkiezen. want kauwen kunnen honden natuulijklijk niet: daarvoor zijn omnivoren en herbivoren uitgevonden met kauwvlakken op de kiezen. Geen hond die kauwvlakken heeft...

Baya gaat erg graag achter konijnen aan, maar als er iets konijnerins in de bak ligt moet ze het niet...dus wat dat betreft ken ik het ook andersom.
Dat ze er aggressief van worden: dat rode is meer vleesvocht dan dat het onder de categorie bloed valt.....

Nee jammer al die vooroordelen, maar al lezende kom je er vast wel uit hoe het nu wel zit. En hoe meer je over br(&^$% zou weten hoe duidelijker het wordt om dan echt vlees te voeren.
Door spickenstef
#1264417
ik barf hier met spickel nu 1,5 jaar en van bijtlustig gedrag naar wondjes heb ik haar nog nooit zien hebben . Ik heb mijn scheenbeen verbrand zo een 20 jaar geleden en dia plek is nu heel gevoelig en bij het minste beetje dat ik mij stoot ligt het open , nu had ik een tijd terug een wonde over heel mijn scheenbeen dat niet wilde helen , ik had ergens gelezen als je je hond eraan liet lekken het beter zou helen , dit heb ik geprobeerd en spickel kan er nu uren aan lekken maar geen haar op der hoofd dat er aan denkt om er in te bijten hoor . Dus allemaal larie en apekool
Door deja
#1264451
Het is te hopen dat je retriever er goed van opknapt ik heb ook 2 goldens geen huidproblemen gelukkig maar mijn eerste golden had hele ergen huidproblemen, en dat gun je geen hond.
Als ik toen had geweten wat ik nu weet dan had hij ook vers vlees gehad maar praat wel over 25 jaar geleden.
Mijn honden barfen sinds maart en zijn er stapelgek op zelfs de oude van 11  1/2 is overgezet.
Gaat echt fantastisch.
Maar langzaam aan beginnen want je moet er veel over lezen dat heb ik ook gedaan en lees nog heel veel.
Succes, groeten Marjan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door