Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#1264189
Vanochtend heeft Alba een stukje zalmstaart gegeten (met een eitje, vis-omelet dus :)). Het was echt het achterste deel dus met de staartvinnen eraan. Nou kauwt ze erg goed maar ik vond dat de botjes vanuit die vinnen best wel puntig en hard zijn. Dus uiteindelijk heb ik de vin maar weggegooid. Wat doen jullie normaal, eten jullie honden dat gewoon op? Alba wilde wel hoor, maar ik ben nog een beetje een bangerd geloof ik :-[.

Vanmiddag in het dorp nog een mazzeltje: er zit een vrij luxe viswinkel waar ik eigenlijk niet van dacht enig succes te hebben maar toen ik vroeg of ik zalmafval kon krijgen bij hem sprong de meneer achter de toonbank op-en-neer van enthousiasme! Ja hoor, ik kon bestellen hoeveel ik wilde. Voor niets! Joepie! Hij kon ook aan diverse soorten vis -rauw en heel- komen, erg fijn. Dus we hebben maar 5 kilo zalmgraat en -kop besteld, en wat rauwe makreel om te proberen (als Alba 't niets vind eten wij ze wel op, maar ik denk dat we geen schijn van kans hebben, het is een echte waterhond ;)!).
Nu een vraagje over de makreel: voer ik die ook helemaal, dus ook met kop en staart? Ik ben niet zo goed met vis, maar ik dacht dat makreel vrij harde stekels op de rug heeft staan, moeten die eraf? Bedankt alvast!

Jullie zien, we beginnen op dreef te komen, de vragen borrelen naar boven.
Komende week komt er een bestelling van Herby, dan kunnen we echt beginnen met kvv-maaltijden vervangen. Vanochtend heb ik een droogmachine besteld, ik hoop dat hij een snelle tocht vanuit Tsjechie maakt zodat ik ook snacks kan gaan maken! Het begint erop te lijken...

Groetjes, Anne & Alba
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1264190
Ze kunnen die vinnen gewoon eten, maar als het jou niet lekker zit haal je ze gewoon weg. Zoveel gaat er nu ook niet aan verloren.
Door Too
#1264387
;D ;D ;D Anne je raakt lekker op dreef...
Vissen kun je in t geheel geven, van kop tot... staart..
De harde stekels.. idd ..als t niet goed voelt knip je ze gewoon af, dat doet niks af aan de voedingswaarde  ;)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1264425
Alba schreef: Vanochtend heb ik een droogmachine besteld, ik hoop dat hij een snelle tocht vanuit Tsjechie maakt zodat ik ook snacks kan gaan maken! Het begint erop te lijken...

Groetjes, Anne & Alba
Ik had de droogmachine met 9 dagen binnen. En is zeker het wachten waard!
Door Buran en Co
#1264547
Hier wordt de vis ook met kop en staart gegeten, maar heb wel grote honden. Ik herken wel dat je het 'eng' vind, een tijdje geleden heb ik voor het eerst ribben gegeven. Vond het doodeng. Nu heb ik er alle vertrouwen in. Het went!!!
Door Peter79
#1264560
Wij hebben een kleine hond, maar die eet de vis ook met kop en staart en vinnen en alles wat er op en eraan zit.
Gaat prima hoor.
Door Alba
#1265367
Bedankt! Ik zal wel zien volgende keer met de vis of ik de staartvin eraan durf te laten... :-[

Dinsdag gaan we bij de visboer de zalm halen. We gaan er porties van maken en invriezen. Maar moet het bij ons dan eerst 3 weken in de vriezer voor we het kunnen geven? Ik ga er eigenlijk vanuit dat de visboer en in bevroren toestand geleverd krijgt, of als het ontdooit is dat het wel al bevroren is geweest. Hoe doen jullie dat?

Groetjes, Anne & Alba
Door Too
#1265409
Voor de katten haal ik meestal een pondje visjes, eerste portie gaat de dag zelf in de bakjes de rest in de vriezer
Ik weet dat er een aantal forummers zijn die alle vis eerst ca 10 dagen vriezen...
Door calimero_a
#1265434
Luna eet hier de vis met alles erop en eraan, Danka gaat lopen mieren als de vinnen er nog aanzitten dus dan knippen we ze er maar af  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door