Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sjakie
#126358
Ik geef mijn honden nu smuldier omdat het "zo lekker goedkoop" is. Nu ben ik even aan het rekenen geslagen en kijk wat er gebeurt:

Dit is wat ik geef aan mijn honden (ik geef meer dan aanbevolen omdat het anders niet toereikend is voor ze):
Smuldier compleet 400 gr. 0.68 maal 4 = 2.72
Smuldier vlees 400 gr. 0.45 maal 2 = 0.90
Totaal per dag 3.62


Dit is wat ik mijn honden zou moeten geven met Bibi (20 gr per kg):
Bibi natuurmix 1 kg 1.85 maal 1 = 1.85
Bibi fytomix 1 pond 1.77 maal 1 = 1.77
Totaal per dag 3.62

Dit is dus precies hetzelfde. En dan reken ik nog niet eens de andere soorten vlees mee die ik vaak nog geef. Let wel, mijn honden doen het prima op smuldier, maar is dit misschien toch een reden om over te stappen op Bibi, ook al gaan mijn honden prima of moet ik ze gewoon op de smuldier laten staan. Ik hoor nl. steeds slechte berichten over smuldier (ik merk hier overigens zelf heel weinig van)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#126379
Ik las ergens anders dat je aan Bibi kunt komen binnenkort, dus dan zou ik dat zeker eens proberen ;).
Verder heb ik hier ergens gelezen dat er in Smuldier geen bot zit maar een calciumpreparaat, in Bibi worden (kippen)botten gebruikt voor de broodnodige calcium, da's veel natuurlijkere :).
Verder, ach, verder zeg ik er niets meer over :-X. Je hebt zelf volgens mij ook wel de verschillende topics gelezen over Smuldier, zo niet... doe dat maar even ;).
Maar ik zou voor Bibi gaan :).
Door Ineke
#126382
[quote="Sjakie"]
Ik geef mijn honden nu smuldier omdat het "zo lekker goedkoop" is. Nu ben ik even aan het rekenen geslagen en kijk wat er gebeurt:

Dit is wat ik geef aan mijn honden (ik geef meer dan aanbevolen omdat het anders niet toereikend is voor ze):
Smuldier compleet 400 gr. 0.68 maal 4 = 2.72
Smuldier vlees 400 gr. 0.45 maal 2 = 0.90
Totaal per dag 3.62


Dit is wat ik mijn honden zou moeten geven met Bibi (20 gr per kg):
Bibi natuurmix 1 kg 1.85 maal 1 = 1.85
Bibi fytomix 1 pond 1.77 maal 1 = 1.77
Totaal per dag 3.62

Dit is dus precies hetzelfde. En dan reken ik nog niet eens de andere soorten vlees mee die ik vaak nog geef. Let wel, mijn honden doen het prima op smuldier, maar is dit misschien toch een reden om over te stappen op Bibi, ook al gaan mijn honden prima of moet ik ze gewoon op de smuldier laten staan. Ik hoor nl. steeds slechte berichten over smuldier (ik merk hier overigens zelf heel weinig van)
[/quote]

En op die prijs komt ook Duck als je dat omrekent naar prijs/voedingswaarde.

Ik voer hoofdzakelijk Bibi.
Bas is echter niet zo dol op Bibi. Ze krijgen hier dus ook Duck en Smuldier.
Verder krijgen ze botten van lam, kalf en kip. Pens van rund en schaap. Een paar eitjes en wat yoghurt.

Omdat ik gevarieerd voer lijkt het me geen probleem Smuldier te geven.
Gevoelsmatig zou IK ze niet volledig op Smuldier zetten.
Zeker niet als je voor dezelfde prijs een beter voer kunt krijgen, maar dat is persoonlijk.

Wat ik nu wel merk trouwens: Bas poept meer van Duck dan van Bibi. Toch de granen dus?
Laatst gewijzigd door Ineke op di 13 jul 2004, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjakie
#126387
Neh ze staan hier ook niet volledig op smuldier...... Althans ik geef er geen ander compleet voer bij maar wel: rundvlees, botten van diverse dieren, kippen (heel), penslappen, yoghurt, eieren, gf mix en alles wat ik verder nog vergeet misschien.

Nou moet ik zeggen dat ze van de gf mix wel altijd aan de sproeipoep gaan dus dat geef ik liever niet en wil ik nu gaan vervangen door fytomix.

Ik heb ze net trouwens wat probeerverpakkingen van bibi (natuurmix en fytomix) gegeven en ze vonden het heerlijk. Alleen heb ik wel het idee dat ze het wat weinig vonden. Mijn bullterrier is 25 kg en heeft 500 gram natuurmix en 250 gram fytomix op. De teckels (allebei zo rond de 10 kg) hebben allebei 250 gram natuurmix en 125 gram fytomix op. Dat is ook wat ik ze in de toekomst wil gaan geven, lijkt me genoeg. Misschien wennen omdat ik natuurlijk van smuldier veel meer gaf.
Laatst gewijzigd door Sjakie op di 13 jul 2004, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#126394
[quote="Sjakie"]
weinig vonden. Mijn bullterrier is 25 kg en heeft 500 gram natuurmix en 250 gram fytomix op. [/quote]

Als je dit volhoud dan kun je 'm over een maand naar buiten rollen ::) :D
Door Sjakie
#126397
[quote="Angelique"]
[quote="Sjakie"]
weinig vonden. Mijn bullterrier is 25 kg en heeft 500 gram natuurmix en 250 gram fytomix op. [/quote]

Als je dit volhoud dan kun je 'm over een maand naar buiten rollen ::) :D
[/quote]

;D ;D ;D
nouja dan kan ik altijd nog minderen natuurlijk. Het wordt toch kijken wat de goede hoeveelheden zijn voor mijn honden. Voordat ik eruit was wat ik het beste kon geven aan smuldier was ik ook een paar maanden verder. Ik wil in ieder geval wel de fytomix blijven geven, en dat is trouwens caloriearm, dus dan wordt het minder vlees denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door