Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Cane_Corso
#1263327
Hallo,

hier een menu voor onze CC pup van 12 weken oud. Hij weegt bijna twaalf kg en we geven hem 750gram per dag maar we gaan binnenkort naar 1kg.

Ik geef hem 3 dagen barf en 3 dagen kvv en dat achter elkaar. Dus 3 dagen 750gram barf in juiste percentages en dan 3 dagen 750 gram kvv in juiste percentages.

Barf bestaat afwisselend uit:  -vleesbot(50%); kippennekken, eendennekken.
                                              -orgaan(15%); kalkoenhart, pens.
                                              -spiervlees(25%); paard, haas, geit.
                                              -groentenmix(10%); rode biet, broccoli, peulen, aubergine, knoflook, etc.
                       
De kvv is van huntershome en is enkel rund maar bevat wel organen/botten en groenten in goede verhouding. Wat hier allemaal in zit doe ik niet in het barf-menu vanwege diversiteit... je ziet dus geen rund in mijn barf gedeelte.

Af en toe krijgt hij rauwe noten, sardines, zalmkoppen(liggen klaar maar nog niet gegeten), fruit, karnemelk, omega 3 olie en yoghurt.
Door Lizzy
#1263809
Maar voer je je pup dan 6 dagen per week? (3 dagen barf en 3 dagen KVV).

Ik zou zelf qua orgaanvlees ook lever en nier gaan geven. En met groenten zoveel mogelijk afwisselen. Dus ook eens een mix waar bladgroenten zoals bijv. waterkers in zit.

Verder ziet het er hartstikke goed uit hoor!
Door Cane_Corso
#1263813
Nee hoor, ik begin na die zes dagen weer opnieuw. Lever en nier zitten in de kvv die ik geef maar ik weet dat ik veel afwisseling/variatie moet geven. Dit was ook mijn eerste bestelling van vers vlees. Volgende keer zal ik natuurlijk andere organen bestellen en dan van alles 0,5 of 1 kg zodat ik een leuke mix kan maken. Met lever ben ik wat voorzichtiger, geef ik niet te vaak.

Groenten heb ik voor een maand gemaakt. Volgende maand totaal anders, is dat ook goed? Of bedoel je om de paar dagen wisselen?

Bedankt alvast...
Door Lizzy
#1263814
[quote="Cane_Corso"]
Nee hoor, ik begin na die zes dagen weer opnieuw. Lever en nier zitten in de kvv die ik geef maar ik weet dat ik veel afwisseling/variatie moet geven. Dit was ook mijn eerste bestelling van vers vlees. Volgende keer zal ik natuurlijk andere organen bestellen en dan van alles 0,5 of 1 kg zodat ik een leuke mix kan maken. Met lever ben ik wat voorzichtiger, geef ik niet te vaak.

Groenten heb ik voor een maand gemaakt. Volgende maand totaal anders, is dat ook goed? Of bedoel je om de paar dagen wisselen?

Bedankt alvast...
[/quote]

Nee, als je volgende maand iets anders maakt, dan is dat uitstekend!
Door Boez
#1264027
[quote="Cane_Corso"]

                                               -groentenmix(10%); rode biet, broccoli, peulen, aubergine, knoflook, etc.
                       

[/quote]

Ik dacht dat je aubergine beter niet kunt geven, en rode biet slechts heeeel weinig...?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door